Witam koledzy chciałem zasięgnąć waszych opinii na temat oleju MOTUL 6100 SYNERGIE 10W 40.Co nieco o nim poczytałem również na tym forum. Lepszy będzie do silnika AAH taki Motul? Bo jeżdże teraz na mobil 1 5W 50 i jednak tego oleju mi troszkę ciągnie. A niewiem czy wieżyć w hasła reklamowe tj. "ZAPOBIEGA ZUŻYCIU OLEJU PRZEZ SILNIK TZW. "BRANIE OLEJU". Ma może ktoś zalany silnik nim , lub jakieś nie miłe sytuacje?
Pozdrawiam i czekam na wasze opinie
[B4 AAH] Zmiana na olej Motul?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To jest silnik 6cylindrowy i napewno pobór oleju zawsze będzie. Napewno troche zalezy od jazdy. Wydaje mi się że gdzieś na forum był temat o poborze oleju w ABC/AAH.
Zanlazłem https://audi80.pl/80-b4-26-abc-ile-p ... %F3r+oleju
Zanlazłem https://audi80.pl/80-b4-26-abc-ile-p ... %F3r+oleju
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
a co ma być? Normalny olej.
Ejże , 1L na 1000km to jest norma GRANICZNA przy której silnik nadaje się do remontu, nie zapominajcie o tym. Jeśli pali więcej - znaczy zużyty i do widzenia, do remontu. Miałem V6, i nie palił mi nic oleju od wymiany do wymiany (przynajmniej w sensie, że trzeba było dolewać).
To nie jest tak, że jak norma 1L/1km to jak jest 2L to też nic się nie dzieje, to nieprawda.
Vka ma 6 cylindrów a nie 4 to fakt, tyle, że to nie jest jakaś szczególna konstrukcja, gdzie olej ma prawo być "żarty" nagminnie.
Ejże , 1L na 1000km to jest norma GRANICZNA przy której silnik nadaje się do remontu, nie zapominajcie o tym. Jeśli pali więcej - znaczy zużyty i do widzenia, do remontu. Miałem V6, i nie palił mi nic oleju od wymiany do wymiany (przynajmniej w sensie, że trzeba było dolewać).
To nie jest tak, że jak norma 1L/1km to jak jest 2L to też nic się nie dzieje, to nieprawda.
Vka ma 6 cylindrów a nie 4 to fakt, tyle, że to nie jest jakaś szczególna konstrukcja, gdzie olej ma prawo być "żarty" nagminnie.