[80 B4 ABT]Problem z praca silnika na PB
[80 B4 ABT]Problem z praca silnika na PB
Witam przejrzalem troche forum i niestety nie znalazlem podobnego problemu (moze zle szukalem ) Sa podobne tematy ale w wiekszosci tycza sie pompy paliwa oraz filtra paliwa.Problem jaki u mnie wystepuje to to ze na paliwie silnik czasami przerywa jakby nie dostawal dawki paliwa po czym nagle szarpie do przodu , gdy dodam gaz na maxa to wedy jakos auto jedzie do przodu ale nie ma mocy i mniej telepie nim .Malo tego silnikiem na jalowym tez telepie . Co do pompy paliwa jest ori bosh nowa ma jakies 3 miesiace filtr paliwa ma nieco wiecej ale byl wymieniany w tym roku jeszcze . Auto na lpg chodzi b.dobrze .
Czy to moze byc regulator cisnienia paliwa ? chcialbym sie dowiedziec na 100% nim zaczne szukac czesci . Ktos pisal tez w jednym temacie o przekazniku od pracy LPG-PB czy to moze tez byc to ? czy jednak ten nieszczesny regulator ?
Czy to moze byc regulator cisnienia paliwa ? chcialbym sie dowiedziec na 100% nim zaczne szukac czesci . Ktos pisal tez w jednym temacie o przekazniku od pracy LPG-PB czy to moze tez byc to ? czy jednak ten nieszczesny regulator ?
Wiesz według mnie problem polega na tym że jeżdzisz na gazie ,gaz jest dobry bo tani ale zapycha wtryskiwacze i żeluje benzyne ja mam to samo ...kiedyś przyjmowało się zasade że na dwa zbiorniki gazu trzeba spalić zbiornik benzyny ale jaki koszt prawda? zanim coś będziesz wymieniał i kabinował spróbuj do benzyny wlać środek do czyszczenia układu paliwowego i jezdzij jakiś czas na samej benzynie jeśli wszystko wróci do normy to urok jazdy na gazie
Witam
Miałem podobnie, na benzynie dławił się dopiero od 3 tys. obr. coś tam jechał na gazie jeździł dobrze. Okazało się że silniczek krokowy szwankował. Sprawdź go. Obroty biegu jałowego są w porządku?
Co do jazdy na gazie. Na Lpg zrobiłem już 40 tys. km tylko raz miałem problem taki jak wyżej a tak wszystko chodzi dobrze, zarówno na benzynie jak i na Lpg. W ABT jest jednopunktowy wtrysk, który jest daleko od komór spalania, więc nie nagrzewa się tak aby zapychało benzynę. Ponadto mikser od gazu jest założony zaraz za wtryskiem, mieszanka gazu z powietrzem następuje dosłownie w tym samym miejscu co benzyny podawanej przez wtrysk. Dlatego w ABT spadek mocy na gazie nie jest tak bardzo odczuwalny i strzały w filtr to rzadkość.
Miałem podobnie, na benzynie dławił się dopiero od 3 tys. obr. coś tam jechał na gazie jeździł dobrze. Okazało się że silniczek krokowy szwankował. Sprawdź go. Obroty biegu jałowego są w porządku?
Co do jazdy na gazie. Na Lpg zrobiłem już 40 tys. km tylko raz miałem problem taki jak wyżej a tak wszystko chodzi dobrze, zarówno na benzynie jak i na Lpg. W ABT jest jednopunktowy wtrysk, który jest daleko od komór spalania, więc nie nagrzewa się tak aby zapychało benzynę. Ponadto mikser od gazu jest założony zaraz za wtryskiem, mieszanka gazu z powietrzem następuje dosłownie w tym samym miejscu co benzyny podawanej przez wtrysk. Dlatego w ABT spadek mocy na gazie nie jest tak bardzo odczuwalny i strzały w filtr to rzadkość.
jak pisalem w pierwszym poscie bieg jalowy tez szwankuje silnikiem telepie i sa dosc odczuwalne drgania.
Bylem zajrzec do krokowego i jesli naciagne linke dodam gazu to ta lapka od silniczka gdzie jest sprezynka wysuwa sie troche , probowalem nia poruszac i jak odciagne ja srubokretem to ona wysuwa sie jeszcze o jakies 3 mm czy to moze miec jakis zwiazek ?
Bylem zajrzec do krokowego i jesli naciagne linke dodam gazu to ta lapka od silniczka gdzie jest sprezynka wysuwa sie troche , probowalem nia poruszac i jak odciagne ja srubokretem to ona wysuwa sie jeszcze o jakies 3 mm czy to moze miec jakis zwiazek ?
przepraszam ze sie wtrancam jeszcze raz ale wiesz to co czytam to o zgrozo bedziesz miał remont generalny silnika kolego po co chcesz naciagać pasek rozrzadu ? chyba żeby sie zerwał i zawory powbijały się w tłoki i głowicę szlak trafił ...wiesz jak jest prawidłowo napiety pasek rozrzadu i jak to się sprawdza? jeśli mnie nie wierzysz ściagnij sobie fachowa literature i sam się przekonasz ...Prawidłowy naciag paska w silniku czterocylindrowym sprawdza się pomiedzy wałkiem rozrzadu a wałkiem pośrednim ,prawidłowo naciagniety pasek rozrzadu chwycony kciukiem i palcem wskazujacym powinien dac się obrócić o 90 stopni a co do problemów z jazdą na benzynie kolego to jak masz jednopunktowy wtrysk to własnie gaz jest tego przyczyna czytajac jak któryś z kolegów coś napomknał o gazie i komorze spalania to znów poprostu ...komora spalania jest w głowicy i nic do tego nie ma .Canibal pisze:Hmm katana a o co chodzi z tym krokowym 4 lub 6 pinowym ? Jaka jest roZnica miedzy nimi ? I czy moj prawidlowo dZiala ? Bo nie wiem czy on powinien wysowac sie tylko te kilka mm czy tez cos wiecej czy jak go zdejme to moge go jakos wyczyscic nie uszkadzajac go ?
Chcialem naciagnac bo byl za luzny ,zaden ze mnie mechanik ale jeszcze potrafie ocenic czy jest za luzny czy nie
Hmm dzis zdjalem krokowiec i wyglada zew ze jest ok nie wiem jak tam wnetrze .Jest to silniczek 4pinowy .Hmm ktos tu pisal ze komus padł przekaznik od pracy LPG-PB w sobote jak sie uda podjade do hurtowni i kupie nowy moze cos pomoze .Jesli to nie pomoze to bede chyba musial wymienic caly wtrysk
Hmm dzis zdjalem krokowiec i wyglada zew ze jest ok nie wiem jak tam wnetrze .Jest to silniczek 4pinowy .Hmm ktos tu pisal ze komus padł przekaznik od pracy LPG-PB w sobote jak sie uda podjade do hurtowni i kupie nowy moze cos pomoze .Jesli to nie pomoze to bede chyba musial wymienic caly wtrysk
Wiesz przekażnik mozna sprawdzić samemu na przekażniku jest schemat i oznaczenie końcówek wyjmij go podłacz do akumulatora i miernikiem sprawdz przejście pomiędzy stykami kiedy idzie napięcie i kiedy nie na końcówkach styku koszt takiego przekażnika to ponad 10 zł . Co do silnika krokowego to nic wspólnego z tym nie ma jak masz śrube regulacyjną za nim i jest dobrze wyrególowana to nawet jak wypniesz ten silnik to i tak bedzie chodził na gazieCanibal pisze:Chcialem naciagnac bo byl za luzny ,zaden ze mnie mechanik ale jeszcze potrafie ocenic czy jest za luzny czy nie
Hmm dzis zdjalem krokowiec i wyglada zew ze jest ok nie wiem jak tam wnetrze .Jest to silniczek 4pinowy .Hmm ktos tu pisal ze komus padł przekaznik od pracy LPG-PB w sobote jak sie uda podjade do hurtowni i kupie nowy moze cos pomoze .Jesli to nie pomoze to bede chyba musial wymienic caly wtrysk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków