Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z 80 B4 Sedan] Problem z odpalaniem. Dziwny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

[1Z 80 B4 Sedan] Problem z odpalaniem. Dziwny

Post autor: Nieściak » 07 wrz 2009, 08:45

witam.
w sobote wymieniłem filtry w swoim autku i olej. Wszystko było okey ale gdy postał w sobote potem i wieczorem chciałem go odpalic to krecił ale nie odpalal, odpusciłem a gdy znowu przekreciłem kluczyk to odpalil bez problemu. Teraz tak jest za kazdym razem jak chwile postoi. Nie bardzo wiem co moze byc przyczyna:/ wymiana filtrów chyba nie moze miec nic do tego, prawda? Bo silnik pracuje rowniutko i ciszej teraz. W starej 80 ABT miałem ten sam problem i on sie mocno pogłebiał ale zanim sie tym zajołem to ja rozbilem i sprzedałem. A były w niej nowe swiece filtry i rozrusznik po regeneracji. Ten samochód ktory mam teraz jest w bardzo dobrym stanie i strasznie denerwujace jest takie odpalanie no i boje sie ze w koncu nie odpali:/ Aha bo zapomnialem powiedziec, zeby za pierwszym razem odpalic to trzeba dlugo krecic i trzymac gaz wcisniety do oporu i wtedy powoli powoli załapuje, tak jak by powoli podłapywał.
Z góry dzięki za rady. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 wrz 2009, 09:11

Skoro wymieniałeś filtry więc pewnie też filtr paliwa. Od niego zaczął bym szukanie. Jak masz przezroczyste węzyki to sprawdź czy po dłuższym postoju nie wpojawia się w nich powietrze. Jak nie masz przezroczystych to spróbuj dokręciś opaski na węzykach.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 07 wrz 2009, 16:10

dokładnie, wymieniałem filtr paliwa. W jednym werzyku od filtra ciagle pojawiają sie pecherzyki powietrrza:/ to jest przyczyna? jak je zlikwidować?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2009, 16:32

Odpowietrzyć filtr paliwa - albo zaworkiem, albo wyjąć filtr, odkręcić go, zalać paliwem i zakręcić albo czekać, z czasem sam się odpowietrzy.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 wrz 2009, 18:00

ja u siebie miałem pęknięty wężyk między filtrem a pompą i objawy troche podobne do Twoich, jak był ciepły i postał 5 minut na zgaszonym to kręcił czasem dwa do dziesięciu obrotów zanim załapał i nic nigdzie nie kapało ani się nie sączyło a przy wymianie filtra paliwa należy go zalać paliwem i posmarować uszczelkę olejem zanim się skręci wszystko, to samo z filtrem oleju, taż należy go zalać (z tym że olejem) i posmarować uszczelkę

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 wrz 2009, 19:38

Tak jak koledzy radzą. Wymień weżyk, lub zainwestuj w dobre opaski na wężyki. Tylko nie kupuj takich : Obrazek
, bo to syf i już przy pierwszym dokręceniu przeskakuje i guzik trzyma.
Taki typ opasek jest dobry :Obrazek

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 08 wrz 2009, 11:06

filtr paliwa był zalewany paliwem. Czyli zeby zaworkiem odpowietrzyć musze go wyjąc z obudowy i na włączonym silniku odkrecic troche ten zaworek? czy na zgaszonym spuścić?
Dzis albo jutro spróbuje odpowietrzyć zaworkiem i wymienie opaski.

A co do filtra paliwa, nie pamietam czy go zalałem z kolega, na 99%tak ale co by sie działo gdyby do tego nie doszło?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 wrz 2009, 21:14

Z początku silnik by nie mógł zaskoczyć, bo by cały czas było powietrze pompowane do cylindrów, ale zaraz pojawiałoby się paliwo.

Pod spodem filtra masz zaworek, spróbuj go wcisnąć. Powinieneś usłyszeć bulgotanie (takie ciche).

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 12 wrz 2009, 13:50

no jest taki zaworek ale otkrecany. Poluzowac go na właczonym silniku czy zgaszonym?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 wrz 2009, 15:08

z tego co wiem to jest zaworek do spuszczania wody i powinien być zakręcony a poza tym po przejechaniu kilku km filtr paliwa powinien się sam odpowietrzyć <ok>

na wieczku filtra masz jeszcze taki plastikowy zaworek co idzie do niego wężyk powrotny, pod tym zaworkiem jest uszczelka i może tamtędy Ci puszcza, ja u siebie rozebrałem ten zaworek, jest w nim sprężynka i kulka więc rozciągnąłem trochę tą sprężynkę i potem mocniej dokręciłem ten zaworek, jeszcze jednym elementem jest zawór zwrotny na powrocie za filtrem i on też może nie trzymać

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 12 wrz 2009, 17:37

ewidentnie gdzies ci ciagnie powietrze do ukladu paliwowego. musisz dokladnie posprawdzac wszystkie przewody od baku zaczynajac (lubią korodowac).

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 16 wrz 2009, 22:44

motowalus na przewody paliwowe przy baku bym nie stawial, gdyz to sie zaczeło po wymianie filtra paliwa. Powietrze pojawia sie w tym wezyku ktory wyprowadza paliwo z filtra.
UKI_XX w sobote bede walczył dalej bo tygodniu nie mam zupelnie czasu:/

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 17 wrz 2009, 20:07

sprawdzi wężyki przelewowe od wtrysków i czy pompa nie ma wycieków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl