Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 TDI 1Z] TURBINA Porblem

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 07 wrz 2009, 20:52

czyli co zrobic??

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 wrz 2009, 21:04

dawid80 pisze:czyli co zrobic??
wyczyść ten kawałek dolotu bo pewnie syf z EGR masz tam , a manometr sprawdź pompką i wtedy pomiar na np 3 biegu w granicach 2200-3000rpm jak lipa to może n75 i turbo na krótko i pomiar ;-)

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 07 wrz 2009, 21:11

n75 jest ok sprawdzany tylko ten manometr nic wyczyszcze te kolanko

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 wrz 2009, 22:24

dawid80 pisze:kupiłem manometr podpiołem pod te wyjscie na kolanku i lipa przy 2200 obr.coś w nim brzeczy ale wskazówka stoi w miejscu przepychałem tez ten kruciec manometr napewno jest sprawny sprawdzałem
sprawa jest prosta, jak brzęczy i stoi w miejscu to masz tylko dwa rozwiązania:

1. kupić w aptece igłę od strzykawki i wsadzić w wężyk między kolektorem a manometrem
2. zrobić takie coś czyli małą buteleczkę pomiędzy manometrem a kolektorem

i mogła Ci się przestawić wskazówka w manometrze podczas tego brzęczenia

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 08 wrz 2009, 12:16

a wiec robiłem tak zrobiłem taka butelke i nic dwa rózne manometry i brzecza tylko ale jak sam weżyk pociagne do kabiny to przy 3000tys dmucha bardzo mocno napompował by piłke

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 08 wrz 2009, 12:34

zrób zwężke, a na probe nawet przy ladowaniu cisnienia scisnij kombinerkami troche wezyk i zobacz czy nie brzeczy,

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 08 wrz 2009, 14:36

zrobiłem nie brzeczy ale tez nie pokazuje

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 wrz 2009, 16:49

w jaki sposób wykonałeś tą butelkę :?: jaką miała pojemność :?: powinna mieć ok 50-150ml i im więcej tym lepsze tłumienie (u mnie jest coś koło 160ml) a druga sprawa to mają być do niej doprowadzone dwa wężyki (jeden zasilenie czyli od kolektora a drugi powrót czyli do manometru) dodatkowo nie powinny się kończyć w tym samym miejscu w butelce i można wrzucić do środka kilka papierków

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 08 wrz 2009, 17:53

zrobiłem butelke tylko za dużą widze o,5l po płynie h-cowym dzieki bede bydował nastepną

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 16 paź 2009, 18:20

Witam!
Może ktoś miał już taki problem.Posiadam Audi B4 1,9 tdi 90 koni i ostatnio mam problem z mocą.
Obiawia się to tym że czasem jakby coś trzymało,VAG pokazuje że to przepływomierz lecz przepływomierz został sprawdzony i jest dobry ale błąd ciągle sie pokazuje.Nawet wymieniłem na nowy przepływomierz i nic dalej to samo.Jak nie ma mocy to ciężko rozpędzić się do 100km/h ,wczesniej pomagało ponowne odpalenie auta lecz teraz to już nie pomaga.Muszę przygazować powyżej 3000tyś/obr i odpuszcza i wtedy leci jak szalona.Czy ktoś się orientuje jaka może być przyczyna?
Przepływka jest dobra a pokazuje bład na nią.
Co jest grane? :-?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 16 paź 2009, 19:27

a jaki dokładnie błąd pokazuje vag może to być coś z n75 lub gruszka zaworu turbo, lub zacięty zacinający się zawór upustowy ciśnienia turbiny jeśli to sprawne to może być uszkodzony kabel od przepływki lub czujnik temperatury w kolektorze ssącym lub jego kabel albo jakaś nieszczelność w dolocie przy samej przepływce pasowało by podać jaki przepływomierz tzn bosch czy pierburg i jaki błąd vag pokazał.

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 16 paź 2009, 20:13

Mam przeplywke Pierburga.Elektryk sprawdzil Vagiem i ciagle wyskakiwal blad przeplywki.Mowil ze byc moze wina lezy w kablach od przeplywki kazal mi odpiac wtyczke od komputera i zobaczyc czy styki sa ok.I wszystko tam gra.Ale problem nie zniknal.Dzis odkrylem ze jezeli nie ma mocy to na biegu jalowym jak dam obroty po wyzej 3 tys to odrazu pojawia sie moc i wtedy juz chodzi dobrze az jak zgasze silnik,wtedy znow pojawia sie ten problem.Podczas jazdy jak na 2 biegu jade i go podkrece aby przekroczyl 3tys obr to odrazu dostaje kopa i dziala znowu dobrze.Juz sam niewiem co to jest za przyczyna.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 16 paź 2009, 20:40

ja bym sprawdził n75, gruszkę WG i szczelność przewodów węży miedzy n75 i WG oraz szczelność miedzy n75 a serwem i dla pewności wężyk miedzy IC a sterownikiem oraz masę miedzy aku nadwoziem i silnikiem.

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 31 paź 2009, 09:56

Byłem znowu u elektryka.Ale zbytnio mi nie pomogl.Blad ciagle przeplywki a przeplywka 100% sprawna,lecz zdjąl rurę od kolektora ssacego i kazal mi tam wyczyscic.Ostro zasyfione tam bylo.Po przeczyszczeniu widac roznice na plus.Juz nie lapie notlaufa tak czesto jak wtedy.raz sie zdazylo ze zlapal.Jestem jeszcze w fazie testowania.Myslalem jeszcze przeczyscic odrazu intercoolera i odmy.Co wy na to?Co jeszcze moglbym przeczyscic w tym kierunku?I jak moge sprawdzic zawor N75?Przy czyszczeniu dolotu musialem zdjac wezyk podcisnieniowy z takiej gruszki ktora jest na dole turba ona chyba jest od opuszczania powietrza ,ale jak ja przekrecilem to z niej pociekl olej,niewiem czy to dobrze czy zle.Moze ktos wie?Dzieki za info.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 31 paź 2009, 17:19

ibizablue pisze:Myslalem jeszcze przeczyscic odrazu intercoolera i odmy.
Przeczyść jak najbardziej. Dodatkowo kata wybij jak masz. ;-) Kolektor ssący także nie zaszkodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl