[All] Termostat a wskazania temperatury
A jak zabrzmi diagnoza przy takich objawach? Wskaźnik w trasie ani drgnie, tylko w mieście systematycznie goni do 90 (światła, korki, skrzyżowania), po wyjeździe z miasta wskazówka znów opada. Do tego dochodzi bardzo wolno nagrzewający się nadmuch. Wentylator włącza się zawsze gdy temp. przekroczy ok.95 stopni. Zastanawia mnie też bardzo głośna praca wentylatora (bardzo duże obroty).
też mie czeka wymiana termostatu( na trasie mama temperaturę ok 55-60stC, w mieście lub w korkach podchodzi do 90 i włączają się wentylatory), jednakże sprawdzałem dolny przewód chłodnicy to jest zimny po przejechaniu kilku km,
może termostat jest pół domknięty?
dodam że do pracy mam 40km i w godzinach rannych nigdy nie mogę uzyskac temp wyższej niz 70stC.
może termostat jest pół domknięty?
dodam że do pracy mam 40km i w godzinach rannych nigdy nie mogę uzyskac temp wyższej niz 70stC.
Kolego wymień termostat i będzie po kłopocie. Miałem podobny przypadek i po wymianie termostatu jechałem 6 km i już było 90 a przed zima sprawny termostat to ważna rzecz, koszt niewielki roboty mało a silnik lepiej pracuje.pckiller pisze:też mie czeka wymiana termostatu( na trasie mama temperaturę ok 55-60stC, w mieście lub w korkach podchodzi do 90 i włączają się wentylatory), jednakże sprawdzałem dolny przewód chłodnicy to jest zimny po przejechaniu kilku km,
może termostat jest pół domknięty?
dodam że do pracy mam 40km i w godzinach rannych nigdy nie mogę uzyskac temp wyższej niz 70stC.
Problem miałem taki iż na postoju płyn się grzał do 91C i załączał się wentylator.Bardzo długo musiałem śmigać zanim doszło do 87C (mowie o wskazaniach na desce).W korku wskaźnik wpadał max do 90 C.Wymieniłem termostat troszeczkę pomogło.Wymieniłem czujnik temperatury(szary) i teraz pokazuje że wentylator mi się załączył dopiero przy 98C .U mnie czujnik stary wskazywał gładko temperaturę wszystko pięknie ładnie ale oszukiwał i to mocno pokazując temperaturę mniejszą o około 10C.Doszedłem do tego że zaczęła mi migać kontrolka że niby brak płynu wiec sprawa była jasna gdzie tkwi problem.Powietrze w środku aż parzy z dmuchawy.Silnik się szybciej nagrzewa (dla naszych oczu na wskaźniku bo ciągle było ok i się grzał jak trzeba:) ) powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:26
problemy z ogrzewaniem
witam pozwólcie że sie podłącze . Silnik długo nabiera temperatury , dopiero po przejechaniu z 15 kilometrów na wskażniku jest 90 C, i tyle sie utrzymuje czy korki czy jazda.Natomiast w kabinie na wolnych obrotach leci ciepławe powietrze jak włącze ogrzewanie na 4 to ciepłe leci z jakieś 30 sekund i zamienia sie w zimne , zmniejsze znów leci ciepłe wezme na 4 ciepłe zamienia sie znowu w zimne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:26
Witam podłacze sie do tematu mam pytanie do uzytkownikow silnikow ABC i AHH chodzi mi mianowicie o temperature jaka macie w trasie co pokazuje wskaznik temp bo u mnie w miescie to jest 90stopni a w trasie jest 80 stopni przy zerowej temp na zewnatrz dodam ze czujnik temp 4 pinowy teraz juz 3pinowy wymieniany w tamtym roku nowy ASO i termostat kilka dni temu wymienialem sam na wahlera.
niekoniecznie wskaźnik walnięty. spróbuj przeczyścić wszystkie styki w liczniku, a wtyczki zegarów poodłączaj i powciskaj kilka razyNiki20 pisze:quick napisał/a:
Silnik trzyma odpowiednią temperaturę.
Jeżeli tak jest to termostat jest sprawny. Wygląda na to, że wskaźnik temperatury jest walnięty...
Gdzieś przewinęło się tutaj na forum informacja a propos termostatu, że coś z nim może być nie tak kiedy w nawiewie jest cieplejsze powietrze niż być powinno. Czy to jest jakoś powiązane? Bo mam wrażenie, że niekiedy tak jest. Wydaje mi się, że są momenty kiedy powietrze jest za ciepłe w stosunku do tego co ustawie na pokrętle.