[80 B3 1.8 PM] Odma
[80 B3 1.8 PM] Odma
Witam klubowiczów!
Czy ktoś byłby w stanie udzielić w miarę dokładnych informacji gdzie znajduje się odma? np. jakieś zdjęcie. Wiele czytałem na forum że jej zapchanie może powodować zwiększony apetyt autka na olej, u mnie właśnie tak jest i w pierwszej kolejności chciałbym sprawdzić tę odmę. Z góry dzięki za odpowiedzi
Czy ktoś byłby w stanie udzielić w miarę dokładnych informacji gdzie znajduje się odma? np. jakieś zdjęcie. Wiele czytałem na forum że jej zapchanie może powodować zwiększony apetyt autka na olej, u mnie właśnie tak jest i w pierwszej kolejności chciałbym sprawdzić tę odmę. Z góry dzięki za odpowiedzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Odmę masz zaznaczoną czerwonymi kreskami na poniższym zdjęciu.
Oczywiście nie trzeba odkręcać filtra powietrza żeby ją przeczyścić i obadać ale tylko takie zdjęcie miałem. Nie spodziewaj się cudów po wyczyszczeniu odmy, zwykle ona się zatyka zimą. Gdy jest zapchana ciśnienie znajduj inną drogę co objawia się wyciekami z pod korka wlewowego oleju, pokrywy wałka rozrządu i wypychaniem miarki oleju. Zwiększony apetyt na olej przy zatkanej odmie jest głównie efektem że jest on z wydmuchiwany z silnika wszelkimi możliwymi szczelinami. W naszych autkach na konsumpcje oleju często pomaga wymiana gumek (uszczelniaczy) zaworowych.
Oczywiście nie trzeba odkręcać filtra powietrza żeby ją przeczyścić i obadać ale tylko takie zdjęcie miałem. Nie spodziewaj się cudów po wyczyszczeniu odmy, zwykle ona się zatyka zimą. Gdy jest zapchana ciśnienie znajduj inną drogę co objawia się wyciekami z pod korka wlewowego oleju, pokrywy wałka rozrządu i wypychaniem miarki oleju. Zwiększony apetyt na olej przy zatkanej odmie jest głównie efektem że jest on z wydmuchiwany z silnika wszelkimi możliwymi szczelinami. W naszych autkach na konsumpcje oleju często pomaga wymiana gumek (uszczelniaczy) zaworowych.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pewnie rzyga z odmy więc trzeba by tam zajrzeć tak jak już wcześniej pisałeś. Jeśli silnik ma już lekkie przedmuchy to nadmierne ciśnienie w silniku może powodować że z odmy leci tego oleju więcej niż powinno. Pewnym rozwiązaniem jest wolna odma. Na jej temat możesz poczytać z dziale tuning mechaniczny.Tomcio90 pisze:Dzięki za wyjaśnienie:) A i jeszcze mam taki problem, że zbiera mi się olej w filtrze powietrza a ostatnio nawet wycierałem troche smarków z filterka o zabarwieniu lekko niebieskim;/ Ktoś ma może jakieś sugestie co do przyczyny?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Druga możliwość poza dużymi przedmuchami to to że odma jest niedrożna zaczynając od pokrywy głowicy. Kanał może być mocno zwężony syfem co powoduje że powietrze leci szybciej tym kanalikiem. Gdy dostanie się do niego olej pęd powietrza wydmuchuje go do obudowy filtra powietrza. Kiedyś czytałem o takim przypadku gdzie umycie pokrywy wałka rozrządu w miejscu gdzie jest taka siatka i wyjście odmy pomogło zmniejszyć wydmuch oleju.
A ile ubywa Ci oleju na 1000km?
A ile ubywa Ci oleju na 1000km?
No pewnie litr weźmie. a to dziwna sprawa bo normalnie kontrolowałem olej, jeździłem autem do szkoły dziennie 60-70km robiłem. Olej na bagnecie był w normie tak połowa miedzy min. a max przez kilka dni nic prawie nie ubyło a jak olej spadł troche w dół to już szybko zaczął spadać na minimum. Kiedyś wystarczyły 3 dni żeby bagnet był prawie suchiuteńki :mrgreen:
Re: [80 B3 1.8 PM] Odma
no hej ...wiesz odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej ciśnienie które wtwarza sie podczas pracy tłoków i ewentualne przedmuchy powoduja wzrost ciśnienia w misce olejowej dla wyrównania ciśnienia stosowana jest odma kanał w bloku silnika do pokrywy zaworowej gdzie te gazy i cisnienie trafiają do spalania poprzez gumowy przewód z pokrywy zaworowej do filtru powietrza a katalizator sobie juz z tym poradzi tak samo jest z odpowietrzeniem zbiornika paliwa kolego latem kiedy wzrasta temperatura i oktany parują odpowietrzenie zbiornika idzie przewodami do filtra z węglęm aktywnym a następnie do filtra powietrza gdzie jest to spalane to tyle w temacie technicznym... a co do poboru oleju zdarza to się jesienia i zimą ale to inna bajka poprostu różnica temperatur wytrącanie H2O i mieszanie z olejem i ubytek w skutek tego a jeśli bierze Twoja audica olej 1l na 10 tys to się ciesz ...taka jest norma podawana przez producenta a audi to audi kosztuje duzo nowe i służy bardzo długo jak ma madrego użytkownikaTomcio90 pisze:Witam klubowiczów!
Czy ktoś byłby w stanie udzielić w miarę dokładnych informacji gdzie znajduje się odma? np. jakieś zdjęcie. Wiele czytałem na forum że jej zapchanie może powodować zwiększony apetyt autka na olej, u mnie właśnie tak jest i w pierwszej kolejności chciałbym sprawdzić tę odmę. Z góry dzięki za odpowiedzi
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Fabryka podaje: normą jest branie przez silnik oleju nawet 1,5l na 1000kmTomcio90 pisze:leopard ja bym sie cieszył jakby mi brała 1l oleju na 10tys km, ale jak napisałem wyżej bierze około 1l na 1000 km czyli chyba coś jest nie tak;][/b]
Ale abstrahując od tego co podaje fabryka to 1l na 1000km to ciut dużo. Oczywiście na początek przydałoby się zwalczyć wszystkie wycieki. A później wymiana uszczelniaczy zaworowych i powinno być lepiej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tomcio90, popatrz czy przy odpalaniu po dłuższym przestoju (1 dobie), tłumik nie puści niebieskiej chmury. Jeśli po kilku minutach przestanie dymić na niebiesko to znak że na 99% nie trzymają uszczelniacze i przez noc spływa przez nie olej, który następnie dostaje się do cylindrów.
[ Dodano: 2009-10-10, 17:44 ]
[ Dodano: 2009-10-10, 17:44 ]
To takie gumki na trzonkach zaworów które uszczelniają i zabezpieczają przed przedostawaniem się oleju z górnej części głowicy do kanałów ssących i wydechowych.Tomcio90 pisze:uszczelniacze zaworowe, co to dokładnie jest? Bo nie wiem czy dobrze myślę
- markus2208
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
- Lokalizacja: Reszel
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Będzie Ci zarzygiwać olejem okolice tego węża, jest też blisko wlotu powietrza do ogrzewania więc możesz czuć wewnątrz auta nieprzyjemny toksyczny zapach. Jeśli byłaby duża nieszczelność w przewodzie to silnika powietrza może dostawać się niefiltrowane brudne powietrze.markus2208 pisze:witam wszystkich którzy tu wejdą. chciałbym się od Was dowiedzieć jakie mogą być skutki tego że ja u sb mam taki przewód (odme) pęknięty.