Mam problem z nawiewem w moim samochodzie. Jeśli odkręcę zimne na maksa, to właściwie wieje mi zimnym, ale po nagrzaniu silnika i przy postoju w korkach zaczyna mi wiać ciepłym powietrzem. Generalnie to jest taka prawidłowość, że przy wyższych prędkościach leci zimniejsze powietrze a przy niższych - cieplejsze. Miał ktoś tak?
Pozdrawiam
[b4] Na postoju wieje ciepłym
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Powietrze do nawiewu brane jest z podszybia, wieć według mnie jest to chyba normalne, że podczas korków i jak stoisz w miejscu to powietrze będzie cieplejsze, niż jak jedziesz, bo przecież nie jest one chłodzone w żaden spoób, więc jeśli pod maską przy postoju powietrze sie nagrzeje to wiadomo że bedzie cieplejsze. Ile razy tak miałem, że jak auto postało na słońcu i na postoju właćzyłem dmuchawę z zimnym powietrzem a tu mi żąrem dmuchnęło. Żeby cały czas mieć super zimne powietrze potrzebna jest klima 

Pewnie to i racja, ale w innych samochodach, którymi jeżdżę służbowo nie ma takiej różnicy. Drażni mnie to teraz a co będzie dopiero w lecie? Wydaje mi się, że to ciepłe powietrze dociera do nawiewu z komory silnika, bo zapach też nie jest świeży albo gdzieś jest nieszczelność i zaciąga przez nagrzewnicę, ale wtedy to by mi chyba ciągle grzało.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
Też tak mam, ale to jedna z wad B3 i B4. Po prostu nagrzewnica jest ciągle w obiegu a ustawienie regulatora temperatury na zimne powoduje tylko zamknięcie przepustnicy wlotu powietrza, które przepływając innym kanałem omija nagrzewnicę. Płyn chłodzący cały czas jednak przepływa przez nagrzewnicę i w mniejszy lub większy sposób powoduje wzrost temp. we wnętrzu. Kiedyś myślałem o założeniu zaworu na przewodzie do nagrzewnicy i cięgna, którym można by nim sterować ale z braku czasu pomysł nie został jeszcze wprowadzony w życie. 

A szkoda , bo też mnie to korci , tylko oprócz zaroru trzeba dołożyć bocznik , którym będzie przepływał płyn zamiast przez nagrzewnice inaczej pogorszy się chłodzenie silnika :roll: a tego chyba nikt sobie nie życzy :lol:comandor77 pisze: Kiedyś myślałem o założeniu zaworu na przewodzie do nagrzewnicy i cięgna, którym można by nim sterować ale z braku czasu pomysł nie został jeszcze wprowadzony w życie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
trochę dogrzebie temat bo za niedługo będę wymieniał nagrzewnicę wiec chce zamontować właśnie zaworek odcinający ją, tak jak kolega mam gazik wiec obieg będzie
tylko martwi mnie jak będzie zachowywał się silnik przy zmniejszonym obiegu wody do parownika idą węże 16 a do nagrzewnicy 19 wiec troszkę się przepływ zmniejszy
czy nie dodać dodatkowego obejścia powiedzmy 10 żeby średnica przekrojów (przepływ) był w miarę zachowany ??
tylko martwi mnie jak będzie zachowywał się silnik przy zmniejszonym obiegu wody do parownika idą węże 16 a do nagrzewnicy 19 wiec troszkę się przepływ zmniejszy
czy nie dodać dodatkowego obejścia powiedzmy 10 żeby średnica przekrojów (przepływ) był w miarę zachowany ??