[B4 ABT Avant] Niezidentyfikowane przewody
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
[B4 ABT Avant] Niezidentyfikowane przewody
Witam,
Panowie, jak już wczoraj wspominałem, przypadkiem dowiedziałem się, że mam podgrzewane lusterka. Problem w tym, że nie wiem jak się włącza to podgrzewanie, jeżeli włącza się przez podgrzewanie tylnej szyby, to u mnie nie działa, a jeżeli jakoś inaczej to nie wiem.
Nie wiem też, co to są za przewody ?
wychodzi dziurą od radia -
2x czarne, 2x czerwony, 1x zółty i 1x jasny niebieski
idzie pod pokrywę pod kierownicą
potem łączy się z jakąś przejściówka w której siedzą 2 bezpieczniki po 4Ampery, są spalone, byłem w sklepie ale nie mieli 4A, więc kupiłem 15amperowe ale narazie nie wsadzałem.
chciałem się jeszcze dowiedzieć, co to za skrzyneczka z napisem Magic Loock
Jeśli ktoś wie co to za przewody proszę o jakieś rozjaśnienie co, do czego to itd. bo na elektryce się nie znam.
Pozdrawiam <urodziny>
Panowie, jak już wczoraj wspominałem, przypadkiem dowiedziałem się, że mam podgrzewane lusterka. Problem w tym, że nie wiem jak się włącza to podgrzewanie, jeżeli włącza się przez podgrzewanie tylnej szyby, to u mnie nie działa, a jeżeli jakoś inaczej to nie wiem.
Nie wiem też, co to są za przewody ?
wychodzi dziurą od radia -
2x czarne, 2x czerwony, 1x zółty i 1x jasny niebieski
idzie pod pokrywę pod kierownicą
potem łączy się z jakąś przejściówka w której siedzą 2 bezpieczniki po 4Ampery, są spalone, byłem w sklepie ale nie mieli 4A, więc kupiłem 15amperowe ale narazie nie wsadzałem.
chciałem się jeszcze dowiedzieć, co to za skrzyneczka z napisem Magic Loock
Jeśli ktoś wie co to za przewody proszę o jakieś rozjaśnienie co, do czego to itd. bo na elektryce się nie znam.
Pozdrawiam <urodziny>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja niestety nie posiadam żadnych zdolności paranormalnych ani szklanej kuli żeby zgadnąć od czego są te kable w dołożonej instalacji. Prześledź ich drogę a może się dowiesz od czego one są. Na ostatnim zdjęciu to widać centralka od jakiegoś alarmu albo/i centralnego na pilota - pewnie niesprawna i odłączona. Osoba która to zakładała pewnie nie wiedziałaby od czego to jest. Zwykle jest tak z takimi przeróbkami instalacji elektrycznej że jeśli się nie rozbierze pół auta to się nie dowie co poeta miał na myśli.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Immobilizer mam fabryczny i działa, czy audianka miała alarm, to nie wiem, mam 3 oryginalne klucze, audi mam z pewnego źródła. Tak centralnie w dziurze od radia, wydaje mi się że albo ktoś robił to w miarę solidnie, albo jest to fabryczne, przewód jest w dobrej gumowej otoczce, a w środku idzie jeszcze sznurek, żeby nie rozerwać kabli, jak ktoś by mocno ciągnął.maciek12 pisze:powiem tyle, oryginalne to to nie jest... Ale mnie się wydaje, że mógł to być jakiś immobiliser, albo coś... tylko czemu takie długie te kable??? one centralnie za dziurą od radia były, czy je łowiłeś??? masz alarm w tym audi??? <ok>
, ten gruby, brązowy kabel ( w środku są dwa czarne ) jest przykręcony do masy w samochodzie, wraz z reszta innych. Reszta kabli idzie gdzieś w głąb tych przewodów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
sagem, jak jeszcze nie wziąłeś się za instalacje sterownik c. zamka na pilota. Spróbuj odłączyć tą skrzynkę (Magic Lock) i sprawdź czy centralny zamek się zamyka z drzwi kierowcy. Jeśli przestanie to znaczy że przez to ustrojstwo idzie sygnał z siłownika w drzwiach. Jeśli tak będzie to nie będziesz musiał nurkować w kablach aby założyć c. z. na pilota.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Chłopaki wielkie dzięki za zainteresowanie, a wiec tak, pilota jeszcze nie montowałem, ale mam parę fotek i wiem gdzie idą te przewody.
1. Wiec tak na fotce 1 jest tył magic locka, jak widać wolne wejście na jakieś 4 wtyki.
2. Tutaj zaznaczona wtyczka, też do niczego nie była podpięta, w środku z bolcem.
3. Na tym zdjęciu jest jakiś przekaźnik czy coś
, nie znam się, ale coś w rodzaju (
4. Przewód 1 na zdjęciu (czerwony)
idzie w to miejsce
a brąz Nr. 2 idzie do masy- tutaj
5. Przy przewodach grubych ( czerwony i brązowy) koło czerwonego idziie z tego samego przekaźnika cienutki żółty przewód ( zaznaczony strzałką )
jak widać w zaznaczony KOLE jest wystająca wtyka, do której nic nie jest podłączone.
Tutaj jeszcze zdjęcie magic loocka i przewodów.
Starałem się to zrobić jak najprościej mogłem, nie znam sie na elektryce i nie wiem co to może byc, myśle że teraz będzie Wam łątwiej dowiedzieć się co to za przewody.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
EDIT. kupiłem dwa bezpieczniki 7,5 A, bo takie najmniejsze mieli w sklepie, wsadziłęm tutaj w ten przekaźnik? ale nic się nie działo ( bo stare 4A były spalone)
EDIT.2
spiczi
1. Wiec tak na fotce 1 jest tył magic locka, jak widać wolne wejście na jakieś 4 wtyki.
2. Tutaj zaznaczona wtyczka, też do niczego nie była podpięta, w środku z bolcem.
3. Na tym zdjęciu jest jakiś przekaźnik czy coś
, nie znam się, ale coś w rodzaju (
) idą do niego dwa kable, jeden do magic locka, a drugi do środka auta za panel przedni, w środku znajduje się 15A bezpiecznik ( jak go wyjąłem i wkładałem to zaiskrzyło i "skrzeczało" coś w c. zamku. ale wsadziłęm i jest ok )Jeśli przestanie to znaczy że przez to ustrojstwo idzie sygnał z siłownika w drzwiach. Jeśli tak będzie to nie będziesz musiał nurkować w kablach aby założyć c. z. na pilota.
4. Przewód 1 na zdjęciu (czerwony)
idzie w to miejsce
a brąz Nr. 2 idzie do masy- tutaj
5. Przy przewodach grubych ( czerwony i brązowy) koło czerwonego idziie z tego samego przekaźnika cienutki żółty przewód ( zaznaczony strzałką )
jak widać w zaznaczony KOLE jest wystająca wtyka, do której nic nie jest podłączone.
Tutaj jeszcze zdjęcie magic loocka i przewodów.
Starałem się to zrobić jak najprościej mogłem, nie znam sie na elektryce i nie wiem co to może byc, myśle że teraz będzie Wam łątwiej dowiedzieć się co to za przewody.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
EDIT. kupiłem dwa bezpieczniki 7,5 A, bo takie najmniejsze mieli w sklepie, wsadziłęm tutaj w ten przekaźnik? ale nic się nie działo ( bo stare 4A były spalone)
EDIT.2
spiczi
Zobacz zdjęcie nr.4 do przewodu grubego wchodzą dwa cienkie czerwone.Czerwony jest gruby, więc może przenosić "wiekszy" prąd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nr. 4 zasilanie (plus) ze skrzynki bezpieczników i minus na karoserii.
Nr. 5 Musiałbyś sprawdzić co to jest ale podejrzewam że pewnie tu jest podłączony + po włączaniu zapłonu.
Weź się zaopatrz w jakieś przyrządy pomiarowe, miernik lub mała żaróweczka z kablami i sprawdź tego Magic Locka i ten przekaźnik z 3, bo po ilości kabli wnioskuje któreś to sterownik centralnego zamka więc możesz zamiast niego podpiąć ten swój nowy. Sprawdź czy na którymś z kabli zmienia się plus na minus przy zasuwaniu i odsuwaniu drzwi, jeśli tak będzie się działo masz na wierzchu kable do nowego sterownika. Zasilanie też tam masz.
Ciekaw jest gdzie te kable z 4 idą. Wolnymi wtykami i przyłączami się nie przejmuj. Jak wcześniej mówiłem odłącz tego Magic Locka a później ten twój przekaźnik z 3 i zobacz co przestanie działać.
Skrzeczało bo pewnie zadziałał jakiś sterownik c. z. z pilota do którego nie masz pilota. Niektóre tak mają że odsuwają drzwi po zaniku napięcia.sagem pisze:jak go wyjąłem i wkładałem to zaiskrzyło i "skrzeczało" coś w c. zamku. ale wsadziłęm i jest ok
Nr. 5 Musiałbyś sprawdzić co to jest ale podejrzewam że pewnie tu jest podłączony + po włączaniu zapłonu.
Weź się zaopatrz w jakieś przyrządy pomiarowe, miernik lub mała żaróweczka z kablami i sprawdź tego Magic Locka i ten przekaźnik z 3, bo po ilości kabli wnioskuje któreś to sterownik centralnego zamka więc możesz zamiast niego podpiąć ten swój nowy. Sprawdź czy na którymś z kabli zmienia się plus na minus przy zasuwaniu i odsuwaniu drzwi, jeśli tak będzie się działo masz na wierzchu kable do nowego sterownika. Zasilanie też tam masz.
Ciekaw jest gdzie te kable z 4 idą. Wolnymi wtykami i przyłączami się nie przejmuj. Jak wcześniej mówiłem odłącz tego Magic Locka a później ten twój przekaźnik z 3 i zobacz co przestanie działać.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Byłem, sprawdziłem, po odłączeniu całego Magic control, nie działa centralny, moge tylko kluczykiem zamykac drzwi kierowcy, po wyjęciu bezpiecznika z przekaźnika jest identyczna sytuacja, na co więc dodatkowe 4 wejścia w Magic control?
tutaj jeszcze zdjęcie przewodu który też idzie razem z tamtymi przewodami, ale nie jest nigdzie podłączony.
tutaj jeszcze zdjęcie przewodu który też idzie razem z tamtymi przewodami, ale nie jest nigdzie podłączony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jakieś niepodłączone funkcję zapewne, tego typu badziewie ma zazwyczaj jakiś prosty alarm, wyjście na syrenę itp.sagem pisze:na co więc dodatkowe 4 wejścia w Magic control?
Przypomniałem sobie że u mnie też chyba jest identyczna.grze pisze:Mam tą samą wtyczkę u siebie. Również nie jest nigdzie podpięta więc to jest raczej ori. Niestety nie wiem do czego to jest.sagem pisze:
2. Tutaj zaznaczona wtyczka, też do niczego nie była podpięta, w środku z bolcem.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dobra, w takim razie jutro będę podłączał ten centralny, pokombinuje z tym Magic Loock, a jak mogę sprawdzić od czego jest ten gruby przewód czerwony i cienutki niebieski ( zdjęcie 4 i 5) :?:
EDIT
Jako ciekawostkę dodam, że bezpieczników o nr. 19 i 20 nie miałem podłączonych jak kupowałem samochód i nadal nie mam.
EDIT
Jako ciekawostkę dodam, że bezpieczników o nr. 19 i 20 nie miałem podłączonych jak kupowałem samochód i nadal nie mam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tan gruby czerwony już mówiłem że plus, nie wiem o który niebieski Ci chodzi ten zaznaczony biała strzałką na foto 5. Zaopatrz się w miernik (multimetr) albo jakąś kontrolę i sprawdzaj czy się nie pojawia/znika plus albo minus na przewodach gdy: włączasz zapłon, odsuwasz albo zasuwasz drzwi, otwierasz albo zamykasz drzwi, włączasz zapłon.sagem pisze:a jak mogę sprawdzić od czego jest ten gruby przewód czerwony i cienutki niebieski ( zdjęcie 4 i 5)
To masz tam nieźle pokiełbaszone może masz jakiś dokładany centralny zamek, ale chyba w B4 to był standard. Spróbuj odłączyć ten gruby czerwony i zobacz czy centralny będzie działał bo może ktoś sobie podłączył do niego zasilanie po swojemu.sagem pisze:Jako ciekawostkę dodam, że bezpieczników o nr. 19 i 20 nie miałem podłączonych jak kupowałem samochód i nadal nie mam.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Tak, tylko co mi da, że odłączę ten czerwony przewód, jak on idzie do dziury w radiu, i są obcięte przewody i nigdzie nie są podłączone.To masz tam nieźle pokiełbaszone może masz jakiś dokładany centralny zamek, ale chyba w B4 to był standard. Spróbuj odłączyć ten gruby czerwony i zobacz czy centralny będzie działał bo może ktoś sobie podłączył do niego zasilanie po swojemu.