Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 JK 1,6d] Jak tanio zwiększyć moc?

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

[b3 JK 1,6d] Jak tanio zwiększyć moc?

Post autor: Paweeel822 » 26 wrz 2009, 19:39

Witam.
Jak w temacie, zna ktoś sposoby (o ile są) na zwiększenie mocy w tym silniku? Chodzi mi głównie żeby był żwawszy.... Szukałem na forum ale nic nie znalazłem na temat tego silnika... Proszę o pomoc...
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2009, 01:13 przez Paweeel822, łącznie zmieniany 1 raz.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 26 wrz 2009, 20:08

Z 1.6 D nic nie zrobisz bo po pierwsze trzeba by to było wpierw uturbić a po drugie nie opłacalne finansowo :!:

//edit spiczi
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 00:58 przez grinch, łącznie zmieniany 1 raz.

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 26 wrz 2009, 20:38

Eh... Na pewno nic się nie da zrobić? :cry:

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 26 wrz 2009, 20:40

Paweeel822 pisze:Eh... Na pewno nic się nie da zrobić? :cry:
Możesz kupić silnik TD od jakiegoś rozbitka

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 wrz 2009, 20:44

Nie ma co dyskutować, to jest 1,6D bez żadnych perspektyw. Nic tam nie zrobisz. Jedna alternatywa to przekładka na 1,6TD.


//edit spiczi
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 00:59 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 26 wrz 2009, 20:51

... Nie ma szału w TD również TDI to jednak TDI, a że akurat ja mam styczność pierwszy raz z turbo dieslem w TD to modzę ale już więcej nie będę tylko będę szukał TDI jednak na starość zależy mi na tej kulturze pracy :mrgreen:

PS: Sory Wujo <piwo>

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 27 wrz 2009, 22:05

No dobra, dzięki wszystkim :).
Mam jeszcze jedno pytanie... a mianowicie wiecie może czemu auto gdy jest zimne (z rana) to po zagrzaniu świec pali na dotyk, a gdy jest już rozgrzany silnik i jak chce zapalić to kręcę i kręcę i dopiero łapie... Zna ktoś przyczynę tego? Dodam tyle ze jak jest już ciepły silnik to nie grzeje świec... :-|

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 wrz 2009, 22:11

Popraw temat bo przyjdzie szefostwo i do kosza Ci go wrzuci.

Wiem, że taki problem już był na forum. Ale sprawdź, czy Ci nie cofa paliwa i czy nie masz powietrza w przewodach.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 27 wrz 2009, 22:12

Paweeel822 pisze:No dobra, dzięki wszystkim :).
Mam jeszcze jedno pytanie... a mianowicie wiecie może czemu auto gdy jest zimne (z rana) to po zagrzaniu świec pali na dotyk, a gdy jest już rozgrzany silnik i jak chce zapalić to kręcę i kręcę i dopiero łapie... Zna ktoś przyczynę tego? Dodam tyle ze jak jest już ciepły silnik to nie grzeje świec... :-|
przyśpiesz kąt wtrysku , bez $$$ popraw dolot i wydech , podnieś deko dawkę a poprawę osiągów na pewno odczujesz

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 wrz 2009, 01:00

Sam kiedyś myślałem nad założeniem takiego tematu, ale skoro już jest to bede go ciągnał <ok>

W grudni 2008 r zrobilem remont silnika 1,6d (jk). Remont pochłonął prawie 1,3tys zł +plus robocizna moja i taty. (Z perspektywy czasu wiem że remont to był błąd, i szkoda że nie szukałem Td, ale stało się).

Remont objął:
- zmianę pierścieni
- regeneracja wszystkich wtrysków
- kpl robienie głowicy
- nowe panewki korbowodowe
- ustawienie kąta wtrysku
I auto idzie mi max 130km/h:evil: (tylko kierowca i paliwo ponizej 1/2). Opony 185/65r14. Silnik przy obecnych temp (około 10st) pali od obrotu.

Dziś lukłem na filmik kolegi matt1988 :arrow: i pomyślałem że ma taki sam silnik tylko że jego jest do remontu to :evil: . Gadalem z Mattem i mówił że wg gps miał 169km/h co dla 54KM jest niezłym wynikiem.

Co mam zrobić zeby mój tak jeżdził :?: Czekam na pomysły, ale zaznaczam że nie chce zakładać turba.

Może jest jakiś klubowicz który ma pojęcie o dieslu i zaglądnał by do mnie pod maske za jakiś symboliczny 8-pak, bo ja nie mam pomysłów :cry:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 28 wrz 2009, 08:47

spiczi pisze:Co mam zrobić zeby mój tak jeżdził :?: Czekam na pomysły, ale zaznaczam że nie chce zakładać turba.
wygląda że masz coś z pompą , nr pompy podaj i podnieś dawkę , a jak masz jakaś w zapasie to podmień

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 wrz 2009, 17:02

Vision pisze:
spiczi pisze:Co mam zrobić zeby mój tak jeżdził :?: Czekam na pomysły, ale zaznaczam że nie chce zakładać turba.
wygląda że masz coś z pompą , nr pompy podaj i podnieś dawkę , a jak masz jakaś w zapasie to podmień

podaje te oto magiczne cyfry ;-)
nr 0460 494 207
r 221-BS 4002
068 130 081 H

a pompa wyglada mniej więcej tak:
Obrazek (ma takie podwójne ssanie).

A na zamiane nie mam innej :-?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 28 wrz 2009, 17:45

spiczi, jakie masz osiągi na poszczególnych biegach , masz obrotek ,
pompa ma niezłe parametry a u ciebie zaczął bym od dawki jeśli za wiele nie da , to zapewne dynamiczny kuleje i ciśnienie

Awatar użytkownika
samekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 26 lip 2009, 17:42
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: samekk » 28 wrz 2009, 21:15

a Ja tam nie narzekam na ten silniczek ;-) niema to ja adrenalinka przy wyprzedzniu ("da rade czy nie") Moj mial genralny remoncik w 2000r i do dzis ładnie kręci, tylko tata go oszczędzał po remonciku. Przedtem pamiętam mieliśmy 4 biegową skrzynie i niunia rozkulała sie do 175km/h. teraz jeszcze nie próbowałem ile wyciągnie na 5 biegu... szkoda go troszku... A poza tym mało Lancerów EVO śmiga :-P żeby sie za takim puścić :-P

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 29 wrz 2009, 01:07

Vision pisze:spiczi, jakie masz osiągi na poszczególnych biegach , masz obrotek ,
pompa ma niezłe parametry a u ciebie zaczął bym od dawki jeśli za wiele nie da , to zapewne dynamiczny kuleje i ciśnienie

Obrotek własnie zrezałem, bo chce zobaczyć do ilu idzie.

Co do dawki to ile mam kręcić? Jak zwiększam dawke, to muszę tą śrubka ze sprężynka widoczna na fotce na poprzedniej stronie kręcic, bo obroty rosną. Tylko ta śrubka jest połączona z "ssaniem" i pewnie przestawia kąt wtrysku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl