[B4 TDI 1Z] Półoś - przegub wewnętrzny
[B4 TDI 1Z] Półoś - przegub wewnętrzny
Witam
Mam problem i pytanie.
Chcę wymienić prawą całą półośke lub tylko przegub wewnętrzny, ale nigdzie w sklepach w moim mieście nie mają samego przegubu wewnętrznego, ponieważ mówią że taki nie występuje w ofercie. Natomiast nie ma problemu z dostaniem zewnętrznego.
Pytanie: Czy można dostać wogóle sam Nowy przegub wewnętrzny ??
Jaka półoś używana będzie pasowała do mojego modelu auta B4 TDI 1993r z ABS, skrzynia BAA ??
Czy moge kupić półoś od każdego TDI Audi b4 z całego zakresu rocznika 91-95r
CZy moge kupić np od jakiegoś PAssata lub A4 ??
Dlaczego chcę zmienić ?
Ponieważ szarpie mi autem na biegu 3,4,5, przy prędkościach 60-80km i 100-120km
Ponadto kiedy cofam słysze mocny stuk z prawej strony tak jakby od przegubu, ale tylko jak cofam. Sprawdzałem na kanale i ta półośka prawa jakby miała luz kiedy ruszam ją od jednego przegubu do drugiego.
Mam problem i pytanie.
Chcę wymienić prawą całą półośke lub tylko przegub wewnętrzny, ale nigdzie w sklepach w moim mieście nie mają samego przegubu wewnętrznego, ponieważ mówią że taki nie występuje w ofercie. Natomiast nie ma problemu z dostaniem zewnętrznego.
Pytanie: Czy można dostać wogóle sam Nowy przegub wewnętrzny ??
Jaka półoś używana będzie pasowała do mojego modelu auta B4 TDI 1993r z ABS, skrzynia BAA ??
Czy moge kupić półoś od każdego TDI Audi b4 z całego zakresu rocznika 91-95r
CZy moge kupić np od jakiegoś PAssata lub A4 ??
Dlaczego chcę zmienić ?
Ponieważ szarpie mi autem na biegu 3,4,5, przy prędkościach 60-80km i 100-120km
Ponadto kiedy cofam słysze mocny stuk z prawej strony tak jakby od przegubu, ale tylko jak cofam. Sprawdzałem na kanale i ta półośka prawa jakby miała luz kiedy ruszam ją od jednego przegubu do drugiego.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 lip 2009, 08:49
- Lokalizacja: Lublin/Szwajcaria
W Focie też dostaniesz tylko z półosią, więc niestety samego przegubu nie dostaniesz. Moim zdaniem to półoś powinna mieć luz od przegubu do przegubu, bo pracuje ona podczas pracy zawiasu... Ja bym szukał gdzieś indziej a nie w tym przegubie, jeszcze nie słuszałem żeby komuś wysiadł, no chyba że się odkręci.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie. To jest bardzo rzadki przypadek. Po za tym jak by ci przegub całkiem poszedł to byś już nigdzie nie pojechał. A jeśli jest tylko trochę uszkodzony to co najwyżej może sobie chrupać.Marcin_lbn pisze:jeszcze nie słuszałem żeby komuś wysiadł, no chyba że się odkręci
Tak jak kolega wyżej, luzy zawsze jakieś będą, zwłaszcza jak złapiesz półoś i będziesz szarpał na boki.
Luz też jest jak złapie półośke i próbuje ją poruszać w kierunk jakbym jechał do przodu lub do tyłu.
Co dziwne pojechałem na ustawienie zbieżności i kąta pochylenia koła, żeby mieć pewność że te szarpanie nie od tego. Mechanik bardzo dobry.
Zaciekawiło go to że jak cofam "energicznie" i ruszam do przodu słychać własnie ten stuk.
Wjechałem na kanał pózniej podnośnik i co wyszło na jaw. Na "luzie "półośka kręci się pięknie ładnie symetrycznie. jednak gdy wrzuciłem go na "bieg" i kręciliśmy połosią przegub zewnętrzny robił tak jakby obrót ale owalny lub tak jakby jajowaty ??
Co może być tego przyczyną skrzywiona półośka czy walnięty przegub zewnętrzny ??
Mechanik mówił że to naprawde rzadkość uszkodzić w ten sposób przegub, ale to będzie przyczyną drgań.
I jeszcze jedno łatwiej wymienić półoś czy przegub zewnętrzny ??
Co dziwne pojechałem na ustawienie zbieżności i kąta pochylenia koła, żeby mieć pewność że te szarpanie nie od tego. Mechanik bardzo dobry.
Zaciekawiło go to że jak cofam "energicznie" i ruszam do przodu słychać własnie ten stuk.
Wjechałem na kanał pózniej podnośnik i co wyszło na jaw. Na "luzie "półośka kręci się pięknie ładnie symetrycznie. jednak gdy wrzuciłem go na "bieg" i kręciliśmy połosią przegub zewnętrzny robił tak jakby obrót ale owalny lub tak jakby jajowaty ??
Co może być tego przyczyną skrzywiona półośka czy walnięty przegub zewnętrzny ??
Mechanik mówił że to naprawde rzadkość uszkodzić w ten sposób przegub, ale to będzie przyczyną drgań.
I jeszcze jedno łatwiej wymienić półoś czy przegub zewnętrzny ??
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja przy wymianie gum na przegubach zawsze wyciągałem całą półośkę więc to jedna robota moim zdanie. Natomiast nie wiem czy można dostać samą półoś czy nie jest ona czasem razem z przegubem wewnętrznym.gigs pisze:I jeszcze jedno łatwiej wymienić półoś czy przegub zewnętrzny ??
Wyciągnij najpierw całość i rozbierz przegub zewnętrzny. Jeśli faktycznie to on będzie w jakiś sposób uszkodzony to powinieneś to dojrzeć. Przegub da się rozebrać w drobny mak. Wyczyść go o obejrzyj jego podzespoły. Jedyne co tam mogło się skrzywić to chyba ta koronka która jest w środku. Nic innego nie przychodzi mi do głowy co mogłoby dawać taki efekt
nie powiem dokładnie jaki model, na opakowaniu nie było napisane, tylko naklejka sprzedawcy "passat >'88", z czego wynika że do B3. Producent tego który kupiłem to Meyle Germany
Na stronie producenta znalazłem numer:
100 498 0114
zamiennik za:
321 498 103 B
passat 80-89 1,8 1,9 2,0 2,2
wg ETKI: 893 498 103
Na stronie producenta znalazłem numer:
100 498 0114
zamiennik za:
321 498 103 B
passat 80-89 1,8 1,9 2,0 2,2
wg ETKI: 893 498 103
Problem rozwiązałem.
Przyczyną była prawa półośka, a dokładnie jej przegub wewnętrzny ten od strony skrzyni.
Mimo, że guma była cała w środku z przegubu była sieczka.
Dodatkowo ustało mi stukanie, które dochodziło tak jakby ze skrzyni przy zmianie i redukcji biegów.
Winna była temu ta półośka ponieważ, przegub był przerdzewiały i robił duży luz i to własnie tak stukało.
Wymieniłem całą półośke i mam spokój.
Od początku obstawiałem, że to to
Przyczyną była prawa półośka, a dokładnie jej przegub wewnętrzny ten od strony skrzyni.
Mimo, że guma była cała w środku z przegubu była sieczka.
Dodatkowo ustało mi stukanie, które dochodziło tak jakby ze skrzyni przy zmianie i redukcji biegów.
Winna była temu ta półośka ponieważ, przegub był przerdzewiały i robił duży luz i to własnie tak stukało.
Wymieniłem całą półośke i mam spokój.
Od początku obstawiałem, że to to