Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT+LPG]Brak czujnika spalania stukowego?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

[B4 ABT+LPG]Brak czujnika spalania stukowego?

Post autor: LeeOne » 19 wrz 2009, 12:56

Witam, dzisiaj zauważyłem w moim silniku brak czujnika spalania stukowego :shock:
Nie widzę żadnego czujnika pod alternatorem, żadnej wiązki ani wtyczki gdzie powinien być podłączony...
W silniku ACE czujnik jest po alternatorem i jest podłączony jeżeli dobrze patrzałem na wsporniku przykręconym do serwa pod pompą.
U mnie brakuje wszystkiego... potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu gniazda gdzie podłączyć owy czujnik.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 wrz 2009, 13:07

A jest takie coś w ABT? Nie znam się na silnikach benzynowych, ale zaglądłem do etki i
Obrazek

nie ma tam silnika ABT.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 19 wrz 2009, 13:18

hmmm... możliwe, to dlaczego jak pisze o klepaniu silnika to wszyscy piszą mi sprawdz czujnik spalania stukowego....

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2009, 13:25

Niema chyba dlatego że ten silnik jest na jednopunktowym wtrysku i do tego ma niższy stopień sprężania 8,9:1 niż np. ABK który ma 10,5:1. Co znacznie zmniejsza ryzyko spalanie stukowego (chyba że się jeździ na paliwie z prywatnego importu zza wschodniej granicy ;-) )

[ Dodano: 2009-09-19, 13:36 ]
Jeszcze niedawno sam jeździłem swoim Audi 80 z silnikiem PP na "ruskiej" benzynie chodziło całkiem nieźle, w książce Obsługa i naprawa Audi 80 pisze że zalecana jest benzyna o liczbie oktanowej 91, stopień sprężania tego silnika to 9:1. Słyszałem jak chodzi na tym samym paliwie silnik NE który ma stopień sprężania 10:1 a ponieważ jest na gaźniku i nie posiada żadnej elektronicznej regulacji konta wyprzedzenia zapłonu (w tym w.w. czujnika który ma zapobiegać spalaniu stukowemu), przy dodawaniu gazu z daleka słychać samozapłony. W książce pisze że zalecana jest benzyna 98 ale i na polskiej 95 chodził dobrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl