Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6D] Czarna maź w zbiorniczku wyrównawczym

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

[b3 1.6D] Czarna maź w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: patryk18 » 05 wrz 2009, 16:16

Witam mam problem. W zbiorniczku wyrównawczym zauważyłem czarną maź moim zdaniem wygląda to na wydmuchaną uszczelkę pod głowica i teraz niewiem co z tym zrobic bo autko niedawno kupiłem a tu teraz takie coś a mam pytanie moze tak byc ze w płynie był jakis syf?
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2009, 16:47 przez patryk18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 wrz 2009, 16:50

Czarna maź może być olejem, ale nie koniecznie.
Jak zachowuje sie silnik? trzyma temperature? nie przegrzewa się? W temacie piszesz o dieslu a w profilu masz silnik SB czyli td.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 wrz 2009, 16:52


Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 wrz 2009, 18:57

Czarna maź wygląda na oliwę. :-/ Tak jak spiczi pisał nie ma jakichś dodatkowych objawów??

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 05 wrz 2009, 19:51

silnik mam zwykły diesel a co do objawów to nic sie nie dzieje tylko troche kopci ale na czarno

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 wrz 2009, 23:57

patryk18 pisze:silnik mam zwykły diesel a co do objawów to nic sie nie dzieje tylko troche kopci ale na czarno
Skoro masz zwykły diesel to silnik ma oznaczenie JK. To że nie masz TD likwiduje jedną z przyczyn oleju płynie - chłodniczke olejową.

A to że dymi to każdy diesel tak ma <ok>

Sprawdź czy na miarce oleju nie widać szarej mazi lub dziwnie wyglądającego oleju. Jak zagrzejesz autko do 90°C sprawdź czy węże wodne (zwłaszcza górny) idący od chłodnicy do głowicy nie jest strasznie twardy. Sprawdź też czy przy pracującym silniku nie ma bąbelków powietrza w zbiorniku wyrównawczym.

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 06 wrz 2009, 07:32

spiczi pisze:Sprawdź czy na miarce oleju nie widać szarej mazi lub dziwnie wyglądającego oleju. Jak zagrzejesz autko do 90°C sprawdź czy węże wodne (zwłaszcza górny) idący od chłodnicy do głowicy nie jest strasznie twardy. Sprawdź też czy przy pracującym silniku nie ma bąbelków powietrza w zbiorniku wyrównawczym.
jak na razie to tych przyczyn niema wczoraj spuściłem płyn i przepłukałem układ wodą zobaczymy co będzie później.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 06 wrz 2009, 20:34

weż ty sobie kup uszczelkę i wymieniaj syn miał w golfiku to samo i dwa tygodnie temu wymieniliśmy uszczelkę i jest ok

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 07 wrz 2009, 20:45

Czarna maź oznacza najczęściej jedno, masz kolego wycieki oleju do płyny chłodzącego. Sprawdz stan oleju czy ci go nie ubywa. Na 99% uszczelka pod głowicą. Koszt dobrze zrobionej wymiany ok 800zł uszczelka olej, filtr oleju, planowanie głowicy, płyn chłodniczy, uszczelka pokrywy zaworów. Najdroższę to planowanie głowicy i robocizna. Oczywiście później dochodzi jeszcze czyszcznie całego układu z oleju.

[ Dodano: 2009-09-07, 20:48 ]
P.S. no chyba że lejesz olej do zbiorniczka wyrównawczego :-P

[ Dodano: 2009-09-07, 21:03 ]
Ktos zmienil pyłyn przed sprzedaża i tyle. Dlatego go nie było widać a wogóle sprawdzałeś jak kupowałeś czy w zbiorniczku nic nie ma ??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 wrz 2009, 10:24

bieniek1984 pisze:Najdroższę to planowanie głowicy
Panowie, nie traktujcie planowania głowicy jak normalną czynność przy wymianie uszczelki. Planowanie to ostateczność mająca na celu ratowanie krzywej głowicy. Jeśli głowica jest prosta to na kij ją planować? Oczywiście warto oddać głowicę do sprawdzenia pod kątem szczelności i tego czy jest prosta. Ale oddawanie głowicy do planowania "w ciemno, bo tak trzeba" według mnie jest ludzką głupotą.

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 08 wrz 2009, 15:00

koledzy ostatnio wypłukałem cały ukłd chłodzoący i zalałem go swiezym płynem zobaczymy jakie bedą efekty.
Pozdrawiam

A mam pytanie czy w tej wersij silnika były fabrycznie katy?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 wrz 2009, 15:51

A mam pytanie czy w tej wersij silnika były fabrycznie katy?
Nie.

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 09 wrz 2009, 17:38

Labiel, nie twierdzę że konieczne jest planowanie głowicy chodziło mi właśnie bardziej o to co napisałeś:)

[ Dodano: 2009-09-09, 17:39 ]
a znając życie to zawsze będzie coś do spawania w głowicy

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 wrz 2009, 18:00

W pewnością głowica będzie miała pęknięcia miedź zaworami, ale tym akurat bym się nie przejmował bo chyba tylko nowe w tym miejscu były całe.
trepek pisze:Nie chcę zakładać off-topica ale co oznacza "pęknięcia miedź wczorami".
Sorki, pisałem z telefonu i chyba słownik mi się pomylił :oops:
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2009, 22:22 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 wrz 2009, 21:58

trepek pisze:Nie chcę zakładać off-topica ale co oznacza "pęknięcia miedź wczorami".
Możesz usunąć później tą wiadomość Labiel aby nie zaśmiecać wątku.
chodziło napewno o pęknięcia między zaworami:) Tylko Labiel coś pokrecił <ok>
W 1,6d\td to norma. Sam mam dwie takie głowice.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl