[B4 ABT] Wysoka temperatura na wskazniku
[B4 ABT] Wysoka temperatura na wskazniku
Witam. Problem polega na tym ze na wskaźniku na desce rozdzielczej pokazuje mi temperaturę nawet do 110 stopni w tym momencie wiatrak się nie załącza a woda się nie gotuje (słychać by było jakieś bulgotanie lub coś podobnego). Wiem ze termostat się otwiera bo rura wychodząca od chłodnicy jest ciepła w pojemniku woda również jest ciepła - wszędzie temperatura po dotknięciu ręką jest taka sama. Auto jeździ od tygodnia wcześniej jakiś czas nie jeździło (sprowadzone z Niemiec). Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?
Na przyszłość stosuj tagi zgodne z regulaminem.
Na przyszłość stosuj tagi zgodne z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2009, 19:56 przez Arturo997, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam podobny problem, nie wiem czy zwariował czujnik czy może mam coś nie tak w układzie chłodzenia. Dmuchawę podłączałem na krótko do akmulatora i działa normalnie ale może ktoś wie jak sprawdzić działanie dmuchawy w układzie. Kiedyś pan mechanik zdjął jakąś wtyczkę i zwarł kabelki w niej i dmuchawa się złączyła.
Przy chłodnicy z prawej strony jest taki niebieski chyba czujnik (ktoś wie co to?), zdaje mi się, że to właśnie tam on coś robił i dmuchawa się załączała?
Przy chłodnicy z prawej strony jest taki niebieski chyba czujnik (ktoś wie co to?), zdaje mi się, że to właśnie tam on coś robił i dmuchawa się załączała?
Małe sprostowanie. Patrząc na chłodnicę od strony silnika są dwa jakieś czujniki w chłodnicy.
Po lewej jest czarny co ma 3 piny (nad nim jest gruby czarny wąż z płynem chłodzącym) i niestety ten mam bez żadnego kabla???, drugi mam po prawej stronie, jest niebieski, dwa piny do tego jest podłączony kabelek niebieski i czerowny.
Po włączeniu zapłonu i zdjęciu kabelków z niebieskiego czujnika i ich zwarciu nic się nie dzieje. Na włączonym silniku nie próbowałem.
Kurna chyba mam coś ostro namieszane w aucie. Do tej pory jednak dmuchawa mi się załączała. Nie chciała tylko chodzić po zgaszeniu silnika, tzn. był zagrzany i dmuchawa chodzi, wyłączam silnik i przestaje. Włączam ponownie zapłon i dmuchawa się włącza!.
Znalazłem zdjęcie , u mnie właśnie tak jest jak na zdjęciu.
Po lewej jest czarny co ma 3 piny (nad nim jest gruby czarny wąż z płynem chłodzącym) i niestety ten mam bez żadnego kabla???, drugi mam po prawej stronie, jest niebieski, dwa piny do tego jest podłączony kabelek niebieski i czerowny.
Po włączeniu zapłonu i zdjęciu kabelków z niebieskiego czujnika i ich zwarciu nic się nie dzieje. Na włączonym silniku nie próbowałem.
Kurna chyba mam coś ostro namieszane w aucie. Do tej pory jednak dmuchawa mi się załączała. Nie chciała tylko chodzić po zgaszeniu silnika, tzn. był zagrzany i dmuchawa chodzi, wyłączam silnik i przestaje. Włączam ponownie zapłon i dmuchawa się włącza!.
Znalazłem zdjęcie , u mnie właśnie tak jest jak na zdjęciu.
podobny problem
witam kolegow:)
mam glupie przeczucie ze moja niunia za szybko sie grzeje, potrzebuje doslownie ok 3-4min zeby miec 90st, a najbardziej niepokoi mnie to jak ja zgasze po dluzszej trasie i zostawie na przekreconym zaplonie wiatrak juz sie nie zalacza a temp potrafi urusc do ok115st
czy to normalne w audi?
wydaje mi sie ze wiatrak powinien sie zalaczac a on martwy i nieruchomy, dziala dopiero po odpaleniu
silnik jest bardzo goracy, czasami sie boje z4e go szlak trafi
mam glupie przeczucie ze moja niunia za szybko sie grzeje, potrzebuje doslownie ok 3-4min zeby miec 90st, a najbardziej niepokoi mnie to jak ja zgasze po dluzszej trasie i zostawie na przekreconym zaplonie wiatrak juz sie nie zalacza a temp potrafi urusc do ok115st
czy to normalne w audi?
wydaje mi sie ze wiatrak powinien sie zalaczac a on martwy i nieruchomy, dziala dopiero po odpaleniu
silnik jest bardzo goracy, czasami sie boje z4e go szlak trafi
Ja ostatnio wymieniłem termostat przy okazji wymiany płynu chłodniczego myślałem że to z nim jest jakiś problem ale niestety auto nadal mi się zagrzewa do 110 stopni przed chwilka dosłownie wyjechałem z garażu przejechałem może 30metrów a wskaźnik pokazuje mi już 90 stopni Mam też podobnie jak kolega drejsd, wiatrak czasem mi się załączy jak mam 110 stopni a czasem nie jak wyłącze zapłon lub zgaszę silnik to się wyłacza a gdy znów włącze silnik lub zapłon to znów zaczyna chodzić a według mnie tak nie powinno być... Co może być tego przyczyną? Co do płynu nie słychać żeby się coś "gotowało" termostat się otwiera do rura na dole jest gorąca...
grze, tak zastosowałem się :-> Auto było u mechanika i mechanik stwierdził że wszystko jest ok mówił że gdy auto stało u niego na komputerze temperatura była identyczna z tą która pokazuje wskaźnik. Wtedy temperatura nie przekroczyła 90 stopni - czasem zdarzy się ze temperatura pokazywana jest "normalnie" - waha się w granicach 90 stopni.
to za wiele CI to nie wyjaśniło. najlepiej jakbyś podłączył do kompa wtedy, gdy pokazuje Ci 110 stopni. wtedy coś już byłoby wiadomoArturo997 pisze:grze, tak zastosowałem się :-> Auto było u mechanika i mechanik stwierdził że wszystko jest ok mówił że gdy auto stało u niego na komputerze temperatura była identyczna z tą która pokazuje wskaźnik. Wtedy temperatura nie przekroczyła 90 stopni - czasem zdarzy się ze temperatura pokazywana jest "normalnie" - waha się w granicach 90 stopni.
ps.
to normalne w ABT, że wiatrak się wyłącza po wyłączeniu zapłonu.
Według mnie to może być albo czujnik do wymiany albo wskaźnik może źle pokazywać tylko nie wiem czy kupić nowy czujnik czy lepiej jakiś oryginalny używany..
Szczerze mówiąc wcześniej miałem poloneza caro 95' i tam mi się wentylator nie wyłączał po wyłączeniu zapłonu dlatego myślałem że tu jest też tak jest... :->
Szczerze mówiąc wcześniej miałem poloneza caro 95' i tam mi się wentylator nie wyłączał po wyłączeniu zapłonu dlatego myślałem że tu jest też tak jest... :->
mówisz o tym białym 3-pionowym czujniku, który odpowiada za wskazania temperatury na desce czy o czujniku, który odpowiada za włączanie wentylatora (ten u dołu chłodnicy)?Arturo997 pisze:Według mnie to może być albo czujnik do wymiany albo wskaźnik może źle pokazywać tylko nie wiem czy kupić nowy czujnik czy lepiej jakiś oryginalny używany..
Nie kupuj używanych czujników. Chyba, że nie masz na co kasy wywalać. Najlepiej ori w ASO.
Tak jak pisałem, w ABT wentylator się wyłącza po wyłączeniu zapłonu i jest to w zupełnie normalne.