Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] Silnik nie przekazuje napędu. Każdy bieg zgrzyta.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

[B3 PM] Silnik nie przekazuje napędu. Każdy bieg zgrzyta.

Post autor: SCK » 08 wrz 2009, 23:39

Koledzy, katastrofa!
Podczas ruszania ze świateł coś strzeliło i sprawiło, że dalsza jazda stała się niemożliwa. Silnik nie przekazuje napędu na koła. Jeszcze bardzo powoli udało mi się odjechać kawałek w bezpieczne miejsce, w dodatku z górki, ale potem to już kaplica. Gdy zapinam obojętnie który bieg i próbuje ruszyć, słychać jedynie zgrzytanie, tym intensywniejsze im więcej dodaje gazu. Dźwięk, jak na mój gust, kojarzy mi się z piłowaniem o siebie kół zębatych, ale to być może jedynie moja sugestia. Po zholowaniu auta to garażu i wstępnych oględzinach okazało się, że jedna półośka próbuje się obracać. Podczas holowania nie dochodziły żadne niepokojące dzwięki wskazujące na przeguby. Pozostaje więc sprzęgło, albo skrzynia. Bardzo proszę o jakieś wskazówki pomocne w rozwiązaniu problemu, żeby nie musieć pół auta rozbierać.

lukasek40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2008, 18:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukasek40 » 09 wrz 2009, 09:00

Jeżeli jesteś w stanie normalnie zapiąć bieg przy pracującym silniku, to sprzęgło bym wykluczył. Niestety, według mnie padła skrzynia.

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 09 wrz 2009, 11:02

moim zdaniem to przeguby. ja jak na pasie startowym laczką ciągnąłem to wpadłem w małą dziurkę i lipa bo auto nie chciało ruszyć a półosie chodziły a tylko zgrzyt był więc moim zdaniem to przeguby ;-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 wrz 2009, 21:45

Ja bym także pierwsze sprawdził przeguby... Najniższy koszt wymiany biorąc pod uwagę skrzynia, sprzęgło, przeguby...

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 09 wrz 2009, 22:19

Przegub poszedł, w innym wypadku nie był byś w stanie biegu wrzucić tak żeby silnik pracował. Podnieś przód auta i zobacz która półoś ma luzy, to właśnie na niej poszedł przegub, od razu polecam załóż Spidan'y bardzo dobre i ciężko je zmielić <ok>

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 09 wrz 2009, 23:41

Gratuluje Kolegom wyczucia - zmieliło przegub wewnętrzny. <ok> Na całe szczęście tylko to. Sprzęgło i skrzynia wydają się być w najlepszym porządku.
Przy okazji wyszła mała ciekawostka. Kumpel, który można powiedzieć, że na Audi zjadł zęby, po oględzinach stwierdził, że moja Niunia jest przystosowana pod przeróbkę na Quattro. Tak się składa, że mogę mieć graty potrzebne do przekładki za przysłowiową flaszkę. Dało mi to do myślenia...

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 09 wrz 2009, 23:46

przegub!!

adam1988audi

Post autor: adam1988audi » 09 wrz 2009, 23:56

a jednak:D oby już takich kłopotów nie było <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl