[b3/b4] Lampy przednie - Ksenon
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
a po o piszecie czy ktos wam mrugnal czy nie skoro i tak bys nie wiedzial po co i na co ci mrugaja skoro jestes przekonany ze nic zlego nie robisz...dla mnie mryganie nie jest zadnym wyznacznikiem. Spryskiwacze tez sa do niczego na reflektorach ale to fajny i kosztowny bajer wiec dlacczego nie podciagnac do tego przepisow...prawda jest taka ze ludzie w ogole nie dbaja o autka w aspekcie technicznym tylko jak najwiecej debilnych gazdetow tam napchac. Ksenon stal sie powszechny jak laminat i poniewaz zrobil sie latwo osiagalny kazdy je sobie moze zaadoptowac. Ja osobiscie jezdze na przetwornicach z zarnikami 6000k i jestem zadowolony. 4300 mi nie odpowiada ze wzgledow estetycznych. uznaje ze albo 6000k albo zwykle. Spryskiwaczy nie potrzebuje bo czyszcze swiatla jak i samochod zawsze gdy sie przybrudza . Glinie tego nie wytlumacze i z racji takich baranow jak jezdza np po 3 miejskiej obwodnicy bede zapewne inkasowal. No coz taki lajf, ze za wszystko co ogranicza swobode sie placi.
- GreenGreen
- Forum Audi 80
- Posty: 270
- Rejestracja: 21 paź 2008, 05:27
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Kontakt:
Nadzadzą się takie bi-xenoeny ??
Czy w normalnych lampach dadzą rade ?? Bo mam dylemat. Czy soczewki i zwykłe żarówki czy stare lampy i bi-xenony ??
A jak nie to powoli pieniążki zbierac i kupic obie rzeczy żeby było cacy
Kod: Zaznacz cały
http://moto.allegro.pl/item480174799_bi_xenon_h4_ksenon_ksenony_xenony_made_in_germany.html#gallery
A jak nie to powoli pieniążki zbierac i kupic obie rzeczy żeby było cacy
- KLAKSON
- Forum Audi 80
- Posty: 1767
- Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
- Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
- Kontakt:
Do Twoich zwykłych lamp ze szkłem mającym wzroki do załamywania światła te xenonki nie podejdą . Ja u siebie na samym początku zamontowałem taki zestaw i jadąc w dzień kierowcy z naprzeciwka mi mrugali i pokazywali palcami na światła. Odszedłem dalej aby samemu zobaczyć i się aż przeraziłem :shock: bije po gałach niemiłosiernie, nie ma sensu taki zabieg niestety. Jeżeli chcesz xenon to tylko do soczewic. Ja kupiłem i od ponad 3 miesięcy nikt mi nawet na krótki czas nie mrugnął. Zero jakichkolwiek problemów. Nawet raz przy kontroli policja mi się zapytała gdzie można dostać takie światełka i lampy 8-) . hehOlszak pisze:Nadzadzą się takie bi-xenoeny ??
Typ z allegro pisze :
Do wyboru
6000K
8000 K
10000 K
12000 K
Zapomnijcie o barwach xenonu powyżej 8000K :!: . tu przy pierwszej kontroli zabierają dowód. Bo ta barwa to już nie dość, że kiszka widać to jest tak piekielnie niebiesko-fioletowe światło, że za bardzo to zagraża innym (nie mówię o seryjnie montowanych barwach np. 12KK w Merolach bo to co innego)
Zeby montowac bi-xenon pod H4 trzeba spełnic 2 warunki, miec ori szkła i kupic zestaw z pewnego źródła. Ja mam taki zestaw około roku i nigdy mi nikt nie mrugnał światłami a świeca bardzo dobrze nie tak dobrze jak soczewka ale duzo lepiej niz zwykłe H4. Najlepiej miec odrazu spryskiwacze i jak kolega pisał wczesniej ja osobiscie nie polecam więcej niz 6000K najlepiej miec 4200K lub 5000K cięzko dostac ale wystepuja.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 maja 2009, 22:20
odświeżam temat stary jak świat;) mam zamontowane reflektory soczewkowe (takie jak w S2). Kupiłem już zestaw xenonowy z żarnikami 5000K. Mam tylko pytanie o spryski bo takowych nie posiadam. Czy zamontowanie samych sprysków na zdeżaku bez zbiorniczka i pompki (atrapa) przy kontroli coś da? Czy tłumaczenie że właśnie skończył się płyn może spowodować nie zabranie dowodu rejestracyjnego? Na czy polega samopoziomowanie? Na tym że reflektor ciągle ustawia strumień światła tak żeby nie oślepiał? Czyli jadąc pod górke bedzie obniżał strumiń światła?
Przede wszystkim nie uważam żeby spryskiwacze były tylko bajerem, bo jak już wyżej wspomniano nic nie powinno rozpraszać wiązki światła ksenonowego, a brud ewidentnie to robi. I niech nikt nie mówi, że np w zimie staje co ok 100 km na poboczu i myje światła, bo nie uwierzę. Po drugie montowanie samych spryskiwaczy jako atrapy to już trochę druciarnia i przesada. Nie jest to wcale sprytne - raczej niepoważne. Prawda jest taka, że nikt też nie wspomina, że zamontował sobie samopoziomowanie, które przy ksenonach jest nieodzowne. Prawda jest taka, że oprócz tego, że fajnie takie samoposiomowanie wygląda podczas włączania świateł, to spełnia przede wszystkim swoją role - utrzymuje wiązkę światła w odpowiednim położeniu (zawsze takim samym). Nikt nie jest w stanie tego zrobić manualnie.
Reasumując - nie ma co ukrywać nasze autka, chociaż fajne i bardzo dobre, są już leciwe i nie są przystosowane do takiego typu oświetlenia. Na pewno nie da się ich przystosować bez odpowiedniej ilości pieniędzy i sprzętu ( na pewno nie za parę stówek). Jak ktoś jest bardzo ambitny to niech skupi się na doprowadzeniu własnej audi do topowej wersji seryjnej na oruginalnych częsiach. Efekt będzie na 100% dużo lepszy.
Reasumując - nie ma co ukrywać nasze autka, chociaż fajne i bardzo dobre, są już leciwe i nie są przystosowane do takiego typu oświetlenia. Na pewno nie da się ich przystosować bez odpowiedniej ilości pieniędzy i sprzętu ( na pewno nie za parę stówek). Jak ktoś jest bardzo ambitny to niech skupi się na doprowadzeniu własnej audi do topowej wersji seryjnej na oruginalnych częsiach. Efekt będzie na 100% dużo lepszy.
jezeli beda spryskiwacze to moze byc ok i sie policjant nie doczepi, ale jezeli bedzie chcial zabrac dowod do sie doczepi jezeli nie masz specjalnego oznaczenia na lampie ze jest ona przystosowana do zamontowania xenonu. najwazniejsze to jest to zeby nie oślepiac nikogo znad przeciwka co jest bardzo czesto spotykane na naszych drogach ze Ci co maja xenona strasznie "wala" po oczach xenonem i nic nie widzisz jak sie mijasz z takim ;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 maja 2009, 22:20
Oczywiście że najważniejszą rzeczą którą zrobiłem po montażu xenonów było pojechanie do warsztatu i ustawienie świateł. Nikt jeszcze mi nie mrugnął że go oślepiłem i na CB też nic nie słyszałem więc chyba jest ok. Niestety boję się że jak mnie zatrzymają misiaki to dowód pewnie i tak zabiorą bo nie mam sprysków. A co do używania sprysków to kolego Mortis mam znajomego który praktycznie w ogóle ich nie używa (a ma seryjne xenony ze spryskiwaczami) bo twierdzi że pare pryśnięć i płynu nie ma...
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, pozwolę sobie odgrzać kotleta <ok> . Bez obaw nie zamierzam instalować żarnika ksenon w standardowej lampie .
Otóż myślę całkiem poważnie o założeniu instalacji ksenonowej z prawdziwego zdarzenia. Czyli reflektory soczewkowe przystosowane pod żarniki, spryskiwacze reflektorów do tego czujniki przechyłowe w tylnej osi, dzięki którym ksenon będzie miał możliwość adaptacji do aktualnych warunków drogowych. Czy orientuje się ktoś gdzie mogę kupić taki kompletny zestawik? Na alledrogo są , ale jest to zalew z chińszczyzny co mnie za bardzo nie interesuje. Jaki reflektor będzie się najlepiej nadawał do montażu soczewki? W "wielkiej księdze porad" tygodnika Auto Świat, znalazłem artykuł gdzie do golfa trzeciej generacji zamontowali chyba uniwersalne reflektory, na które nakłada się tylko osłonę przypominającą kształt przedniej części lampy od tego golfa.
Otóż myślę całkiem poważnie o założeniu instalacji ksenonowej z prawdziwego zdarzenia. Czyli reflektory soczewkowe przystosowane pod żarniki, spryskiwacze reflektorów do tego czujniki przechyłowe w tylnej osi, dzięki którym ksenon będzie miał możliwość adaptacji do aktualnych warunków drogowych. Czy orientuje się ktoś gdzie mogę kupić taki kompletny zestawik? Na alledrogo są , ale jest to zalew z chińszczyzny co mnie za bardzo nie interesuje. Jaki reflektor będzie się najlepiej nadawał do montażu soczewki? W "wielkiej księdze porad" tygodnika Auto Świat, znalazłem artykuł gdzie do golfa trzeciej generacji zamontowali chyba uniwersalne reflektory, na które nakłada się tylko osłonę przypominającą kształt przedniej części lampy od tego golfa.