Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B3]Licznik i obrotomierz nie działa-jaka to dioda?

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

licznik

Post autor: TYGRYSQ » 10 wrz 2009, 23:47

ja bym sprawdzil bezpieczniki , mialem taka sytuacje ze po zwarciu przestal dzialac licznik

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 12 wrz 2009, 17:04

Witam,

mam ten sam problem. Powymieniałem bezpieczniki, poprawiłem luty, poprawiłem kostki, przeczyściłem styki... Ogólnie cuda robiłem, 6 razy ściągałem zegary :evil: i dalej lipa. Wskaźniki dalej nie chodzą prócz tak jak kolega wcześniej pisał kierunków i awaryjnych. Niekiedy obrotomierz się "obudzi" i pokazuje 1tyś obrotów jak silnik ma jakieś 2,5tyś. Myślałem nad tym czerwonym kondensatorem co jest przy obrotomierzu, no ale ten kondensator nie będzie raczej odpowiedzialny za wskaźniki :roll: Normalnie cyrk :evil:

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 13 wrz 2009, 00:13

i co nikt nie jest w stanie pomóc?? :roll:

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 14 wrz 2009, 19:01

Wydaje mi się, że przekaźnik nie ma nic do tego, ale mogę się mylić. Wg mnie to pewnie gdzieś zrobiło zwarcie. Powiedz koledze, żeby rozebrał licznik i zobaczył czy jakaś ścieżka nie jest spalona. Zimne luty raczej odpadają, bo wtedy nie chodziłby np. obrotomierz i zegarek. Jeszcze proponowałbym posprawdzać kostki, które podpinasz do licznika. U mnie są trzy: Biała, Niebieska i Żółta. Owszem jest jeszcze czarna, ale nie wiem od czego jest i nie jest podpięta, być może od kontrolki oleju, bo mi w ogóle nie świeci (oczywiście gdy przekręcam kluczyk :mrgreen: ). Ale wracając do tematu ;-) Należy kable(piny) wchodzące w kostkę wyjąć i przelutować. Najlepiej wyjąć jeden, przylutować i wsadzić spowrotem, co by go nie wsadzić potem w inną dziurkę :-P
Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę.
Powodzenia <piwo>

PS. Ja właśnie przed chwilą uporałem się z niedziałającym lub niekiedy działającym i to niepoprawnie obrotomierzem, brakiem niektórych kontrolek (żaróweczki były dobre, co by nie było za prosto :shock: ) oraz niedziałającym zegarkiem. Wszystkie te dolegliwości miały miejsce przeważnie, gdy auto "stało na słońcu", a potem to nawet słońca nie trzeba było i tak nie chodziło :evil: . Ufff ale się wyżaliłem :mrgreen:

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 15 wrz 2009, 09:17

ale jak sie uporales??

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 15 wrz 2009, 18:16

Pisałem o tym w temacie


Kontrolki

Oto przyczyna niedziałania niektórych kontrolek

Przy żarówce od świateł mijania jest przerwa w ścieżce, musisz dobrze się przyjrzeć najlepiej do dziennego światła.

Jeżeli obrotomierz nie chodzi to ściągnij wskazówkę (ale przedtem upewnij się, że jest to licznik VDO ,a nie UN4) i popraw wszystkie luty, na szczęście nie ma ich tam dużo.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 15 wrz 2009, 21:30

to ni ejest kwestia licznika bo drugi po podlaczeniu tez nie dziala... i przelutowanie nic tu nie da.

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 16 wrz 2009, 20:33

Ale przecież kostki, które przychodzą do licznika nie są jako tako jego częścią - radziłbym je sprawdzić. Może niech się wypowiedzą osoby bardziej obeznane na elektryce :-?

Pauloo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 07 paź 2009, 22:40

Post autor: Pauloo90 » 07 paź 2009, 23:10

U mnie nie działa obrotomierz po zmianie silnika z benzynowego na diesel z golfa II :-) wie ktoś może jaka jest przyczyna braku obrotomierza?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 paź 2009, 23:31

Pauloo90, w silnikach benzynowych sygnał obrotomierza jest pobierany z układu zapłonowego w dieslach z alternatora. Musisz podłączyć obrotomierz pod alternator i pogrzebać przy nim (przy obrotomierzu) bo będzie bardzo mocno zawyżał, będzie ok 5 tyś. obr/min na biegu jałowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl