Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 90 b3 2.0 3A] ciężko zapala gdy zimny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
master90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2009, 09:32

[Coupe 90 b3 2.0 3A] ciężko zapala gdy zimny

Post autor: master90 » 18 wrz 2009, 09:37

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem audi 90 coupe 2.0 w benzynie rok prod. 1990. Kłopot w tym iż nie chcę palić jak jest zimny.
Po kilkukrotnym kręceniu jak się rozgrzeje do ok. 50 stopni to ledwo zapali, jak zapali to się trzęsie i męczy.
Obroty falują na 1000-1100. Dodam że wymieniłem w nim : kable, świece, kopułe, palec, czujnik spalania stukowego oraz
mechanizm wtryskowy. Jest to mój pierwszy samochód i nie znam się jeszcze za dobrze na mechanice, co radzicie ??

Kolego stosuj Tagi
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 10:22 przez master90, łącznie zmieniany 5 razy.

Nypel1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:28
Lokalizacja: wlkp.Złotów/Lipka

Post autor: Nypel1 » 19 wrz 2009, 14:39

sprawdzałeś czy dostaje paliwo może coś z pompą paliwa :!:(od kiedy niepali,może od tej pory jak zmieniałeś kopółke to przestawiłeś zapłon)

master90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2009, 09:32

Post autor: master90 » 21 wrz 2009, 10:21

pompa jest ok sprawdzone , zapłon również . jak przyłącze prąd do wtrysku rozruchowego to zaskoczy na dotyk ale na chwile potem gaśnie przy ponownym odpaleniu nie chce a jak już to trzeba przyłączać prąd co 2, 3 sekundy wtedy trzyma wolne obroty , czujnik temperatury również wymieniłem, i tak trzeba go podtrzymywać aż osiągnie 60 stopni temp. wtedy dopiero trzyma wolne obroty szybciej zgaśnie i trzeba go trzymać na 2500 - 3000 obrotów lub podawać mu prąd co 2, 3 sekundy na ww wtrysk.

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 21 wrz 2009, 11:16

zmień czujnik ten od spodu krućca on daje sygnał do sterownika a na wtrysk podawana jest masa

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 21 wrz 2009, 12:32

może niedokładnie się to odnosi do tego że na zimnym ale sprawdź dolot czy jest szczelny oraz czy przypadkiem nie masz zabity filtr powietrza.

p.s. czemu w opisie masz silnik ps

master90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2009, 09:32

Post autor: master90 » 21 wrz 2009, 12:56

ten z prawej strony silnika dolny jest nowy a do tego wtrysku nie dochodzi zadne napięcie Obrazek jeśli chodzi o ten ?

[ Dodano: 2009-09-21, 13:03 ]
Kwietniu , pomyłka powinno być 3A bo to jest 2.0 113 km , dolot jest cały poklejony, co to znaczy że filtr jest zabity ?? Faktycznie silnik jakby się męczył i nie ma mocy. Obrazek

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 21 wrz 2009, 17:16

zabity= brudny
ja tam żadnym ekspertem nie jestem ale jak wyciągnąłem swój filtr to nie wyglądał najgorzej ale kupiłem nowy ( filtron'a 18 zeta) i auto odpalało od razu a też miałem jak ty ze po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręcił a zapalał dopiero za którymś razem wskazówka podskakiwała na 1.1 tyś obrotów i do zera i nie wstawała :/ tu masz link poczytaj może ci coś pomoże o szczelności dolotu ( to może być przyczyną tych skaczących obrotów):
https://audi80.pl/coupe-20-3a-proble ... t29277.htm
nie wiem czy nie strzele babola poprawcie mnie jct ale tej fotce z kółkiem i strzałką jak pokazałeś ten wtrysk to mi coś nie pasuje bo tam masz rurki z chłodzenia.

p.s. AAaaatak sławna guma ( i tu parę przekleństw pod jej adresem by się przydało) ja też mam z nią problem także nie czuj się odosobniony <ok>
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2009, 17:48 przez Kwietniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Nypel1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:28
Lokalizacja: wlkp.Złotów/Lipka

Post autor: Nypel1 » 21 wrz 2009, 22:46

tam gdzie te rurki od chłodzenia to pokazuje ten czujnik, i tak jak pisze Kwietniu sprawdz szczelność dolotu bo w audi to norma że jak masz gdzieś nieszczelność to już kaplica,obroty skaczą,dławi sie są różne objawy 8-)

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 22 wrz 2009, 08:58

o ile się nie myle to plus ma być po przekręceniu stacyjki na tym wtryskiwaczu podawany jest ze stacyjki lub rozrusznika a uruchamiany jest poprzez podawanie masy ze sterownika na podstawie tego czujnika co pokazałeś na zdjęciu więc szukaj plusa jak go niema po przekręceniu stacyjki

master90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2009, 09:32

Post autor: master90 » 23 wrz 2009, 16:25

Sprawdzałem szczelność tego dolotu i znalazłem ok 3cm dziurę :evil: szukałem już na paru szrotach czy mają ale na razie lipa, jak nigdzie nie znajdę to spróbuje pokleić to jakimś silikonem , ale na dłuższą metę to raczej nie wytrzyma. Dzięki za pomoc jeśli coś się zmieni to dam znać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 23 wrz 2009, 17:47

dobrze się sprawdza taśma taka z nitkami w środku ( niby tzw majsterkowicza czy jakoś tak ) ja tak mam i na razie nie narzekam a ta guma jest trochę droga bo od 100-200 na alledrogo albo jakoś niedawno widziałem na forum w dziale ogłoszenia jeszcze zapakowaną nówkę...

ps dobre druciarstwo nie jest złe :-P

master90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2009, 09:32

Post autor: master90 » 24 wrz 2009, 19:32

Dzisiaj skleiłem ten dolot , wszystko ładnie pięknie .. odpalam ... i lipa jest gorzej niż było :shock: , gdzieś zgubił wolne obroty , jak za setnym zakręceniem zapalił to dłowił się jak nigdy, razem z bratem cudowaliśmy i nic , jestem kompletnie bezradny .... :cry:

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 24 wrz 2009, 19:38

sprawdź jeszcze ten filtr powietrza ( jak mu zatkałeś lewe powietrze to morze go teraz w ogóle nie mieć jeśli filtr jest już zasyfiony [ale się uczepiłem tego filtra]) oraz jak napisałeś parę postów wyżej działałeś z zapłonem sprawdź czy masz dobrze wyregulowany kąt wyprzedzenia( chociaż nijak mi nie to pasuje to tej temperatury) co możesz jeszcze może kody błyskowe sczytać z "kompa"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl