Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] dziwnie pali jak zimny, kąt wtrysku?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

[80 B4 1.9 TDI 1Z] dziwnie pali jak zimny, kąt wtrysku?

Post autor: hackthemilk » 18 wrz 2009, 23:56

Witam

zostałem posiadaczem audi b4 1,9 TDI 94 avant kombi silnik 1Z, 90 km na przepływce Pizburga

od początku odkąd mam to auto dziwnie pali na zimnym silniku np. z rana - trzeba go kręcić trwa to chwile ale ponoć ma to chodzić od tzn "pierwszego strzału" ;-)

radą udałem sie do mechanika i okazało się, że z pompa wtryskowa jest "mokra" wiec wymiana uszczelek i ustawienie wszystkiego od początku - i tak

ustawienia były robione na ciepłym silniku (do mechanika jade 40 km)

kąt wtrysku mam ok 70 stopni (nie mam zdjęcia wykresu TDI timing ale kat wtrysku był ponad tymi trzema równoległymi wykresami - chyba coś tak - bo na forum piszą ze ma byc inaczej - bliżej środkowej

dawka paliwa 2.8 - 3.0

po ustawieniu inaczej silnik chodzi lecz problem nadal nie rozwiązany - mechanik uparcie twierdzi ze kąt wtrysku jest oki i ze to niema związku, za to chce rozbierać rozrusznik :-/
:shock: :-(


pomóżcie jak to ma byc w końcu :(

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 wrz 2009, 08:30

Panie kolego kąt wtrysku ma się mieścić w przedziale 50-65, a u Ciebie jest troszkę za dużo...
Dawka w granicach 15-20...
Jak rozrusznik kręci to po co go rozbierać?? :roll:

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 19 wrz 2009, 09:01

Niki20 pisze:Dawka w granicach 15-20...
15- 20? czy 1.5 2.0? bo niewiem

az tak bym miał zaniżone? :shock: :-(

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 wrz 2009, 10:43

dawka 15-20 to wartosc liczbowa ktora odpowiada 3 - 4mg/skok a ty masz dawke ok, popraw jedynie statyczny kat wtrysku tak jak pisze kolega 50 - 65 wartosc liczbowa to nie jest kat podany w stopniach bo nie wiem czy sobie wyobrazasz jakby kat wtrysku wynosil 70 stopni

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 19 wrz 2009, 11:48

aha rozumiem

sorki za moje laickie podejście

czyli ta watrosc timing ( VAg COm) ma wynosić 50-65
oki podjade tam i kaze ustawić odpowiednio

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 wrz 2009, 15:10

jak długo kręci przy takim kącie to może masz za małą dawkę startową lub Ci się zapowietrza, u mnie przy kącie ok 50 pali rano z półobrotu (no czasem max 1 obrót) a jak Ci kręci :?: normalnie czy ledwo da radę przełamać :?: bo jak rozrusznik czy też akumulator nie domaga to mogą być problemy z paleniem, ja dawkę mam ustawioną ok 2.0-2.2mg/R (w BS000 ok 10) i jest dobrze ale dawki 2.8 nie ruszaj a już na pewno nie próbuj zmniejszać czyli ustawiać większej wartości

sprawdź też wężyki przelewowe i te co idą do filtra (zasilający i powrotny)

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 19 wrz 2009, 20:45

pali za 3 lub 4 obrotem

kreci normalnie aku niby oki Jutro nagram na telefon i plik zamieszczę na forum

wężyki przelewowe sprawdzę

[ Dodano: 2009-09-25, 00:02 ]
Znów byłęm u mechanika - sprawdzałem jeszcze raz jak to jest ustawione

i tak dawka paliwa 2.8 - 3.0 (wymienione uszczelki pompy wtryskowej - bo było mokro od ropy)

tdi timing 68 - 70 wykres ponad gonym wykresem

mechanik twierdzi ze oki tak ma być bo tylko w nowych ustawia sie na od 55 do 65 - a winę obarcza aku lub / i rozrusznik :( <buu>

weżyki sprawdzone teraz niema grama powietrza (po wymianie uszczelek)

plik odpalenia z rana zaraz załacze (konwersja z amr) :-/ :-? :-x

[ Dodano: 2009-09-25, 00:24 ]
podaje link to pliku ( nagranie jak odpala) plik .wav [146kb]

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//winsblack.fm.interii.pl/SP0000.WAV
i jak to wygląda? aku rozrusznik? czy tdi timing?

[ Dodano: 2009-09-27, 23:00 ]
pomoze ktos?

[ Dodano: 2009-10-24, 02:05 ]
ok i mozna zamknąć Aku rafiło - prąd rozruchowy na tym aku maiłem 21%

Nowy aku 74 Ah 680 A troszke wiekszy ale cóz bedzie!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl