Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 94] Pęknięte tłoki???

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

[B4 1,9TDI 94] Pęknięte tłoki???

Post autor: denis44 » 30 wrz 2009, 20:12

Postanowiłem oddać moją niunie do mechanika żeby zajął się mega ubytkami oleju... Po rozkręceniu silnika, stwierdził że pęknięte sa wszystkie 4 tłoki.... czy to możliwe? Nie mam jego sprawdzić bo do mechanika daleko, a auta nie ma...
Jedynym problemem z samochodem było to że palił dużo oleju (od litra do ponad dwóch na tsyiąc, zależnie od jazdy). Palił w zimie bez problemu, rozbujać się dał do 190, testy dynamiczne i statyczne które tu zamieszczałem nie budziły zastrzeżeń... Czy możliwe żeby wszystkie tłoki były pęknięte a mimo to samochód normalnie jeździł i palił?
No i co by mogło być powodem takiej niespodzianki...
Olej ze względu na ubytki lałem minerala, castrola magnateca z niemiec....

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 wrz 2009, 20:20

lepiej podjedź do tego mechaniora bo ciężko mi w to uwierzyć , a dmuchało dymiło z bagnetu

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 30 wrz 2009, 20:36

nic

rybekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2009, 19:58
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: rybekk » 30 wrz 2009, 20:44

ja bym pojechał do mechanika w bambuko moim zdaniem chce cię zrobic niema takie opcji żeby silnik palił za 1 strzałem pedził 190 (z pekniętymi 4 tłokami nawet 1 jakby był peknięty miał bys problem z odpaleniam i z jazdą dynamiczną) te spalanie oleju może byc z turbo albo z uszczelniaczy zaworowych.

Awatar użytkownika
rajdowiec86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
Lokalizacja: Kamienna góra

Post autor: rajdowiec86 » 30 wrz 2009, 20:53

Przyczyną pękniętych tłoków mogła być wydmuchana uszczelka pod głowicą-chłodziwo dostawało się do komory spalania.Jeśli masz popękane tłoki to bardzo ważne abyś dokładnie sprawdził gładź cylindrów bo popękane tłoki "puchną" i z biegiem czasu łapią gładzie cylindrów co skutkuje zatarciem silnika.

P.S miałem taki sam przypadek w mondeo-4 popękane tłoki już łapały gładzie cylindrów. :shock:

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 30 wrz 2009, 21:02

uszczelniacze wymienione były, dwóch mechaników mówiło że to nie turbo ciągnie ten olej.... kurcze dziwne dla mnie że silnik palił nawet przy -12 a tu takie coś....ale z drugiej strony to polecany mechanik, który ma zawsze dużo roboty, więc po co by mu było ściemniać... to nie jest jakiś samotny garaż gdzie sobie ktoś coś tam dłubie:)
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 21:04 przez denis44, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 30 wrz 2009, 21:02

wg mnie trzeba pocisnac do tego mechaniora i oblukac auto, jesli wczesniej wciagal ci tylko oleum a plynu nie ubywalo to jest to malo prawdopodobne zeby 4 tloki popekaly;/

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 30 wrz 2009, 21:06

płynu chłodniczego ubywało jakieś 0,2 litra na 2 - 3 tysiące, ale jest lekki wyciek przy wężu nagrzewnicy... a nawet nie wyciek tylko było widać ślad po płynie, zresztą koło zbiornika wyrównaczego też.... a może to oznaka zbyt dużego ciśnienie w układzie, a więc uszczelka?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 01 paź 2009, 08:42

Ja także radzę do niego jechać i się upewnić. A w zbiorniczku oliwy nie było albo bąbelków powietrza?? Najlepiej pojedź i się wszystkiego dowiesz. ;-)

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 01 paź 2009, 18:49

nie było, ani w zbiorniczku syfu, ani dymu jak się odkręciło korek oleju....

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 01 paź 2009, 22:23

Kurde to mnie się to jakoś nie widzi te pęknięte tłoki... :roll:

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 09 paź 2009, 08:19

tłoki były pęknięte od góry, wyglądało tak jakby zawory waliły w tłoki i w tym miejscy były pęknięcia, na jednym tłoku niewielkie na pozostałych spore....Mechanik mówił że zawory bijące o tłoki się do tego przyczyniły (niby ktoś kto poprzednio ściągał głowice spierdolił)....
Wymieniono mi tłoki, pierścienie, prowadnice zaworów, uszczelki.....Mówił że jak zplanował głowicę, to zawory nadal biły i trzeba było je nieco skrócić...

Nie wiem jeszcze jak z olejem, ale od odebrania auta od mechanika silnik chodzi gorzej jak wcześniej, cały czas coś stuka jakby zawory....Mchanik mówi że może po iluś km się to spasuje, ale nie chce mi sie wierzyć, jak na mój gust słychać po prostu zawory co wqrwia...

Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 paź 2009, 08:35

sprawdz ustawienie rozrzadu i kat wtrysku.... A jesli ten kolo stwierdza taka teze ze po planowaniu dalej moga bic zawory o tloki, to po kiego grzyba planowal i ja remontowal,, juz lepiej bylo jakas uzywke dorwac w nominalnym wymiarze...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 09 paź 2009, 08:54

sam tego nie sprawdzę, on twierdzi że kąt i rozrząd ok....

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 paź 2009, 09:02

to sa 3 mozliwosci:
-tak jak mowil, splanowal glowice [pewnie byla N-ty raz planowana] i zawory dotykaja tlokow;/ Ale to juz jego blad w sztuce,
-rozrzad przestawiony
-kat wtrysku
A jak ci pali auto ? Zimne cieple na strzala?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl