Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 20V 7A]Przerobienie seryjnego układu hamulcowego

ODPOWIEDZ
janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

[B3 2.3 20V 7A]Przerobienie seryjnego układu hamulcowego

Post autor: janek1coupe » 04 wrz 2009, 11:35

Koledzy mam pytanie :!: Czy da radę przerobić seryjny układ hamulcowy na układ z serwem :?: Jak tak to jak i czy macie namiar na takiego czarodzieja???zrobiłbym ori układ ale cena gruszki i pompy jest podobno ogromny(gruszka ok.800zł. a pompa wiele więcej).A probłem jest taki że nie mam wspomagania układu ham. i mruga kontrolka przy hamowaniu.ABS też nie domaga ale po kolei ;-) A używkę nie wiadomo jaką się kupi.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 04 wrz 2009, 13:02

Fajne podejście, po coś fabryka dała do tego auta hydraluiczne serwo a nie podcisnieniowe. Kupując 7A trzeba było być świadomym kosztów, a nie je teraz drutować

Gruszkę kupisz już za 500zł. Proponuje poszukać używek z Audi S lub starych 100tek, a nie kombinować.

Koszt przeróbki też nie jest taki niski, samo nowe serwo podciśnieniowe kosztuje tyle co grucha, do tego dolicz pompe wspomagania, zabawy z podłączeniem, 7A może zgłupieć jak zabierzesz mu podciśnienie na serwo. A z używkami sam piszesz, że jest ruletka.

Poszukaj lepiej ori, a lepiej na tym wyjdziesz.

A ABS wariuje pewnie z powodu czujnika w kole.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 04 wrz 2009, 13:41

Kolego aby dwutłoczkowe zaciski ruszyć to musi być nie mała siła... Jesli zaadoptujesz z innego auta z silnikiem 2,3 np NG lub KV.... to bedzie poprostu kicha. Zrób lepiej to co masz i ciesz sie nietuzinkowym układem hamulcowym.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 04 wrz 2009, 16:52

Jmm ma racje wez to wysztko doprowadz do porzadku na czesciach ktore przewidzial producent a nie bedziesz bawil sie w drutowanie, Sprawne Hamulce to twoje zycie i zdrowie.


P.S. Silnik 7a chodzi tak samo na serwie podcisnieniowym i hydraulicznym, pompa wspomagania zostaje ta sama tylko trzeba zrobic wlew plynu w zbiorniczku. Do wlewu ma leciec plyn ktory trafilby normalnie do "gruchy". Ale to rozwiazanie jest mowiac delikatnie dyskusyjne... - Choc Sprawdzone i dziala, co prawda jeszcze nie sa zalozone zaciski 2 tloczkowe ale na jednotoloczkowych jest ok. Zobaczymy jak bedzie z innymi zaciskami.

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 05 wrz 2009, 01:20

Dzięki koledzy!!!Ja taż wolałbym zostać przy ori układzie ale jak powiedziano mi że nowa grucha kosztuje 800 (czy 500 jak pisze jmm)do tego czytałem na tym forum że pompa jest w cenie niejednego auta klubowiczów to pomyślałem nad przeróbką.Może jedno z tych rzeczy padło :-/ Nie mam wspomagania układu bo hamulec trzeba ostro wciskać i czuć jak on drga(bez ABS bo nie działa)jakby coś chciało wytworzyć to ciśnienie do wspomagania a nie mogło.Mruga ni też kontrolka hamulcy przy nawet delikatnym naciskaniu pedału.Jak koledzy myślicie to grucha czy pompa???Czy oba??? i macie może namiary na dobre używki????????? :?: :?: :?:
jmmczytałem że borykałeś się z tym problemem. piszesz że pasują z S-ki i domyślam się że chodzi o S2 ,S4. Setki też więc trzeba szukać jak najmłodszej.Macie może kogoś znajomego kto ma pewne owe części :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 06 wrz 2009, 13:44

janek1coupe pisze:Macie może kogoś znajomego kto ma pewne owe części :?: :?: :?:


Mam 200q c3 wersja 2.2T '89 (chyba to jest coś typu "stara setka" o której pisał jmm) na części, ale nie wiem czy to będzie pasowało więc ktoś kumaty musi się wypowiedzieć. Nie ma w niej serwa takiego jak w 80tce. Ona ogólnie różni się od innych c3 które widziałem - ma koła na 5 śrub, a nie na 4 jak inne, większe przeguby itd. Może to by pasowało, a hamowała idealnie wiec raczej wszystko działa.

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 08 wrz 2009, 21:47

Zostaję przy ori używkach bo widzę że entuzjastów takiego rezania to nie ma.Pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
simon11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 03 lip 2009, 19:46

Post autor: simon11 » 11 wrz 2009, 12:06

Może pomogę - miałem w moim S2 ten sam problem kontrolki ciśnienia przy hamowaniu - pomogły chłopaki z Quattro Serwisu w Krakowie - koszt remontu pompy 350zł, do tego parę innych drobnych części i działa miodzio - hamulce w końcu działają.

janek1coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:00
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: janek1coupe » 11 wrz 2009, 23:15

Dzięki kolego!!!Jak z wymianą na używki z C3 V8 zatydzień mi nie wypali to pojade tam gdzie ty.Ale czekam na namiary:)Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-09-12, 23:27 ]
Mam pytanie czy gruszka. pompa i wzmacniacz siły hamowania pasuje z C3 V8 :?: :?: :?:
Da radę jakoś dopasować :?: :?: :?: macie rację że przerabiać nie warto bo cenowo to prawie to samo a z przeróbkami to różnie jest i można się słono przejechać ;-)

[ Dodano: 2009-09-26, 22:34 ]
heble naprawione :-D
Wymieniłem wspomagacz i pompę z (2.2 turbo).i gruszkę z V8.czeka mnie jeszcze dokładne odpowietrzenie i naprawa ABS-u.Autko hamuje rewelacyjnie!!!Dobrze ze Was posłuchałem i zostałem przy ori :!: :!: :!: :!:
Pozdrawiam <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl