Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 ABK 2,0E] złe wskazania poziomu paliwa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

[80 b4 ABK 2,0E] złe wskazania poziomu paliwa

Post autor: jagna » 29 wrz 2009, 19:49

Od jakiegos czasu wskaźnik poziomu paliwa pokazuje sobie jak chce, czasami przez kilka dni w ogóle się nie podnosi, a czasami w trakcie jazdy pokazuje 3/4 baku a po paru kilometrach 1/4. To bardzo denerwujące, bo nigdy nie wiem które wskazanie jest prawidłowe. Co może byc tego przyczyną?

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 29 wrz 2009, 20:27

Po pierwsze do sprawdzenia pływak w zbiorniku, później może to być regulator napięcia na płytce licznika, ale gdyby tak było wściekałby się również prędkościomierz...
Także najlepiej zacząć od sprawdzenia pływaka...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 wrz 2009, 20:50

kaczaza5 pisze:może to być regulator napięcia na płytce licznika, ale gdyby tak było wściekałby się również prędkościomierz...
I wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
kaczaza5 pisze:Także najlepiej zacząć od sprawdzenia pływaka...
Możliwe że potencjometr przy pływaku się wytarł.

jarzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 16 lip 2009, 09:10

Post autor: jarzo » 29 wrz 2009, 20:58

kaczaza5 pisze:Po pierwsze do sprawdzenia pływak w zbiorniku, później może to być regulator napięcia na płytce licznika, ale gdyby tak było wściekałby się również prędkościomierz...
Także najlepiej zacząć od sprawdzenia pływaka...
mała korekta:
uszkodzenie regulatora napięcia w zegarach objawa się błędnymi wskazaniami poziomu paliwa oraz temperatury cieczy chłodzącej. W pierwszej kolejności rozkręć zegary i sprawdź napięcie na regulatorze (powinno byc stabilne ok 10V). W drugiej kolejności sprawdź czy płytka z zegarem paliwomierza jest odpowiednio dokręcona do zegarów. Po trzecie warto sprawdzić czy przewody w kostce przy zegarach są w całości (to ostateczność ale w starszym aucie zdarza się, że się odłamują od kostki).
To było łatwiejsze. Trudniejsze do wykonania (bardziej pracochłonne) ale i bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie mechanizmu pływaka. Tutaj musisz się dobrać do baku.
Powodzenia :)

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 29 wrz 2009, 21:17

Dzieki koledzy jak uda mi się zrobić to zdam relacje co było przyczyną

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 30 wrz 2009, 19:40

regulator napięcia

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 01 paź 2009, 12:35

Koleżanko miałem podobny problem jak u ciebie z tym że u mnie nie działał też ten od temp.silnika, rozebrałem licznik przeczyściłem wskaźniki,psiknołem do środka troche WD-40 poruszałem wskazówkami następnie drobnym papierem ściernym przetarłem takie miedziane podkładki na płycie licznika przemyłem spirytusem poskładałem i działają jak należy :mrgreen:

Awatar użytkownika
ibizablue
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2009, 17:47
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: ibizablue » 01 paź 2009, 12:47

Raczej wina lezy po stronie plywaka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl