Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 wrz 2009, 19:02

brodekx, jaki trójnik?? A jakie czujniki wymieniałeś?? Zamienniki założyłeś czy coś lepszego??

Awatar użytkownika
oakshadow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 wrz 2009, 13:33
Lokalizacja: Gorawino/Kołobrzeg

Post autor: oakshadow » 06 wrz 2009, 14:19

A jak zabrzmi diagnoza przy takich objawach? Wskaźnik w trasie ani drgnie, tylko w mieście systematycznie goni do 90 (światła, korki, skrzyżowania), po wyjeździe z miasta wskazówka znów opada. Do tego dochodzi bardzo wolno nagrzewający się nadmuch. Wentylator włącza się zawsze gdy temp. przekroczy ok.95 stopni. Zastanawia mnie też bardzo głośna praca wentylatora (bardzo duże obroty).

pckiller
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 sie 2009, 10:55
Lokalizacja: Sączów/Katowice

Post autor: pckiller » 09 paź 2009, 12:36

też mie czeka wymiana termostatu( na trasie mama temperaturę ok 55-60stC, w mieście lub w korkach podchodzi do 90 i włączają się wentylatory), jednakże sprawdzałem dolny przewód chłodnicy to jest zimny po przejechaniu kilku km,
może termostat jest pół domknięty?
dodam że do pracy mam 40km i w godzinach rannych nigdy nie mogę uzyskac temp wyższej niz 70stC.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 09 paź 2009, 14:21

pckiller pisze:też mie czeka wymiana termostatu( na trasie mama temperaturę ok 55-60stC, w mieście lub w korkach podchodzi do 90 i włączają się wentylatory), jednakże sprawdzałem dolny przewód chłodnicy to jest zimny po przejechaniu kilku km,
może termostat jest pół domknięty?
dodam że do pracy mam 40km i w godzinach rannych nigdy nie mogę uzyskac temp wyższej niz 70stC.
Kolego wymień termostat i będzie po kłopocie. Miałem podobny przypadek i po wymianie termostatu jechałem 6 km i już było 90 :-) a przed zima sprawny termostat to ważna rzecz, koszt niewielki roboty mało a silnik lepiej pracuje.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 10 paź 2009, 09:04

oakshadow pisze:Do tego dochodzi bardzo wolno nagrzewający się nadmuch.
Dlatego zacząłbym od termostatu. :->
pckiller, termostat i nic więcej.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 17 paź 2009, 13:34

Problem miałem taki iż na postoju płyn się grzał do 91C i załączał się wentylator.Bardzo długo musiałem śmigać zanim doszło do 87C (mowie o wskazaniach na desce).W korku wskaźnik wpadał max do 90 C.Wymieniłem termostat troszeczkę pomogło.Wymieniłem czujnik temperatury(szary) i teraz pokazuje że wentylator mi się załączył dopiero przy 98C :).U mnie czujnik stary wskazywał gładko temperaturę wszystko pięknie ładnie ale oszukiwał i to mocno pokazując temperaturę mniejszą o około 10C.Doszedłem do tego że zaczęła mi migać kontrolka że niby brak płynu wiec sprawa była jasna gdzie tkwi problem.Powietrze w środku aż parzy z dmuchawy.Silnik się szybciej nagrzewa (dla naszych oczu na wskaźniku bo ciągle było ok i się grzał jak trzeba:) ) powodzenia ;-)

audi-Zbych
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:26

problemy z ogrzewaniem

Post autor: audi-Zbych » 15 gru 2009, 21:50

witam pozwólcie że sie podłącze . Silnik długo nabiera temperatury , dopiero po przejechaniu z 15 kilometrów na wskażniku jest 90 C, i tyle sie utrzymuje czy korki czy jazda.Natomiast w kabinie na wolnych obrotach leci ciepławe powietrze jak włącze ogrzewanie na 4 to ciepłe leci z jakieś 30 sekund i zamienia sie w zimne , zmniejsze znów leci ciepłe wezme na 4 ciepłe zamienia sie znowu w zimne

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 gru 2009, 19:16

Spróbuj odpowietrzyć układ. A pokrętła od nawiewu dobrze chodzą??

audi-Zbych
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:26

Post autor: audi-Zbych » 16 gru 2009, 19:49

pokrętła chodzą dobrze od ciepłego słychać przy kręceniu jak sie zamyka i otwiera klapka a jak odpowietrzyć układ- na wężach od nagrzewnicy nie mam żadnego zaworu do odpowietrzania

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 16 gru 2009, 21:06

Kolego audi-Zbych żeby odpowietrzyć nagrzewnicę włącz silnik, zagrzej go do 90st, nastaw nawiew na max-ciepłe powietrze, poluzuj trochę obejmę lewego wężyka (uważaj żeby się nie ochlapać/poparzyć). Kiedy zacznie lać się płyn chłodzący- załóż z powrotem wężyk i powinno być już odpowietrzone.

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 25 gru 2009, 11:30

Witam podłacze sie do tematu mam pytanie do uzytkownikow silnikow ABC i AHH chodzi mi mianowicie o temperature jaka macie w trasie co pokazuje wskaznik temp bo u mnie w miescie to jest 90stopni a w trasie jest 80 stopni przy zerowej temp na zewnatrz dodam ze czujnik temp 4 pinowy teraz juz 3pinowy wymieniany w tamtym roku nowy ASO i termostat kilka dni temu wymienialem sam na wahlera.

Awatar użytkownika
quick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1133
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: quick » 25 gru 2009, 17:12

Mam problem z termostatem (?). Silnik trzyma odpowiednią temperaturę. Wskazówka raz działa a raz nie.. Mechanik powiedział, że czujnik i termostat są sprawne. Wie ktoś gdzie można upatrywać przyczyny? Może wskazówka?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 26 gru 2009, 08:18

quick pisze:Silnik trzyma odpowiednią temperaturę.
Jeżeli tak jest to termostat jest sprawny. Wygląda na to, że wskaźnik temperatury jest walnięty...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 gru 2009, 11:18

Niki20 pisze:quick napisał/a:
Silnik trzyma odpowiednią temperaturę.

Jeżeli tak jest to termostat jest sprawny. Wygląda na to, że wskaźnik temperatury jest walnięty...
niekoniecznie wskaźnik walnięty. spróbuj przeczyścić wszystkie styki w liczniku, a wtyczki zegarów poodłączaj i powciskaj kilka razy

Awatar użytkownika
quick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1133
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: quick » 26 gru 2009, 12:44

Gdzieś przewinęło się tutaj na forum informacja a propos termostatu, że coś z nim może być nie tak kiedy w nawiewie jest cieplejsze powietrze niż być powinno. Czy to jest jakoś powiązane? Bo mam wrażenie, że niekiedy tak jest. Wydaje mi się, że są momenty kiedy powietrze jest za ciepłe w stosunku do tego co ustawie na pokrętle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl