Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 1.9 1Z]trudności z odpaleniem z rana

budzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Warszawa

[80B4 1.9 1Z]trudności z odpaleniem z rana

Post autor: budzik » 29 wrz 2009, 15:58

Witam serdecznie.Mam poważny problem z moim audi (80 b4 1.9tdi).Kupiłem je tydzień temu i póki co pozwiedzałem wszystkich mechaników w okolicy.Zakładam nowy post ponieważ mój przypadek jest raczej wyjątkowy (taki mix waszych niektórych wypowiedzi). Otóż gdy rano próbuje odpalić musze kręcić ładnych kilka minut, po czym zakopci jak smok i później jak sie rozgrzeje jest już ok.Ale problem polega na tym że: świece były sprawdzane na krótko i niby są ok (chociaż przy takich temp. podobno w ogole mogłoby ich nie być i też powinno wszystko działać) pompa była sprawdzana pod kątem przepuszczania paliwa i tez jest ok.sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i kolejno licząc od chłodnicy:pierwszy 22, drugi 26, trzeci 24, czwarty 27. Podobno ciśnienie między 19 a 31 jest ok, czyli jeśli na to patrzeć to nie ma problemu, ale słyszałem również ze nie powinno być takich wielkich różnic pomiędzy garami.Moi mechanicy nie potrafią znaleźć przyczyny, i w zasadzie w ogole co niektórzy nie wiedzą gdzie szukać.Proszę o szybką pomoc, bo jeśli się okaże że to naprawdę coś poważnego to oddam ten samochód człowiekowi od którego kupiłem i będę szukał dalej ;

Zapoznaj się z regulaminem, nazywaj poprawnie temty oraz pisz poprawnie posty.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 18:52 przez budzik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2009, 16:12

stan normalny to 25-31 a różnica pomiędzy to 2 bary :-/ , a zapala z 1 i masz 22 ciut kiszka , a pod Vag się podpinałeś a kat wtrysku sprawdzany , jakieś błędy , kolor dymu

budzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: budzik » 29 wrz 2009, 16:32

pod komputer się podpinałem, wyszło tylko że czujnik temp cieszy zepsuty a kąta wtrysku nie sprawdzałem bo dopiero teraz przeczytałem że to też może mieć wpływ, a nie będę ukrywał że raczej jestem laikiem w sprawach mechanicznych a zwłaszcza tyczy się to diesla :( w związku z powyższym jestem otwarty na wszelkie sugestie.z twojej wypowiedzi wynika że ciśnienie w pierwszym cylindrze jest istotne dla odpalania a różnica miedzy barami w poszczególnych garach zbyt duża, zgadza się? co ja mogę dalej z tym zrobić?:(

[ Dodano: 2009-09-29, 16:36 ]
dym taki biało-niebieski i gryzący.ale to tylko przy pierwszym odpaleniu.Później już nie dymi jak się nagrzeje.Mechanik mówi że silnik pracuje ładnie i równo ciężko mu uwierzyć w to żeby był uszkodzony.Moc jest, przyśpieszenie również ok

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 29 wrz 2009, 16:39

budzik pisze:pod komputer się podpinałem, wyszło tylko że czujnik temp cieszy zepsuty
jak czujnik temp cieczy co idzie do ecu to wymien go i powinno byc po problemie jezezli statyczny kąt wtrysku jest ok

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2009, 16:41

najważniejsze sprawdź kąt , jak dla mnie za duże różnice ale widziałem o sprężaniu 23 ,22 małe różnice i palił normalnie , 1 z czujników jest od świec tylko nie pamiętam który ( cten naprzy pompie wtryskowej na króćcu wodnym do chłodnicy odłącz go i jak pali )trzeba go odłączyć i zobaczyć jak pali , i fakt ze bez nich teraz powinien palić bynajmniej mój nawet wiązki nie ma i pali
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 16:47 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

budzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: budzik » 29 wrz 2009, 16:47

tylko że podobno ten czujnik odpowiada za grzanie świec, a przy temp pow -5 silnik tdi powinien odpalać w ogóle bez grzania.A do tego ktoś mi doradził aby odłaczyć czujnik poczekać 10 sek. i spróbować z rana odpalić.Nic to nie dało.Natomiast mam pytanie dotyczące statecznego kąta wtrysku, gdzie to sprawdzić, i gdzie w ogóle tego szukać??

[ Dodano: 2009-09-29, 16:52 ]
co do czujnika to mowa o tym niebieskim, 2 pinowym.Ale tak jak mówiłem, odłączyłem go i nic to nie dało :(

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2009, 16:54

budzik pisze:tylko że podobno ten czujnik odpowiada za grzanie świec, a przy temp pow -5 silnik tdi powinien odpalać w ogóle bez grzania
przy+5 włącza świece z tego co mi wiadomo
budzik pisze:Natomiast mam pytanie dotyczące statecznego kąta wtrysku, gdzie to sprawdzić, i gdzie w ogóle tego szukać??
ktoś kto ma Vag to sprawdzi i ustawi z kąd jesteś wejdź na https://audi80.pl/spoty-zloty-i-grup ... e-vf44.htm i zapytaj czy ktoś morze posprawdzać ci auto

[ Dodano: 2009-09-29, 16:56 ]
budzik pisze:co do czujnika to mowa o tym niebieskim, 2 pinowym.Ale tak jak mówiłem, odłączyłem go i nic to nie dało :(
a prąd dochodzi do świec :-/ trzeba sprawdzić

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 29 wrz 2009, 16:56

wzgledem czujnika temp cieczy i czujnika obrotów ustalana jest dawka roruchowa wiec jest on bardzo wazny ale jak po wypieciu wtyczki nic to nie dalo to sprawdz stat kat wtrysku a zeby go sprawdzic to podepnij vaga uruchom silnik (temp 80C min) i w BS w drugiej kolumnie powinno byc okolo 51

[ Dodano: 2009-09-29, 16:56 ]
oczywiscie grupa 000

budzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: budzik » 29 wrz 2009, 16:59

jestem z torunia.teraz wyjechałem z domu ale jak wrócę skoczę do mechanika i zasugeruje mu by to sprawdził.i to może być przyczyna moich problemów, tak? a jeśli kąt będzie ok?

[ Dodano: 2009-09-29, 17:07 ]
prąd do świec dochodzi, na krótko sprawdzaliśmy i było ok.a z tym kątem przejadę się i zobaczę co jest grane, chyba że naprawdę opadnę już z sił i się poddam, a sprzedawcy wytoczę proces

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2009, 17:13

budzik pisze:prąd do świec dochodzi, na krótko sprawdzaliśmy i było ok
na krótko a nie że przez wiązkę jest różnica , sprawdź prąd na wiązce świec po odpięciu czujnika , i kąt to ktoś z Torunia na forum się znajdzie i ci morze przejrzy furę , jak dokładnie zapala na wszystkie tłoki jaki kolor spalin jak palisz auto i który rok

budzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: budzik » 29 wrz 2009, 17:16

a co do tego sprawdzenia statecznego kąta wtrysku; dzwoniłem przed chwilą do dwóch mechaników i oni twierdza że ja mam starsze wtyczki w komputerze i VAG mi nie pokaże tego :cry:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2009, 17:19

a co do tego sprawdzenia statecznego kąta wtrysku; dzwoniłem przed chwilą do dwóch mechaników i oni twierdza że ja mam starsze wtyczki w komputerze i VAG mi nie pokaże tego
masz OBD1 i pompę na potencjometrze rocznik do 93 , a to powinien pokazać :-/ , jakiś oblatany powinien tu zajrzeć bo moja nie mieć z tym styczności i mój silnik nie wie co to VAG itd :mrgreen: na pewno ktoś się wypowie w tej kwestii
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 17:26 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

budzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: budzik » 29 wrz 2009, 17:26

vision nie mam pojęcia o czym mówisz :oops: :cry: co to jest
Vision pisze:OBD1 i pompę na potencjometrze
jeśli mnie pytasz czy ja to mam to nie wiem co mam ci odpowiedzieć, a jeśli to jest stwierdzenie to inna sprawa.Proszę pamiętajcie o tym , że nie jestem fachowcem w tym temacie.

1994r pali na wszystkie gary, dym biało-niebieski, a odpalam kręcąc tak długo aż załapie

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2009, 17:35

OBD1 jest to złącze diagnostyczne od ok 93 94 OBD2
nastawnik na pompie wtryskowej na potencjometrze
budzik pisze:1994r pali na wszystkie gary, dym biało-niebieski, a odpalam kręcąc tak długo aż załapie
u indukcja powinna już być i OBD2 , i kąt biało niebiesko to za późny

budzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: budzik » 29 wrz 2009, 17:39

czyli uważasz że jeśli ustawie ten kąt to winno być ok, tak? orientujesz się ile może to kosztować PLN,ów? :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl