Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b3 1,8 89 rocznik] Problemy z temperatura i Króćcem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
banek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:22
Lokalizacja: Baborów

[ b3 1,8 89 rocznik] Problemy z temperatura i Króćcem

Post autor: banek84 » 23 wrz 2009, 13:55

witam i proszę o pomoc . Mam problem mianowicie ubywa mi bardzo dużo płynu chłodniczego i znalazłem nawet miejsce ( kruciec ten z tyłu głowicy co idzie przewód do nagrzewnicy cieknie z niego z pod śrubki i mocno syczy ) i problem jest w tym ze :

* Nie wiem jaki to jest model
* co jeszcze muszę kupić jakiś oring ?? też nie wiem jaki rozmiar
* i czy to wogóle coś zmieni

no i problem mam z czujnikami bo wogóle nie wiem jakie kupić ( 2 i 3 piny ponoć ale jaki model ) bo też dziwnie pokazuje mi temperaturę

pozdrawiam wszystkich z opolskiego i pozostały sympatyków audi 80

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 wrz 2009, 14:35

Witam

Sprawdź dokładnie czy nie cieknie też nigdzie z uszczelki pod głowicą.
Jeżeli syczy to zapewne było tam duże ciśnienie które wysadziło przez oring.
Jaką pokazuje Ci temperaturę? Dość szybko się grzeje?
Jaka temperatura na trasie?

Jeśli nie masz padniętej uszczelki pod głowicą to sprawdź też korek od wlewu płynu chłodniczego, bo przez niego też mogło wytworzyć się ciśnienie i wysadzić.

Możesz też poczytać tutaj:

:arrow: https://audi80.pl/b3-jn-cieknie-z-po ... t25240.htm

:arrow: i tutaj możesz https://audi80.pl/b4-abt-lpgubywa-pl ... t23540.htm

:arrow: a tutaj coś o czujniku https://audi80.pl/80-b3-18jak-sprawd ... vt1932.htm

Awatar użytkownika
banek84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 14:22
Lokalizacja: Baborów

uszczelka pod głowica jest nowa

Post autor: banek84 » 23 wrz 2009, 14:47

uszczelka nowa temperatura wystarczy 1minuta w korku i jest 110 stopni na trasie spada do 80 . ale przypominam ze mam wyciągnięty termostat wiec auto nie powinno sie grzać

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 23 wrz 2009, 14:53

To dość szybko się grzeje, kup nowy korek płynu chłodniczego, koszt to jakieś 30-50 zł, nie bierz najtańszego, a jeśli masz możliwość to pożycz od kogoś i sprawdź. Sprawdź też jak się przejedziesz 10KM++ czy nie masz mocno napompowanego węża od chłodnicy, bo jeśli tak to wymiana samego oringu nie pomoże. Odpowietrzany był układ chłodzenia po wymianie uszczelki pod głowicą?

Rzadko się spotyka w benzynie, ale nie można do końca wykluczyć, że przegrzała Ci się głowica, pękła, stąd grzanie się, puchnące węże itd.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2009, 15:10

banek84 pisze:[...]mam wyciągnięty termostat wiec auto nie powinno sie grzać
Jak masz tylko wyciągnięty termostat to płyn chłodzący idzie przez mały i duży (chłodnica) obieg jednocześnie. Żeby uzyskać efekt który zapewne chciałeś uzyskać wyciągając termostat (czyli maksymalne chłodzenie), musisz ograniczyć mały obieg ściskając albo w inny sposób zatykając wąż który idzie od króćca z głowicy do pompy wody.

[ Dodano: 2009-09-23, 15:30 ]
I napisz kod silnika jaki posiadasz bo 90 konnych 1.8 było kilkanaście odmian - to pomoże znaleźć odpowiedni czujnik.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [ b3 1,8 89 rocznik] Problemy z temperatura i Króćcem

Post autor: Easyrider » 23 wrz 2009, 15:48

banek84 pisze:witam i proszę o pomoc . Mam problem mianowicie ubywa mi bardzo dużo płynu chłodniczego i znalazłem nawet miejsce ( kruciec ten z tyłu głowicy co idzie przewód do nagrzewnicy cieknie z niego z pod śrubki i mocno syczy ) i problem jest w tym ze :

* Nie wiem jaki to jest model
* co jeszcze muszę kupić jakiś oring ?? też nie wiem jaki rozmiar
* i czy to wogóle coś zmieni

no i problem mam z czujnikami bo wogóle nie wiem jakie kupić ( 2 i 3 piny ponoć ale jaki model ) bo też dziwnie pokazuje mi temperaturę

Przerabiałem ten temat w swoim B3 kilka lat temu (wymieniałem oba popękane króćce i kilka węży), sprawa wygląda tak:

- króciec kosztuje kilkanaście złotych, w sklepie zapytają cię tylko o pojemność silnika i rocznik; najłatwiej wymontuj i do sklepu pojedź autobusem z króćcem w kieszeni.
- oring jest w komplecie;
- co do tych 110/80 st. to powodów może być kilka. Za wskazania na desce odpowiedzialny jest ten szary 3 pinowy czujnik (numer masz na nim), ale przyczyny mogą być też inne. Rozumiem, że przegrzewanie jest tylko pozorne - wentylator się nie włącza, płyn sie nie gotuje?
- przy okazji zobacz czy wąż (jeden lub więcej) nie jest do wymiany, ja musiałem niektóre wymienić;

Powodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl