[B3] Problem z ladowaniem?
[B3] Problem z ladowaniem?
dzień jak co dzień wracam do domu i radio zaczyna szwankować włącza się wyłącza....myślałem ze coś nie styka ale i oświetlenie kabiny coś słabe, zatrzymałem się patrze światła z przodu ledwo się świecą. Nie dało rady odpalić dopiero na pych, wróciłem do domu z ledwością, nie działały żadne kontrolki w środku obrotomierz wskaźnik paliwa itd, auto mocno przezywało.
Posprawdzalem wszystkie połączenia są czyste, wyjąłem szczotki z alternatora są OK. Nie mam na ta chwile miernika żeby dokładniej ustalić przyczynę może coś podsuniecie?
W tej chwili ładuje w domu aku ale nie bardzo mam pomysł co dalej sprawdzić. Alternator lekko chodzi, pasek sie nie ślizga.
Tak na marginesie jest w 80tce kontrolka braku ładowania?
Posprawdzalem wszystkie połączenia są czyste, wyjąłem szczotki z alternatora są OK. Nie mam na ta chwile miernika żeby dokładniej ustalić przyczynę może coś podsuniecie?
W tej chwili ładuje w domu aku ale nie bardzo mam pomysł co dalej sprawdzić. Alternator lekko chodzi, pasek sie nie ślizga.
Tak na marginesie jest w 80tce kontrolka braku ładowania?
sprawdz czy nie masz luzu na łozysku alternatora szczotki mozesz miec dobre ale musisz zobaczyc czy komutator na wirniku nie masz wytarty.jezscze jedno wez multimetr i sprawdz czy gdzies ci prad nie ucieka,a jeszcze jedno ile twój aku ma lat?? bo moze masz zwarcie w aku.Najlepiej sprawdz jakie masz ładowanie, powino byc 13,8-14,5 V na właczonych swiatłach.
W ten weekend miałem podobną sytuację. Niby szczotki jeszcze ok, a tutaj pupa jednak. Na szczęście na dodatkowych zegarach zauważyłem spadek ładowania. Wymień szczotki, łożyska kontrolnie jak mają luzy i powinno być ok.klife pisze:...Aku podładowałem ale po chwili umarł wiec nie ma ładowania.
Pytałem o kontrolkę braku ładowania mamy takie coś bo nic mi się nie zaświeciło...?
Dzis mierzone zero ladowania, wymontowane zanisione do dobrego servisu i po godzince naprawione...wymieniony komutator lozyska i regulator koszt 250 zl....
Napiecie ladowania 14.4 ale stwierdzili ze malo elektrolitu w aku i najlepiej zeby pociagnac dodatkowe kable prosto z alternatora do aku bo oni tak maja....
tak czy siak dzieki za pomoc
Napiecie ladowania 14.4 ale stwierdzili ze malo elektrolitu w aku i najlepiej zeby pociagnac dodatkowe kable prosto z alternatora do aku bo oni tak maja....
tak czy siak dzieki za pomoc
Nie wiem nie znam sie na tyle ale jakos bardziej im ufam niz tego typu rzeczom z allegro. Np byl regulator ale od razu facet mnie wysmial ze dziadowy i ze nie osiagnie sie na nim dobrego napiecia itd
Wiec pewnie ceny czesci tez sa rozne w zaleznosci od producentow i wlasciwosci, poza tym mowili ze moga zrobic go na jutro na 11 a ja potrzebowalem na dzis na juz wiec moze to tez platne extra bylo
Aczkolwiek robocizna 40 zl a reszta to czesci.,
pozdrawiam
Wiec pewnie ceny czesci tez sa rozne w zaleznosci od producentow i wlasciwosci, poza tym mowili ze moga zrobic go na jutro na 11 a ja potrzebowalem na dzis na juz wiec moze to tez platne extra bylo
Aczkolwiek robocizna 40 zl a reszta to czesci.,
pozdrawiam