[B4 TDI 1Z] Logi - falowanie na jałowym - nastawnik ??
[B4 TDI 1Z] Logi - falowanie na jałowym - nastawnik ??
Witam
Problem jest następujący samochód bardzo często i gęsto faluje na wolnych od 800 do 1000
Jeżeli się jedzie i osiągnie powyżej 2000 obrotów falowanie ustaje.
Faluje na jałowym jak i na biegu, aż całą budą trzęsie ale tylko do 2000 tyś obr.
Auto z 94r na Pierburgu. Z tego co wyczytałem na forum będzie to nastawnik, ale ...
Na Vagu nie wykazało żadnego błędu kompletnie żadnego.
Po odłączeniu dwóch kabli od skrzyni czyli czujnika prędkościomierza -Falowanie nie ustało.
A z tego co wyczytałem powinno się uspokoić jeżeli to nastawnik.
Dodatkowo zrobiłem logi grup 000 i 001 statyczne(Załącznik). NIe mogę zrobić dynamicznych ponieważ mam za krótki kabel. Strasznie się zmienia dawka paliwa od 003 nawet do 033. Prosze o jakieś sugestie.
Filtr Paliwa wymienionyna nówke sztuke Bosch-a.
Sory za jakość
Problem jest następujący samochód bardzo często i gęsto faluje na wolnych od 800 do 1000
Jeżeli się jedzie i osiągnie powyżej 2000 obrotów falowanie ustaje.
Faluje na jałowym jak i na biegu, aż całą budą trzęsie ale tylko do 2000 tyś obr.
Auto z 94r na Pierburgu. Z tego co wyczytałem na forum będzie to nastawnik, ale ...
Na Vagu nie wykazało żadnego błędu kompletnie żadnego.
Po odłączeniu dwóch kabli od skrzyni czyli czujnika prędkościomierza -Falowanie nie ustało.
A z tego co wyczytałem powinno się uspokoić jeżeli to nastawnik.
Dodatkowo zrobiłem logi grup 000 i 001 statyczne(Załącznik). NIe mogę zrobić dynamicznych ponieważ mam za krótki kabel. Strasznie się zmienia dawka paliwa od 003 nawet do 033. Prosze o jakieś sugestie.
Filtr Paliwa wymienionyna nówke sztuke Bosch-a.
Sory za jakość
Grzesiek
Log 001 ma wygladac tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b6 ... b3304.html
Poszukaj w sieci programu csvconv.exe - a jesli nie znajdziesz wyslij mi swojego maila na PW.
Pozdr
Log 001 ma wygladac tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b6 ... b3304.html
Poszukaj w sieci programu csvconv.exe - a jesli nie znajdziesz wyslij mi swojego maila na PW.
Pozdr
Problem rozwiązany.
Zaznaczam, że to był samochód kolegi.
Winny tym objawom był nastawnik. Cały był zasyfiony.
Ma pierburga więc mu go wyczyścili i ma spokój. Cena 600zł.
Ale nie byliśmy o tym przekonani, ponieważ odłączaliśmy oba czujniki prędkościomierza od skrzyni i nic się nie zmieniało.
Więc nie dajcie się zwieść, nie zawsze odłączenie czujników od skrzyni eliminuje falowanie obrotów i wskazuje na nastawnik.
W tym przypadku obroty falowały nawet po odłączeniu czujnika i okazało się że to jednak nastawnik.
Zaznaczam, że to był samochód kolegi.
Winny tym objawom był nastawnik. Cały był zasyfiony.
Ma pierburga więc mu go wyczyścili i ma spokój. Cena 600zł.
Ale nie byliśmy o tym przekonani, ponieważ odłączaliśmy oba czujniki prędkościomierza od skrzyni i nic się nie zmieniało.
Więc nie dajcie się zwieść, nie zawsze odłączenie czujników od skrzyni eliminuje falowanie obrotów i wskazuje na nastawnik.
W tym przypadku obroty falowały nawet po odłączeniu czujnika i okazało się że to jednak nastawnik.
- krzyzak2211
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
- Lokalizacja: Malbork
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 sie 2009, 21:05
- Lokalizacja: Kielce
- krzyzak2211
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
- Lokalizacja: Malbork
Witam.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć , że jestem kompletnym laikiem i proszę o wyrozumiałość.
W mojej Audi 80 1.9 tdi mam problem z falującymi obrotami , ale przy 100 - 140 km/h.
Podejrzewam , że to występuje w konkretnym przedziale obrotów silnika ,ale nie mam u siebie obrotomierza. Jadąc na trójce 60 km/h jest to samo, a na dwójce bez gazu samochód jedzie równo i przy 140 km/h też jest dobrze. Problem falowania nie występuje w czasie przyśpieszania , samochód nawet dobrze ciągnie ( do 120 km/h), ale jak jadę se stałą prędkością to czuję się jak na huśtawce. Zaobserwowałem również ,że w czasie falowania samochód puszcza czarny dym , który wydobywa się pulsacyjnie ( równolegle do falujących obrotów). Zdarzyło mi się kilka razy , że samochód szarpał , a za mną była chmura dymu.
Kiedyś miałem ten sam problem , wymieniłem filtr paliwa i jakiś miesiąc po wymianie problem znikł . Teraz pojawił się na nowo.
Kolejny problem to spadek mocy w czasie jazdy , jadąc na równą drogą ciężko przekroczyć 140 km/h. Gdy jadę pod większą górkę to wciskam gaz do dechy , a widzę jak spada prędkość na liczniku. Z górki rozpędzam się do 170 km/h.
Czytałem tu na forum o n75 , nastawniku o EGR ,ale nie wiem co mam robić.
Z mechanikami jest tak ,że każą ci wymienić pół samochodu , a problem nie znika.
Ciężko trafić na dobrego fachowca.
Może jest ktoś z okolic wrocławia lub legnicy kto m pomoże
Na wstępie chciałbym zaznaczyć , że jestem kompletnym laikiem i proszę o wyrozumiałość.
W mojej Audi 80 1.9 tdi mam problem z falującymi obrotami , ale przy 100 - 140 km/h.
Podejrzewam , że to występuje w konkretnym przedziale obrotów silnika ,ale nie mam u siebie obrotomierza. Jadąc na trójce 60 km/h jest to samo, a na dwójce bez gazu samochód jedzie równo i przy 140 km/h też jest dobrze. Problem falowania nie występuje w czasie przyśpieszania , samochód nawet dobrze ciągnie ( do 120 km/h), ale jak jadę se stałą prędkością to czuję się jak na huśtawce. Zaobserwowałem również ,że w czasie falowania samochód puszcza czarny dym , który wydobywa się pulsacyjnie ( równolegle do falujących obrotów). Zdarzyło mi się kilka razy , że samochód szarpał , a za mną była chmura dymu.
Kiedyś miałem ten sam problem , wymieniłem filtr paliwa i jakiś miesiąc po wymianie problem znikł . Teraz pojawił się na nowo.
Kolejny problem to spadek mocy w czasie jazdy , jadąc na równą drogą ciężko przekroczyć 140 km/h. Gdy jadę pod większą górkę to wciskam gaz do dechy , a widzę jak spada prędkość na liczniku. Z górki rozpędzam się do 170 km/h.
Czytałem tu na forum o n75 , nastawniku o EGR ,ale nie wiem co mam robić.
Z mechanikami jest tak ,że każą ci wymienić pół samochodu , a problem nie znika.
Ciężko trafić na dobrego fachowca.
Może jest ktoś z okolic wrocławia lub legnicy kto m pomoże
Uzyj szukajki byla nawet fotoporada kolegi AdammpaczekORT pisze:Koledzy czy ktoś może powiedzieć jak samemu wyczyścić nastawnik ?;]
ja dodam ze mi nastawnik czyscil serwis boscha skasowali 500zl . fak faktem auto juz nie faluje na wolnych, lecz szarpanie pozostalo w okolicach 2200obr/min. Jak odpinam koste od impulsatora ze skrzyni to objaw ustepuje. I teraz mam zamiar sam sie za to zabrac i rozebrac ten nieszczesny nastawnik bo juz mnie to powoli drazni :-|