Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[b4] Na postoju wieje ciepłym

ODPOWIEDZ
klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

[b4] Na postoju wieje ciepłym

Post autor: klucho » 11 maja 2007, 10:05

Mam problem z nawiewem w moim samochodzie. Jeśli odkręcę zimne na maksa, to właściwie wieje mi zimnym, ale po nagrzaniu silnika i przy postoju w korkach zaczyna mi wiać ciepłym powietrzem. Generalnie to jest taka prawidłowość, że przy wyższych prędkościach leci zimniejsze powietrze a przy niższych - cieplejsze. Miał ktoś tak?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 maja 2007, 11:52

Powietrze do nawiewu brane jest z podszybia, wieć według mnie jest to chyba normalne, że podczas korków i jak stoisz w miejscu to powietrze będzie cieplejsze, niż jak jedziesz, bo przecież nie jest one chłodzone w żaden spoób, więc jeśli pod maską przy postoju powietrze sie nagrzeje to wiadomo że bedzie cieplejsze. Ile razy tak miałem, że jak auto postało na słońcu i na postoju właćzyłem dmuchawę z zimnym powietrzem a tu mi żąrem dmuchnęło. Żeby cały czas mieć super zimne powietrze potrzebna jest klima :-P

klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: klucho » 11 maja 2007, 13:59

Pewnie to i racja, ale w innych samochodach, którymi jeżdżę służbowo nie ma takiej różnicy. Drażni mnie to teraz a co będzie dopiero w lecie? Wydaje mi się, że to ciepłe powietrze dociera do nawiewu z komory silnika, bo zapach też nie jest świeży albo gdzieś jest nieszczelność i zaciąga przez nagrzewnicę, ale wtedy to by mi chyba ciągle grzało.

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 11 maja 2007, 19:17

Też tak mam, ale to jedna z wad B3 i B4. Po prostu nagrzewnica jest ciągle w obiegu a ustawienie regulatora temperatury na zimne powoduje tylko zamknięcie przepustnicy wlotu powietrza, które przepływając innym kanałem omija nagrzewnicę. Płyn chłodzący cały czas jednak przepływa przez nagrzewnicę i w mniejszy lub większy sposób powoduje wzrost temp. we wnętrzu. Kiedyś myślałem o założeniu zaworu na przewodzie do nagrzewnicy i cięgna, którym można by nim sterować ale z braku czasu pomysł nie został jeszcze wprowadzony w życie. :-(

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 11 maja 2007, 23:02

comandor77 pisze: Kiedyś myślałem o założeniu zaworu na przewodzie do nagrzewnicy i cięgna, którym można by nim sterować ale z braku czasu pomysł nie został jeszcze wprowadzony w życie. :-(
A szkoda , bo też mnie to korci , tylko oprócz zaroru trzeba dołożyć bocznik , którym będzie przepływał płyn zamiast przez nagrzewnice inaczej pogorszy się chłodzenie silnika :roll: a tego chyba nikt sobie nie życzy :lol:

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 12 maja 2007, 10:24

Ten problem mam już z głowy, bo mam instalację gazową i parownik jest wpięty na wejście do nagrzewnicy. Wystarczy za odejściem wpiąć zawór z tego co pamiętam to duże fiaty i polonezy tak miały tylko zawór był bezpośrednio przy nagrzewnicy a nie na przewodzie.

Awatar użytkownika
wil_czek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 wrz 2007, 18:17
Lokalizacja: S.K.M.Kraków

Post autor: wil_czek » 16 lut 2011, 09:43

trochę dogrzebie temat bo za niedługo będę wymieniał nagrzewnicę wiec chce zamontować właśnie zaworek odcinający ją, tak jak kolega mam gazik wiec obieg będzie
tylko martwi mnie jak będzie zachowywał się silnik przy zmniejszonym obiegu wody do parownika idą węże 16 a do nagrzewnicy 19 wiec troszkę się przepływ zmniejszy
czy nie dodać dodatkowego obejścia powiedzmy 10 żeby średnica przekrojów (przepływ) był w miarę zachowany ??

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 16 lut 2011, 10:43

Lepiej klapki w tunelach naprawcie, a nie zaworki montować chcecie :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl