Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z] Logi - falowanie na jałowym - nastawnik ??

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

[B4 TDI 1Z] Logi - falowanie na jałowym - nastawnik ??

Post autor: gigs » 15 sie 2009, 20:57

Witam

Problem jest następujący samochód bardzo często i gęsto faluje na wolnych od 800 do 1000
Jeżeli się jedzie i osiągnie powyżej 2000 obrotów falowanie ustaje.
Faluje na jałowym jak i na biegu, aż całą budą trzęsie ale tylko do 2000 tyś obr.

Auto z 94r na Pierburgu. Z tego co wyczytałem na forum będzie to nastawnik, ale ...
Na Vagu nie wykazało żadnego błędu kompletnie żadnego.
Po odłączeniu dwóch kabli od skrzyni czyli czujnika prędkościomierza -Falowanie nie ustało.
A z tego co wyczytałem powinno się uspokoić jeżeli to nastawnik.

Dodatkowo zrobiłem logi grup 000 i 001 statyczne(Załącznik). NIe mogę zrobić dynamicznych ponieważ mam za krótki kabel. Strasznie się zmienia dawka paliwa od 003 nawet do 033. Prosze o jakieś sugestie.
Filtr Paliwa wymienionyna nówke sztuke Bosch-a.

Sory za jakość
Obrazek

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 sie 2009, 21:40

Grzesiek

Logi nieczytelne. Skonwertuj je do jakies sensownej postaci.
Pokaz statyczne - 001, 007 i 013 - zaloguj osobno kazdą grupe.

Pozdro

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 15 sie 2009, 23:15

Zrobiłem porządek.
Narazie mam 000 i 001.

Grupy 007 i 013 zrobie jak najszybciej bede mógł.

Obrazek

Obrazek

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 16 sie 2009, 12:23

Grzesiek ;-)

Log 001 ma wygladac tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b6 ... b3304.html
Poszukaj w sieci programu csvconv.exe - a jesli nie znajdziesz wyslij mi swojego maila na PW.

Pozdr

polus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:57
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: polus » 17 sie 2009, 19:25

Witam
Auto z 94r na Pierburgu (nastawnik indukcyjny) miałem to samo falowały obroty i jeszcze w czasie jazdy szarpało .
Kolega mechanik wyczyścił mi nastawnik podłączył do kompa koszt 100zł
I teraz 2 miesiąc cieszę się jazdą bez lambady w aucie

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 19 wrz 2009, 00:22

Problem rozwiązany.

Zaznaczam, że to był samochód kolegi.
Winny tym objawom był nastawnik. Cały był zasyfiony.
Ma pierburga więc mu go wyczyścili i ma spokój. Cena 600zł.

Ale nie byliśmy o tym przekonani, ponieważ odłączaliśmy oba czujniki prędkościomierza od skrzyni i nic się nie zmieniało.

Więc nie dajcie się zwieść, nie zawsze odłączenie czujników od skrzyni eliminuje falowanie obrotów i wskazuje na nastawnik.

W tym przypadku obroty falowały nawet po odłączeniu czujnika i okazało się że to jednak nastawnik.

Awatar użytkownika
krzyzak2211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak2211 » 20 wrz 2009, 21:41

Gigs jeżeli chodzi o czyszczenie nastawnika, podłączenie pod "vag" i ustawienie wszystkich wartości jakie powinny być -to przepraszam ale wydaje mi się że 600 zł. to chyba lekka przesada. Nie uważasz ?

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 20 wrz 2009, 23:06

Hmm przesada i nie przesada.

Adam z forum bierze coś koło 300 - 400zł.

W innym warsztacie w tym samym mieście chcieli 800zł :shock:

Najważniejsze że ma zrobione ustawione i gwarancje na to co zrobili.

Wcale nie mówie że 600zł to mało.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 wrz 2009, 13:37

tyle bierze serwis diesla za regeneracje nastawnika z montażem i ustawieniem wszystkiego na cacy bo to serwis

GANDZIA-CK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 sie 2009, 21:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: GANDZIA-CK » 23 wrz 2009, 23:30

witam miałem tak samo, też mnie mechanik straszył nastawnikiem itd. pojechałem na kompa do elektryka i okazało się, że to czujnik temp. wody w chłodnicy. dziwne bo pokazywał dobrą temperaturę

Awatar użytkownika
krzyzak2211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak2211 » 24 wrz 2009, 08:03

GANDZIA-CK o ile dobrze wiem to czujnik w chłodnicy nie jest odpowiedzialny za pokazywanie temperatury na wskaźniku, za to odpowiedzialny jest czujnik przy króćcu głowicy a ten w chłodnicy odpowiedzialny jest za pracę wentylatorów.

polus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:57
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: polus » 25 wrz 2009, 10:16

600zł to nieżle go naciągneli ja za tą sumę wyczyściłbym nastawnik 6 razy ale jak się ma dużo kasy do wydania .Aha coś mi się wydaje że mechanik nie czyścił nastawnika tylko go wymienił też za ta sumę mi proponowano wymianę

wilczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 2009, 17:05

Post autor: wilczek » 23 paź 2009, 17:52

Witam.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć , że jestem kompletnym laikiem i proszę o wyrozumiałość.

W mojej Audi 80 1.9 tdi mam problem z falującymi obrotami , ale przy 100 - 140 km/h.
Podejrzewam , że to występuje w konkretnym przedziale obrotów silnika ,ale nie mam u siebie obrotomierza. Jadąc na trójce 60 km/h jest to samo, a na dwójce bez gazu samochód jedzie równo i przy 140 km/h też jest dobrze. Problem falowania nie występuje w czasie przyśpieszania , samochód nawet dobrze ciągnie ( do 120 km/h), ale jak jadę se stałą prędkością to czuję się jak na huśtawce. Zaobserwowałem również ,że w czasie falowania samochód puszcza czarny dym , który wydobywa się pulsacyjnie ( równolegle do falujących obrotów). Zdarzyło mi się kilka razy , że samochód szarpał , a za mną była chmura dymu.
Kiedyś miałem ten sam problem , wymieniłem filtr paliwa i jakiś miesiąc po wymianie problem znikł . Teraz pojawił się na nowo.
Kolejny problem to spadek mocy w czasie jazdy , jadąc na równą drogą ciężko przekroczyć 140 km/h. Gdy jadę pod większą górkę to wciskam gaz do dechy , a widzę jak spada prędkość na liczniku. Z górki rozpędzam się do 170 km/h.

Czytałem tu na forum o n75 , nastawniku o EGR ,ale nie wiem co mam robić.
Z mechanikami jest tak ,że każą ci wymienić pół samochodu , a problem nie znika.
Ciężko trafić na dobrego fachowca.
Może jest ktoś z okolic wrocławia lub legnicy kto m pomoże

paczekORT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 paź 2009, 13:14
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: paczekORT » 25 paź 2009, 13:26

Koledzy czy ktoś może powiedzieć jak samemu wyczyścić nastawnik ?;]

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 25 paź 2009, 14:04

paczekORT pisze:Koledzy czy ktoś może powiedzieć jak samemu wyczyścić nastawnik ?;]
Uzyj szukajki byla nawet fotoporada kolegi Adamm

ja dodam ze mi nastawnik czyscil serwis boscha skasowali 500zl . fak faktem auto juz nie faluje na wolnych, lecz szarpanie pozostalo w okolicach 2200obr/min. Jak odpinam koste od impulsatora ze skrzyni to objaw ustepuje. I teraz mam zamiar sam sie za to zabrac i rozebrac ten nieszczesny nastawnik bo juz mnie to powoli drazni :-|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl