Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9TDI 1Z] Szarpanie podczas jazdy

jacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 gru 2006, 23:16

[80 B4 1,9TDI 1Z] Szarpanie podczas jazdy

Post autor: jacek » 24 gru 2006, 23:38

Mam problem z audi80 b4 1.9tdi. Podczas jazdy na wyzszych obrotach czasami odczuwam nagłe szarpniecie. Czy przyczyną mogą być pęcherze powietrza w ukladzie paliwowym, które czasami się pojawiają i jak ewentualnie można wykryć taką nieszczelność? Czy takie szarpnięcia są bardzo niebezpieczne? ( Jeśli chodzi o filtr paliwo to świeżo wymieniłem) Prosze o pomoc!
Ostatnio zmieniony 26 gru 2006, 13:04 przez jacek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 25 gru 2006, 16:20

1. :!: Dział POWITANIA
2. :!: Nazywaj tematy zgodnie z regulaminem :!: :!: :!:
3. :!: Sprawdź czy na przewodzie od filtra do pompy wtryskowej nie idą pęcherzyki powietrza, najlepiej na zimnym rozruchu, bo wtedy są najlepiej widoczne, jeżeli wymieniałeś filtr to być może masz niepodokręcane przewody paliwowe od filtra, albo po prostu są sparciałe już, sprawdź to.

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 26 gru 2006, 20:56

jakies 3 tygodnie temu walczyłem z powietrzem w układzie paliwowym.. kiedy pomiędzy bak a pompe zapiołem przewód powietrza nei bylo .. kiedy paliwo biegło przez filtr pęcherze były...


Ostatecznie ustaliłem ze powietrze dostaje sie na podgrzewaczu.. oring gumowy dał ciała ..

szarpanie moze byc spowodowane przez nastawnik w pompie..w Nadarzynie pod wawa 300-400 zł regeneracja

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 27 gru 2006, 12:09

ja przyglądałem się tez i u mnie również idą w regularnych odstępach czasowych pęcherzyki powietrza, ale u mnie nic nie szarpie. Wszystko pracuje normalnie. Myślałem że tak to ma być z tymi pęcherzykami... ale skoro twierdzicie że nie to chyba również powinienem się tym zainteresować, zacznę od sprawdzenia tego oringu przy wymianie filtru paliwa wraz z podgrzewaczem.

najgosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:25
Lokalizacja: krakow

dasz rade

Post autor: najgosia » 27 gru 2006, 15:13

mialam ten sam problem i mozna powiedziec ze mi sie jeszcze zdarza.sprawdz sonde lambda,czujnik temperatury i wtrysk.jak sciagniesz filtr powietrza to nie powinno ci go zalewac musisz zobaczyc.nie wiem jak w twoim modelu ale jak ci miga taka pomaranczowa kontrolka z silnikem to na bank cos z wtryskiem.pozatym rozmawialam z jednym gosciem ktory ma chyba taki model jak twoj i tez ma tego typu problem pomiedzy2500-3000 obrotow mu szarpie.nie doszedl co to ele twierdzi ze cos z kontrolkami do chlodzenia nie zrozumialam zabardzo o co mu chodzi bo nie jest polakiem ale jak ty dojdziesz do ladu to daj znac.powodzenia

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: dasz rade

Post autor: cobra » 27 gru 2006, 15:22

najgosia pisze:mialam ten sam problem i mozna powiedziec ze mi sie jeszcze zdarza.sprawdz sonde lambda,czujnik temperatury i wtrysk.jak sciagniesz filtr powietrza to nie powinno ci go zalewac musisz zobaczyc.nie wiem jak w twoim modelu ale jak ci miga taka pomaranczowa kontrolka z silnikem to na bank cos z wtryskiem.pozatym rozmawialam z jednym gosciem ktory ma chyba taki model jak twoj i tez ma tego typu problem pomiedzy2500-3000 obrotow mu szarpie.nie doszedl co to ele twierdzi ze cos z kontrolkami do chlodzenia nie zrozumialam zabardzo o co mu chodzi bo nie jest polakiem ale jak ty dojdziesz do ladu to daj znac.powodzenia
w 1Z (jak to na diesla przystało) nie ma sondy lambda :-P i ogólnie diesle są troszku inaczej skonstruowane niż benzyniaki :mrgreen:

Awatar użytkownika
wiedzmin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 09 gru 2006, 12:51
Lokalizacja: Katowice lub Wawa

Post autor: wiedzmin » 27 gru 2006, 16:43

Jak to cobra, zauwazył sa pewne niewielkie róznice w budowie silników ZS i ZI :)

quattros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 12 mar 2007, 11:21
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: quattros » 13 mar 2007, 11:10

Witam na 100% nastawnik indukcyjny pompy , jeżeli szarpie na 4i5 biegu przy 1500-2000obrotów. Pęcherzyki powietrza nic nie mają do szarpania . Jest 2 gości co to naprawiają koszt 300 zł. ogłoszenie na allegro.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 mar 2007, 11:59

słyszałem ze nastawnik pompy mozna sprawdzić odłączając czujnik prędkości czy faktycznie jest tak :?: Czy pod tym dekielkiem nastawnika jest paliwo czy nie ma :?:

Romek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Romek » 02 kwie 2007, 21:56

Uszkodzony nastawnik powoduje szarpania na niskich obrotach przy delikatnym dodawaniu gazu lub utrzymywaniu obrotów (prędkości) Wiem bo sam to miałem Po wymianie nastawnika przeszło .Ale dalej mam dokładnie taki sam problem .Od czasu do czasu szarpnie i w tym momencie zadymi,tak jakby nie przepalił w danym momencie .Diagnostyka komp.OK bez błędów .Też zachodzę w głowę co to może być .
Szarpie mi bardzo nieregularnie i raczej rzadko ,co 300,500 a nawet raz przejechałem ponad 1000 bez szarpnięcia .Pompiarz powiedział że to pompa(stwierdził mały luz na wałku ,przez ruszanie kołem zębatym napędu pompy)Ale on chyba chciał napędzić sobie klienta .Zresztą nie wiem .

Tom_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:29

[80 B4 TDI] szarpanie przy ruszniu po długiej jeździe

Post autor: Tom_s » 14 maja 2007, 17:37

Problem jest taki (B4 + 1Z) że po długiej jeździe przy ruszaniu (lekkie puszczanie sprzęgła i dodawanie gazu) silnik wpada w straszne drgania. Dzieje się to tylko po długiej trasie ok 600km (tak przeważnie jeźdzę). Nie ma tego objawu gdy silnik jest zimny lub jeździ się wolno po mieście lub krótszych trasach.

Co to może być? Czy winne mogą być poduszki pod silnikiem (objaw taki jakby silnik nie miał amortyzacji). Drgania przedostają się na całe nadwozie. Czy może coś ze sprzęgłem/silnikiem/skrzynia?

Co sprawdzić? Nie chciałbym aby pewnego dnia coś się urwało daleko od domu :)
Ostatnio zmieniony 15 maja 2007, 09:20 przez Tom_s, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 maja 2007, 22:56

ja na poczatek sprawdził bym poduszki pod silnikiem.u mnie było tak samo jak u ciebie podczas puszczania sprzegła i dodawania gazu silnik wpadał w straszne wibracje.była to wina lewej poduszki.poduszki mogą wyglądać na dobre a jak je czymś podważysz wtedy widac że sa np zerwane. jeśli to nie pomoze to sprawdził bym sprzegło.moze byc wina sprężyn na tarczy sprzegła jednak wątpie.skrzynie bym odrzucił bo moim zdaniem gdyby była jej wina nie szarpało by silnikiem.dziwi mnie tylko to że odczówasz to tylko podczas dłuższej jazdy...

Tom_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:29

Post autor: Tom_s » 15 maja 2007, 01:46

dokladnie, dlatego napisalem ze objaw dziwny. Przy normalnej jezdzie gdy szybko puszcze sprzeglo - auto gasnie, gdy puszczam powoli - normalnie rusza. Ta sama sytuacja przy nagrzanym aucie po trasie - auto rusza ale ze strasznymi wibracjami. Jesli miales podobnie to obadam poduszki - stawiam ze jakas jest padnieta bo lewarek czasem sobie drga przy dodawaniu gazu,.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 maja 2007, 11:40

to że lewarek drga to nie musi być oznaka poduszek.ja mam nowe pod skrzynią i nadal lewarek lekko drga...z tego co pamietam to u mnie silnik wpadał w największe wibracje gdy był już ciepły.na zimnym nie było to tak uciążliwe.w sumie nie wiem co to mogło byc bo wymieniłem jednocześnie poduszki pod silnikiem i sprzegło.zajmij sie najpierw sprawdzeniem poduszek bo sprzegło to dość kosztowna inwestycja...

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 15 maja 2007, 12:13

Moze to byc wina slabego docisku sprzegla, po kupnie mialem to samo ale na zimnym silniku po wymianie kompletu sprzegla usterka nie wystepuje. Moze byc wina wysprzeglika hydrualicznego trzeba posprawdzac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl