witam i proszę o pomoc . Mam problem mianowicie ubywa mi bardzo dużo płynu chłodniczego i znalazłem nawet miejsce ( kruciec ten z tyłu głowicy co idzie przewód do nagrzewnicy cieknie z niego z pod śrubki i mocno syczy ) i problem jest w tym ze :
* Nie wiem jaki to jest model
* co jeszcze muszę kupić jakiś oring ?? też nie wiem jaki rozmiar
* i czy to wogóle coś zmieni
no i problem mam z czujnikami bo wogóle nie wiem jakie kupić ( 2 i 3 piny ponoć ale jaki model ) bo też dziwnie pokazuje mi temperaturę
pozdrawiam wszystkich z opolskiego i pozostały sympatyków audi 80
[ b3 1,8 89 rocznik] Problemy z temperatura i Króćcem
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Witam
Sprawdź dokładnie czy nie cieknie też nigdzie z uszczelki pod głowicą.
Jeżeli syczy to zapewne było tam duże ciśnienie które wysadziło przez oring.
Jaką pokazuje Ci temperaturę? Dość szybko się grzeje?
Jaka temperatura na trasie?
Jeśli nie masz padniętej uszczelki pod głowicą to sprawdź też korek od wlewu płynu chłodniczego, bo przez niego też mogło wytworzyć się ciśnienie i wysadzić.
Możesz też poczytać tutaj:
https://audi80.pl/b3-jn-cieknie-z-po ... t25240.htm
i tutaj możesz https://audi80.pl/b4-abt-lpgubywa-pl ... t23540.htm
a tutaj coś o czujniku https://audi80.pl/80-b3-18jak-sprawd ... vt1932.htm
Sprawdź dokładnie czy nie cieknie też nigdzie z uszczelki pod głowicą.
Jeżeli syczy to zapewne było tam duże ciśnienie które wysadziło przez oring.
Jaką pokazuje Ci temperaturę? Dość szybko się grzeje?
Jaka temperatura na trasie?
Jeśli nie masz padniętej uszczelki pod głowicą to sprawdź też korek od wlewu płynu chłodniczego, bo przez niego też mogło wytworzyć się ciśnienie i wysadzić.
Możesz też poczytać tutaj:
https://audi80.pl/b3-jn-cieknie-z-po ... t25240.htm
i tutaj możesz https://audi80.pl/b4-abt-lpgubywa-pl ... t23540.htm
a tutaj coś o czujniku https://audi80.pl/80-b3-18jak-sprawd ... vt1932.htm
uszczelka pod głowica jest nowa
uszczelka nowa temperatura wystarczy 1minuta w korku i jest 110 stopni na trasie spada do 80 . ale przypominam ze mam wyciągnięty termostat wiec auto nie powinno sie grzać
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
To dość szybko się grzeje, kup nowy korek płynu chłodniczego, koszt to jakieś 30-50 zł, nie bierz najtańszego, a jeśli masz możliwość to pożycz od kogoś i sprawdź. Sprawdź też jak się przejedziesz 10KM++ czy nie masz mocno napompowanego węża od chłodnicy, bo jeśli tak to wymiana samego oringu nie pomoże. Odpowietrzany był układ chłodzenia po wymianie uszczelki pod głowicą?
Rzadko się spotyka w benzynie, ale nie można do końca wykluczyć, że przegrzała Ci się głowica, pękła, stąd grzanie się, puchnące węże itd.
Rzadko się spotyka w benzynie, ale nie można do końca wykluczyć, że przegrzała Ci się głowica, pękła, stąd grzanie się, puchnące węże itd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak masz tylko wyciągnięty termostat to płyn chłodzący idzie przez mały i duży (chłodnica) obieg jednocześnie. Żeby uzyskać efekt który zapewne chciałeś uzyskać wyciągając termostat (czyli maksymalne chłodzenie), musisz ograniczyć mały obieg ściskając albo w inny sposób zatykając wąż który idzie od króćca z głowicy do pompy wody.banek84 pisze:[...]mam wyciągnięty termostat wiec auto nie powinno sie grzać
[ Dodano: 2009-09-23, 15:30 ]
I napisz kod silnika jaki posiadasz bo 90 konnych 1.8 było kilkanaście odmian - to pomoże znaleźć odpowiedni czujnik.
Re: [ b3 1,8 89 rocznik] Problemy z temperatura i Króćcem
banek84 pisze:witam i proszę o pomoc . Mam problem mianowicie ubywa mi bardzo dużo płynu chłodniczego i znalazłem nawet miejsce ( kruciec ten z tyłu głowicy co idzie przewód do nagrzewnicy cieknie z niego z pod śrubki i mocno syczy ) i problem jest w tym ze :
* Nie wiem jaki to jest model
* co jeszcze muszę kupić jakiś oring ?? też nie wiem jaki rozmiar
* i czy to wogóle coś zmieni
no i problem mam z czujnikami bo wogóle nie wiem jakie kupić ( 2 i 3 piny ponoć ale jaki model ) bo też dziwnie pokazuje mi temperaturę
Przerabiałem ten temat w swoim B3 kilka lat temu (wymieniałem oba popękane króćce i kilka węży), sprawa wygląda tak:
- króciec kosztuje kilkanaście złotych, w sklepie zapytają cię tylko o pojemność silnika i rocznik; najłatwiej wymontuj i do sklepu pojedź autobusem z króćcem w kieszeni.
- oring jest w komplecie;
- co do tych 110/80 st. to powodów może być kilka. Za wskazania na desce odpowiedzialny jest ten szary 3 pinowy czujnik (numer masz na nim), ale przyczyny mogą być też inne. Rozumiem, że przegrzewanie jest tylko pozorne - wentylator się nie włącza, płyn sie nie gotuje?
- przy okazji zobacz czy wąż (jeden lub więcej) nie jest do wymiany, ja musiałem niektóre wymienić;
Powodzenia.