Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AUDI 80 b4 1.9 tdi] Komputer sterujacy...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

[AUDI 80 b4 1.9 tdi] Komputer sterujacy...

Post autor: levis1991 » 09 paź 2009, 22:32

Witam mam do was dzisiaj takie pytanie, otóż chcialem dzisiaj odkrecic komputer ktory jest kolo schowka ale jakos nie moglem gdy odpielem komputer nie moglem nigdzie zobaczyc srob ktore trzymaja komputer...
Jak moge wyjac komputer zeby spisac numer seryjny komputera poniewaz mam w nim zpesuty mapsensor.
Moj autko- 1.9 tdi 1.Z 94r na perburgu tym nowszym przeplywomierzu...

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 10 paź 2009, 09:56

troche cieżko jest go wydostać.
najpierw odepnij sobie kość.
jesli masz klime to weżyk spustowy od skroplin musisz sciagnąć.
komp nie jest przykrecany. na srodku jak odepniesz kosc jest taka blaszka która trzeba zdjąć i komp powinien wyjsc do dołu troche trzeba go poszarpać.(bardzo ciasno siedzi)

myśle że ci sie uda, ja za pierwszym razem tez sie nieźle nameczyłem.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 10 paź 2009, 13:07

Obrazek


dzieki za info taki mam komputer i nie wiem gdzie go dostac na allegro nic ;/

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 10 paź 2009, 21:17

zadzwon do tego goscia ma kilka b4 na czesci okolo 6. moze miec ja od niego bralem graty. wmiare blisko.
może mieć.
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6520602
ma kazda srubke do b4

[ Dodano: 2009-10-10, 21:24 ]
tu masz aukcjie do twijego kompa na aledrogo wszystko jest.
http://moto.allegro.pl/item744649946_ko ... olf_3.html

man nadzieje że pomogłem?!

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 paź 2009, 15:52

komp nie musi byc wcale od b4 bo moze i byc od paska b4 czy glof3 czy audi a4 od silnika 1z a co do map sensora to sprawdzales czy nie ma tam gdzies sciezki uszkodzonej :?:

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 11 paź 2009, 21:55

komputer byl nawet wsadzany od vw toldeo o takim samym silniku bo numery byly takie same ale gorne troche sie roznily i odpalil na krotko i gasl...
Ogolnie map sensor jest zwalony bo czasami powoduje zaciecia silnika i falowanie od 3,5 tys na 3,4,5 biegu.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 paź 2009, 22:23

ja bym stawiał najpierw na uszkodzony N75 a potem ewentualnie uszkodzony wężyk między IC a ECU (często uszkadza się bezpośrednio przy IC lub pod akumulatorem) zrób logi dynamiczne grup 010 i 011 oraz napisz jakie Ci wywala błędy

dodam że ja też miałem problem z falowaniem doładowania/mocy i winowajcą okazał się uszkodzony N75, błędów żadnych nie było a po gruntownej regeneracji zaworka śmigam już bez problemów ;-)

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 11 paź 2009, 22:29

robilem test kts-em wykazalo mi czujnik doladowania turbiny...
dobry mechanik go sprawdzal i stwierdzil ze tak zwany "map sensor" szaleje czasami.
ogolnie powiedzial mi zeby wymienic kompoter a n75 to mozna na krótko zrobić...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 paź 2009, 22:31

coś mi się zdaje że to nie mechanik tylko naciągacz, a test robił podczas jazdy z gazem w podłodze czy na postoju :?:
Ostatnio zmieniony 11 paź 2009, 22:35 przez UKI_XX, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 11 paź 2009, 22:33

logi robil na postoju oddalem mu samochod na caly dzien...
zwiekszyl mi doladowanie turbiny i spadek cisnienia na mniejszy...
jazde probna zrobil itp z tego co mi wiadomo najlepszy mechanik w Łukowie...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 paź 2009, 22:46

na postoju to może sobie w nosie podłubać a nie oceniać samochód

"zwiększył doładowanie turbiny" - a ciekawe jakim cudem skoro jest regulowane przez ECU i musiałby albo oszukać mapsensor albo zmienić mapę doładowania (chiptuning)

"najlepszy mechanik" - chyba naciągacz, może sprzęt ma ale głowę to do zdzierania kasy a nie diagnozowania samochodu

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 12 paź 2009, 01:00

levis1991 pisze:komputer byl nawet wsadzany od vw toldeo o takim samym silniku bo numery byly takie same ale gorne troche sie roznily i odpalil na krotko i gasl...
Ogolnie map sensor jest zwalony bo czasami powoduje zaciecia silnika i falowanie od 3,5 tys na 3,4,5 biegu.
silnik gasl po 2 sekundach z powodu immo :)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 paź 2009, 10:39

Ross pisze:
levis1991 pisze:komputer byl nawet wsadzany od vw toldeo o takim samym silniku bo numery byly takie same ale gorne troche sie roznily i odpalil na krotko i gasl...
Ogolnie map sensor jest zwalony bo czasami powoduje zaciecia silnika i falowanie od 3,5 tys na 3,4,5 biegu.
silnik gasl po 2 sekundach z powodu immo :)
zgadza sie kolego <ok> a mozna to zrobic w prosty sposob zeby odpalil na innym ECU

[ Dodano: 2009-10-12, 10:42 ]
i mi tez sie wydaje ze raczej winny bedzie n75 i od tego bym zaczol, podepnij zawór upustowy omijajac n75 czyli zmostkuj wezyk od turba z tym co idzie od gruszki, zrób rowniez logi i wklej w posta, zczytaj bledy vagiem, zrób test zaworka n75 czy wogole on pracuje

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 12 paź 2009, 20:30

bledy vagiem nie wykazalo,wymienilem tu kiedys zaworek n75 na nowy ale nic nie pomoglo...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 paź 2009, 10:36

skoro na 1 , 2 i 3 biegu idzie jak strzala to jakim cudem jest uwalony map sensor ten twoj mechanik cos zle kapuje, radze zmierzyć cisnienie doładowania chociazby manometrem i jak piszesz ze mechanik zawiekszyl cisnienie doladowania to moze grzebal przy sztandze i moim zdaniem nie potrzebnie to zrobił bo cos mi sie wydaje ze u ciebie poprostu turbo przeladowywuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl