[80B4 1.9 1Z]trudności z odpaleniem z rana
[80B4 1.9 1Z]trudności z odpaleniem z rana
Witam serdecznie.Mam poważny problem z moim audi (80 b4 1.9tdi).Kupiłem je tydzień temu i póki co pozwiedzałem wszystkich mechaników w okolicy.Zakładam nowy post ponieważ mój przypadek jest raczej wyjątkowy (taki mix waszych niektórych wypowiedzi). Otóż gdy rano próbuje odpalić musze kręcić ładnych kilka minut, po czym zakopci jak smok i później jak sie rozgrzeje jest już ok.Ale problem polega na tym że: świece były sprawdzane na krótko i niby są ok (chociaż przy takich temp. podobno w ogole mogłoby ich nie być i też powinno wszystko działać) pompa była sprawdzana pod kątem przepuszczania paliwa i tez jest ok.sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i kolejno licząc od chłodnicy:pierwszy 22, drugi 26, trzeci 24, czwarty 27. Podobno ciśnienie między 19 a 31 jest ok, czyli jeśli na to patrzeć to nie ma problemu, ale słyszałem również ze nie powinno być takich wielkich różnic pomiędzy garami.Moi mechanicy nie potrafią znaleźć przyczyny, i w zasadzie w ogole co niektórzy nie wiedzą gdzie szukać.Proszę o szybką pomoc, bo jeśli się okaże że to naprawdę coś poważnego to oddam ten samochód człowiekowi od którego kupiłem i będę szukał dalej ;
Zapoznaj się z regulaminem, nazywaj poprawnie temty oraz pisz poprawnie posty.
Zapoznaj się z regulaminem, nazywaj poprawnie temty oraz pisz poprawnie posty.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 18:52 przez budzik, łącznie zmieniany 1 raz.
pod komputer się podpinałem, wyszło tylko że czujnik temp cieszy zepsuty a kąta wtrysku nie sprawdzałem bo dopiero teraz przeczytałem że to też może mieć wpływ, a nie będę ukrywał że raczej jestem laikiem w sprawach mechanicznych a zwłaszcza tyczy się to diesla w związku z powyższym jestem otwarty na wszelkie sugestie.z twojej wypowiedzi wynika że ciśnienie w pierwszym cylindrze jest istotne dla odpalania a różnica miedzy barami w poszczególnych garach zbyt duża, zgadza się? co ja mogę dalej z tym zrobić?:(
[ Dodano: 2009-09-29, 16:36 ]
dym taki biało-niebieski i gryzący.ale to tylko przy pierwszym odpaleniu.Później już nie dymi jak się nagrzeje.Mechanik mówi że silnik pracuje ładnie i równo ciężko mu uwierzyć w to żeby był uszkodzony.Moc jest, przyśpieszenie również ok
[ Dodano: 2009-09-29, 16:36 ]
dym taki biało-niebieski i gryzący.ale to tylko przy pierwszym odpaleniu.Później już nie dymi jak się nagrzeje.Mechanik mówi że silnik pracuje ładnie i równo ciężko mu uwierzyć w to żeby był uszkodzony.Moc jest, przyśpieszenie również ok
najważniejsze sprawdź kąt , jak dla mnie za duże różnice ale widziałem o sprężaniu 23 ,22 małe różnice i palił normalnie , 1 z czujników jest od świec tylko nie pamiętam który ( cten naprzy pompie wtryskowej na króćcu wodnym do chłodnicy odłącz go i jak pali )trzeba go odłączyć i zobaczyć jak pali , i fakt ze bez nich teraz powinien palić bynajmniej mój nawet wiązki nie ma i pali
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 16:47 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
tylko że podobno ten czujnik odpowiada za grzanie świec, a przy temp pow -5 silnik tdi powinien odpalać w ogóle bez grzania.A do tego ktoś mi doradził aby odłaczyć czujnik poczekać 10 sek. i spróbować z rana odpalić.Nic to nie dało.Natomiast mam pytanie dotyczące statecznego kąta wtrysku, gdzie to sprawdzić, i gdzie w ogóle tego szukać??
[ Dodano: 2009-09-29, 16:52 ]
co do czujnika to mowa o tym niebieskim, 2 pinowym.Ale tak jak mówiłem, odłączyłem go i nic to nie dało
[ Dodano: 2009-09-29, 16:52 ]
co do czujnika to mowa o tym niebieskim, 2 pinowym.Ale tak jak mówiłem, odłączyłem go i nic to nie dało
przy+5 włącza świece z tego co mi wiadomobudzik pisze:tylko że podobno ten czujnik odpowiada za grzanie świec, a przy temp pow -5 silnik tdi powinien odpalać w ogóle bez grzania
ktoś kto ma Vag to sprawdzi i ustawi z kąd jesteś wejdź na https://audi80.pl/spoty-zloty-i-grup ... e-vf44.htm i zapytaj czy ktoś morze posprawdzać ci autobudzik pisze:Natomiast mam pytanie dotyczące statecznego kąta wtrysku, gdzie to sprawdzić, i gdzie w ogóle tego szukać??
[ Dodano: 2009-09-29, 16:56 ]
a prąd dochodzi do świec trzeba sprawdzićbudzik pisze:co do czujnika to mowa o tym niebieskim, 2 pinowym.Ale tak jak mówiłem, odłączyłem go i nic to nie dało
wzgledem czujnika temp cieczy i czujnika obrotów ustalana jest dawka roruchowa wiec jest on bardzo wazny ale jak po wypieciu wtyczki nic to nie dalo to sprawdz stat kat wtrysku a zeby go sprawdzic to podepnij vaga uruchom silnik (temp 80C min) i w BS w drugiej kolumnie powinno byc okolo 51
[ Dodano: 2009-09-29, 16:56 ]
oczywiscie grupa 000
[ Dodano: 2009-09-29, 16:56 ]
oczywiscie grupa 000
jestem z torunia.teraz wyjechałem z domu ale jak wrócę skoczę do mechanika i zasugeruje mu by to sprawdził.i to może być przyczyna moich problemów, tak? a jeśli kąt będzie ok?
[ Dodano: 2009-09-29, 17:07 ]
prąd do świec dochodzi, na krótko sprawdzaliśmy i było ok.a z tym kątem przejadę się i zobaczę co jest grane, chyba że naprawdę opadnę już z sił i się poddam, a sprzedawcy wytoczę proces
[ Dodano: 2009-09-29, 17:07 ]
prąd do świec dochodzi, na krótko sprawdzaliśmy i było ok.a z tym kątem przejadę się i zobaczę co jest grane, chyba że naprawdę opadnę już z sił i się poddam, a sprzedawcy wytoczę proces
na krótko a nie że przez wiązkę jest różnica , sprawdź prąd na wiązce świec po odpięciu czujnika , i kąt to ktoś z Torunia na forum się znajdzie i ci morze przejrzy furę , jak dokładnie zapala na wszystkie tłoki jaki kolor spalin jak palisz auto i który rokbudzik pisze:prąd do świec dochodzi, na krótko sprawdzaliśmy i było ok
masz OBD1 i pompę na potencjometrze rocznik do 93 , a to powinien pokazać , jakiś oblatany powinien tu zajrzeć bo moja nie mieć z tym styczności i mój silnik nie wie co to VAG itd :mrgreen: na pewno ktoś się wypowie w tej kwestiia co do tego sprawdzenia statecznego kąta wtrysku; dzwoniłem przed chwilą do dwóch mechaników i oni twierdza że ja mam starsze wtyczki w komputerze i VAG mi nie pokaże tego
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 17:26 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
vision nie mam pojęcia o czym mówisz :oops: :cry: co to jest
1994r pali na wszystkie gary, dym biało-niebieski, a odpalam kręcąc tak długo aż załapie
jeśli mnie pytasz czy ja to mam to nie wiem co mam ci odpowiedzieć, a jeśli to jest stwierdzenie to inna sprawa.Proszę pamiętajcie o tym , że nie jestem fachowcem w tym temacie.Vision pisze:OBD1 i pompę na potencjometrze
1994r pali na wszystkie gary, dym biało-niebieski, a odpalam kręcąc tak długo aż załapie