[80 B4 1,9TDI 1Z] Szarpanie podczas jazdy
[80 B4 1,9TDI 1Z] Szarpanie podczas jazdy
Mam problem z audi80 b4 1.9tdi. Podczas jazdy na wyzszych obrotach czasami odczuwam nagłe szarpniecie. Czy przyczyną mogą być pęcherze powietrza w ukladzie paliwowym, które czasami się pojawiają i jak ewentualnie można wykryć taką nieszczelność? Czy takie szarpnięcia są bardzo niebezpieczne? ( Jeśli chodzi o filtr paliwo to świeżo wymieniłem) Prosze o pomoc!
Ostatnio zmieniony 26 gru 2006, 13:04 przez jacek, łącznie zmieniany 2 razy.
1. :!: Dział POWITANIA
2. :!: Nazywaj tematy zgodnie z regulaminem :!: :!: :!:
3. :!: Sprawdź czy na przewodzie od filtra do pompy wtryskowej nie idą pęcherzyki powietrza, najlepiej na zimnym rozruchu, bo wtedy są najlepiej widoczne, jeżeli wymieniałeś filtr to być może masz niepodokręcane przewody paliwowe od filtra, albo po prostu są sparciałe już, sprawdź to.
2. :!: Nazywaj tematy zgodnie z regulaminem :!: :!: :!:
3. :!: Sprawdź czy na przewodzie od filtra do pompy wtryskowej nie idą pęcherzyki powietrza, najlepiej na zimnym rozruchu, bo wtedy są najlepiej widoczne, jeżeli wymieniałeś filtr to być może masz niepodokręcane przewody paliwowe od filtra, albo po prostu są sparciałe już, sprawdź to.
jakies 3 tygodnie temu walczyłem z powietrzem w układzie paliwowym.. kiedy pomiędzy bak a pompe zapiołem przewód powietrza nei bylo .. kiedy paliwo biegło przez filtr pęcherze były...
Ostatecznie ustaliłem ze powietrze dostaje sie na podgrzewaczu.. oring gumowy dał ciała ..
szarpanie moze byc spowodowane przez nastawnik w pompie..w Nadarzynie pod wawa 300-400 zł regeneracja
Ostatecznie ustaliłem ze powietrze dostaje sie na podgrzewaczu.. oring gumowy dał ciała ..
szarpanie moze byc spowodowane przez nastawnik w pompie..w Nadarzynie pod wawa 300-400 zł regeneracja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
ja przyglądałem się tez i u mnie również idą w regularnych odstępach czasowych pęcherzyki powietrza, ale u mnie nic nie szarpie. Wszystko pracuje normalnie. Myślałem że tak to ma być z tymi pęcherzykami... ale skoro twierdzicie że nie to chyba również powinienem się tym zainteresować, zacznę od sprawdzenia tego oringu przy wymianie filtru paliwa wraz z podgrzewaczem.
dasz rade
mialam ten sam problem i mozna powiedziec ze mi sie jeszcze zdarza.sprawdz sonde lambda,czujnik temperatury i wtrysk.jak sciagniesz filtr powietrza to nie powinno ci go zalewac musisz zobaczyc.nie wiem jak w twoim modelu ale jak ci miga taka pomaranczowa kontrolka z silnikem to na bank cos z wtryskiem.pozatym rozmawialam z jednym gosciem ktory ma chyba taki model jak twoj i tez ma tego typu problem pomiedzy2500-3000 obrotow mu szarpie.nie doszedl co to ele twierdzi ze cos z kontrolkami do chlodzenia nie zrozumialam zabardzo o co mu chodzi bo nie jest polakiem ale jak ty dojdziesz do ladu to daj znac.powodzenia
Re: dasz rade
w 1Z (jak to na diesla przystało) nie ma sondy lambda i ogólnie diesle są troszku inaczej skonstruowane niż benzyniaki :mrgreen:najgosia pisze:mialam ten sam problem i mozna powiedziec ze mi sie jeszcze zdarza.sprawdz sonde lambda,czujnik temperatury i wtrysk.jak sciagniesz filtr powietrza to nie powinno ci go zalewac musisz zobaczyc.nie wiem jak w twoim modelu ale jak ci miga taka pomaranczowa kontrolka z silnikem to na bank cos z wtryskiem.pozatym rozmawialam z jednym gosciem ktory ma chyba taki model jak twoj i tez ma tego typu problem pomiedzy2500-3000 obrotow mu szarpie.nie doszedl co to ele twierdzi ze cos z kontrolkami do chlodzenia nie zrozumialam zabardzo o co mu chodzi bo nie jest polakiem ale jak ty dojdziesz do ladu to daj znac.powodzenia
Uszkodzony nastawnik powoduje szarpania na niskich obrotach przy delikatnym dodawaniu gazu lub utrzymywaniu obrotów (prędkości) Wiem bo sam to miałem Po wymianie nastawnika przeszło .Ale dalej mam dokładnie taki sam problem .Od czasu do czasu szarpnie i w tym momencie zadymi,tak jakby nie przepalił w danym momencie .Diagnostyka komp.OK bez błędów .Też zachodzę w głowę co to może być .
Szarpie mi bardzo nieregularnie i raczej rzadko ,co 300,500 a nawet raz przejechałem ponad 1000 bez szarpnięcia .Pompiarz powiedział że to pompa(stwierdził mały luz na wałku ,przez ruszanie kołem zębatym napędu pompy)Ale on chyba chciał napędzić sobie klienta .Zresztą nie wiem .
Szarpie mi bardzo nieregularnie i raczej rzadko ,co 300,500 a nawet raz przejechałem ponad 1000 bez szarpnięcia .Pompiarz powiedział że to pompa(stwierdził mały luz na wałku ,przez ruszanie kołem zębatym napędu pompy)Ale on chyba chciał napędzić sobie klienta .Zresztą nie wiem .
[80 B4 TDI] szarpanie przy ruszniu po długiej jeździe
Problem jest taki (B4 + 1Z) że po długiej jeździe przy ruszaniu (lekkie puszczanie sprzęgła i dodawanie gazu) silnik wpada w straszne drgania. Dzieje się to tylko po długiej trasie ok 600km (tak przeważnie jeźdzę). Nie ma tego objawu gdy silnik jest zimny lub jeździ się wolno po mieście lub krótszych trasach.
Co to może być? Czy winne mogą być poduszki pod silnikiem (objaw taki jakby silnik nie miał amortyzacji). Drgania przedostają się na całe nadwozie. Czy może coś ze sprzęgłem/silnikiem/skrzynia?
Co sprawdzić? Nie chciałbym aby pewnego dnia coś się urwało daleko od domu
Co to może być? Czy winne mogą być poduszki pod silnikiem (objaw taki jakby silnik nie miał amortyzacji). Drgania przedostają się na całe nadwozie. Czy może coś ze sprzęgłem/silnikiem/skrzynia?
Co sprawdzić? Nie chciałbym aby pewnego dnia coś się urwało daleko od domu
Ostatnio zmieniony 15 maja 2007, 09:20 przez Tom_s, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja na poczatek sprawdził bym poduszki pod silnikiem.u mnie było tak samo jak u ciebie podczas puszczania sprzegła i dodawania gazu silnik wpadał w straszne wibracje.była to wina lewej poduszki.poduszki mogą wyglądać na dobre a jak je czymś podważysz wtedy widac że sa np zerwane. jeśli to nie pomoze to sprawdził bym sprzegło.moze byc wina sprężyn na tarczy sprzegła jednak wątpie.skrzynie bym odrzucił bo moim zdaniem gdyby była jej wina nie szarpało by silnikiem.dziwi mnie tylko to że odczówasz to tylko podczas dłuższej jazdy...
dokladnie, dlatego napisalem ze objaw dziwny. Przy normalnej jezdzie gdy szybko puszcze sprzeglo - auto gasnie, gdy puszczam powoli - normalnie rusza. Ta sama sytuacja przy nagrzanym aucie po trasie - auto rusza ale ze strasznymi wibracjami. Jesli miales podobnie to obadam poduszki - stawiam ze jakas jest padnieta bo lewarek czasem sobie drga przy dodawaniu gazu,.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
to że lewarek drga to nie musi być oznaka poduszek.ja mam nowe pod skrzynią i nadal lewarek lekko drga...z tego co pamietam to u mnie silnik wpadał w największe wibracje gdy był już ciepły.na zimnym nie było to tak uciążliwe.w sumie nie wiem co to mogło byc bo wymieniłem jednocześnie poduszki pod silnikiem i sprzegło.zajmij sie najpierw sprawdzeniem poduszek bo sprzegło to dość kosztowna inwestycja...