Niema chyba dlatego że ten silnik jest na jednopunktowym wtrysku i do tego ma niższy stopień sprężania 8,9:1 niż np. ABK który ma 10,5:1. Co znacznie zmniejsza ryzyko spalanie stukowego (chyba że się jeździ na paliwie z prywatnego importu zza wschodniej granicy

)
[ Dodano: 2009-09-19, 13:36 ]
Jeszcze niedawno sam jeździłem swoim Audi 80 z silnikiem PP na "ruskiej" benzynie chodziło całkiem nieźle, w książce Obsługa i naprawa Audi 80 pisze że zalecana jest benzyna o liczbie oktanowej 91, stopień sprężania tego silnika to 9:1. Słyszałem jak chodzi na tym samym paliwie silnik NE który ma stopień sprężania 10:1 a ponieważ jest na gaźniku i nie posiada żadnej elektronicznej regulacji konta wyprzedzenia zapłonu (w tym w.w. czujnika który ma zapobiegać spalaniu stukowemu), przy dodawaniu gazu z daleka słychać samozapłony. W książce pisze że zalecana jest benzyna 98 ale i na polskiej 95 chodził dobrze.