Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Przyczyny tzw. wystrzałów w silniku z gazem

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 mar 2008, 20:46

wilu8, nie chodzi o to, że ABK nie nadaje się do gazowania. Problem polega na tym, że I i II generacja LPG z racji konstrukcji (zwłaszcza I generacja) znacząco podnosi ryzyko zubożenia mieszanki, a to jest właśnie główna przyczyna wystrzału. W połączeniu z bardzo dużą pojemnością dolotu wybuch może spowodować ogromne spustoszenia.
Pewnie zaraz zapytasz czemu w sekwencji nie ma takiego zjawiska. Po pierwsze dlatego, że gaz jest podawany bezpośrednio do kolektora dolotowego w pobliżu wtryskiwaczy benzynowych (eliminuje to pojemność układu dolotowego), po drugie wtryskiem gazu steruje komputer benzynowy po nieznacznym skorygowaniu dawki przez komputer LPG, a więc dawka gazu bardzo rzadko może być zubożona na tyle by doszło do cofnięcia płomienia.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 06 mar 2008, 16:47

Spoko Danek, wiem wszystko na ten temat , generalnie chodzi mi zaprzeczeniu tzw. ''herazja'' żę to wszystko wina gazu itp.

luka24sz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:27
Lokalizacja: WROCLAW

Post autor: luka24sz » 06 mar 2008, 23:54

sa tez tzw. silniki ktore po prostu nie wspolpracuja z gazem i za nim nie przepadaja. kolesia audi tez nie lubialo (JN) i dopuki sie chociaz raz nie zalaczyl wentylator to obr. skakaly od 500 do 1000. mozesz miec troszke za malo wydolny reduktor.gaz tez nie lubi zbytnio gwaltownego wciskaniagazu.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 07 mar 2008, 14:35

Danek napisał
W kolejnym suwie do już zgromadzonej energii dodaje się jej kolejna porcja i zapłon następuje o wiele za wcześnie, jeszcze w trakcie kiedy zawór ssący jest otwarty
Taka sytuacja nie może się zdarzyć. Jeśli nawet do pierwszego, niewyzwolonego ładunku dołączy następny to w czasie kiedy zawór już będzie zamknięty.
Temat jest dość luźny także pozwole sobie na moje teoretyzowanie. Jeżdżę różnymi autami na gazie około 8-9lat i, odpukać w niemalowane, nigdy nie miałem strzału. Wydaje mi się, że podstawowym problemem jest regulacja instalacji (uboga mieszanka) a przewody WN w super stanie mogę jedynie zapobiec strzałowi za który winą obarczyć by trzeba mieszankę. Z drugiej strony przewody w złym stanie a dobra mieszanka powodowałoby raczej wypadanie zapłonów i ew. strzały w tłumik , ale nie w dolot.
Jest tylko mały problem. Idealnie wyregulowana instalacja nie może "przewidzieć" końca gazu w butli, a wtedy niestety zubożenie mieszanki jest nieuniknione.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 mar 2008, 14:50

shelby pisze:Jeśli nawet do pierwszego, niewyzwolonego ładunku dołączy następny to w czasie kiedy zawór już będzie zamknięty.
Przy dużym obciążeniu i wysokich obrotach zapłon jest bardzo mocno wyprzedzony i może nastąpić jeszcze przed całkowitym zamknięciem zaworu ssącego. Przynajmniej tak mi to kiedyś tłumaczył pewien mechanik.

Być może masz rację, że to niemożliwe, ja opieram się w tym konkretnym przypadku na opinii tego gościa.
Czy leci z nami mechanik coby rozstrzygnął tą konkretną sprawę :-D ?

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 07 mar 2008, 19:50

A mi strzelał jak w lato nie garażowałem i przewody zapłonowe zawilgotniały,jak strzelił to obudowa filtra o mało maski nie wygieła,przedmuchałem te przewody,osuszyłem i sytuacja sie nie powtarza

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 maja 2009, 01:01

Nie bardzo rozumiem jaki wpływ mają niesprawne przewody WN na strzały. Czy chodzi o wypadanie zapłonów? Wtedy powinno strzelać wkolektorze wydechowym.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 maja 2009, 08:29

HeavenQueen pisze:Nie bardzo rozumiem jaki wpływ mają niesprawne przewody WN na strzały. Czy chodzi o wypadanie zapłonów?
Nie tylko i niekoniecznie. Przewody mogą mieć przebicie, mogą opóźniać zapłon itp. itd. Strzał w wydech to najłagodniejsza forma strzału, chociaż też nie zawsze (kat dostaje nieźle po plecach).

Hulit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2008, 13:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Hulit » 21 maja 2009, 12:47

A ja mam pytanie czy "awaria" niebieskiego czujnika może powodować wystrzały w filter powietrza lub rure?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 maja 2009, 13:35

Hulit pisze:czy "awaria" niebieskiego czujnika może powodować wystrzały
samego czujnika nie powinna. Natomiast w połączeniu z innymi drobnymi niedomaganiami instalacji LPG i osprzętu silnika to może się i tak zdarzyć.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 maja 2009, 20:33

Danek pisze:Strzał w wydech to najłagodniejsza forma strzału
Tak, tak, a mi właśnie chodzi o strzały w dolot. Tak technicznie, jaki ma związek cofanie płomienia z niedomaganiami aparatury zapłonowej. Nie wiem czy dobrze myślę, ale pisałeś o opóźnionym zapłonie, czy to możliwe żeby płonąca mieszanka utrzymała się w cylindrze nawet dłużej niż suw wydechu i przetrwała do kolejnego cyklu i otwarcia zaworu dolotowego?
Tak pytam czysto z ciekawości :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 maja 2009, 20:51

Napisałem, że chodzi nie tylko o wypadanie zapłonów, które przeważnie rzeczywiście powodują strzał w wydech ale np. przebicie pomiędzy kablami może spowodować zapłon mieszanki zgromadzonej w kolektorze poprzez sąsiedni cylinder, w którym mamy suw ssania. To taki najprostszy przykład pierwszy z brzegu. Być może trochę abstrakcyjny, a jednak się zdarza.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 maja 2009, 20:55

Trochę mi się rozjaśniło, dzięki.
Jeździłem dawniej autkiem z I gen. przez 50 Mm i ani razu nie miałem takiego przypadku.

kakop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2007, 21:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kakop » 20 wrz 2009, 08:56

Witam!! Nie dawno kupiłem filtr stożkowy przed założeniem było wszystko oki po założeniu w układzie wydechowym (gdzieś koło katalizatorów) jest tzw strzelanie! Wiecie może co może być przyczyna ?? I nie posiadam sekwencji. Proszę o pomoc!!

Awatar użytkownika
Jaca997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 694
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:47
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaca997 » 20 wrz 2009, 16:17

Miałem problem wystrzałów w tłumik na gazie - przyczyna - wymienione pół roku temu świece szybko się zestarzały. Link do tematu poniżej:
https://audi80.pl/80-b3-16-pp-strzel ... ela++gazie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl