[Audi 80 b3 1,6D JK] Brak ładowania
[Audi 80 b3 1,6D JK] Brak ładowania
Witam.
Mam problem z Audi: nie ma ładowania. Opiszę wsio jak było.
Normalnie jeździłem, stanąłem i ruszyłem z piskiem, usłyszałem dziwne dźwięki spod maski, więc stanąłem, otworzyłem maskę ale było zbyt ciemno żeby cokolwiek zobaczyć, wiedziałem tylko, że dźwięk idzie z okolic alternatora. Miałem blisko do domu, więc postanowiłem spróbować dojechać. Ruszyłem i po chwili zaczął piszczeć pasek alternatora, ale pojechałem dalej i wszystkie dźwięki ustały. Po drodze zatrzymałem się u kumpla na chwilę, zaczęło coś śmierdzieć, ale nie wiedziałem co. Dojechałem do domu.
Na drugi dzień raniutko jadę do szkoły, nagle zaczęło przygasać radio, kierunki "się skończyły". Dojechałem do szkoły, otwieram machę a tam nie ma paska...
Po południu kumple mnie pchnęli, odpaliłem i jakoś dojechałem. Wyciągnąłem alternator - zablokowany. Rozebrałem, śrubka jakaś wpadła i zablokowała, pasek się spalił - to tłumaczy brzydki zapach, gdy wracałem dzień wcześniej do domu. Rowek na klin na wentylatorze i tależykach wyrobiony, ale miałem w domu te części, więc dałem nowe. Klin też dałem nowy (dorobiłem). Złożyłem wsio elegancko, zamówiłem nowy pasek, złożyłem. Naładowałem aq, pojeździłem chwilę, znów nie ma kierunków... Nie ładował akumulatora.
Wyjąłem na nowo alternator, wszystkie styki poczyściłem, dałem nowe szczotki, ale dalej nie ładuje akumulatora... Wcześniej gdy miałem całkiem rozładowany, odpaliłem na popych i po 3km już odpalał normalnie z rozrusznika... Nie wiem co mam sprawdzić, dlatego radzę się was. Z góry dziękuję za odpowiedzi, Jakub.
Mam problem z Audi: nie ma ładowania. Opiszę wsio jak było.
Normalnie jeździłem, stanąłem i ruszyłem z piskiem, usłyszałem dziwne dźwięki spod maski, więc stanąłem, otworzyłem maskę ale było zbyt ciemno żeby cokolwiek zobaczyć, wiedziałem tylko, że dźwięk idzie z okolic alternatora. Miałem blisko do domu, więc postanowiłem spróbować dojechać. Ruszyłem i po chwili zaczął piszczeć pasek alternatora, ale pojechałem dalej i wszystkie dźwięki ustały. Po drodze zatrzymałem się u kumpla na chwilę, zaczęło coś śmierdzieć, ale nie wiedziałem co. Dojechałem do domu.
Na drugi dzień raniutko jadę do szkoły, nagle zaczęło przygasać radio, kierunki "się skończyły". Dojechałem do szkoły, otwieram machę a tam nie ma paska...
Po południu kumple mnie pchnęli, odpaliłem i jakoś dojechałem. Wyciągnąłem alternator - zablokowany. Rozebrałem, śrubka jakaś wpadła i zablokowała, pasek się spalił - to tłumaczy brzydki zapach, gdy wracałem dzień wcześniej do domu. Rowek na klin na wentylatorze i tależykach wyrobiony, ale miałem w domu te części, więc dałem nowe. Klin też dałem nowy (dorobiłem). Złożyłem wsio elegancko, zamówiłem nowy pasek, złożyłem. Naładowałem aq, pojeździłem chwilę, znów nie ma kierunków... Nie ładował akumulatora.
Wyjąłem na nowo alternator, wszystkie styki poczyściłem, dałem nowe szczotki, ale dalej nie ładuje akumulatora... Wcześniej gdy miałem całkiem rozładowany, odpaliłem na popych i po 3km już odpalał normalnie z rozrusznika... Nie wiem co mam sprawdzić, dlatego radzę się was. Z góry dziękuję za odpowiedzi, Jakub.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
spiczi pisze:Kontrolka ładowania w liczniku świeci przed uruchomieniem silnika? a po uruchomieniu gaśnie?
Czyli po włącznie zapłonu bez odpalania nie świeci kontrolka ładowania?... Jeśli tak jest to możliwe że jest spalona żarówka, uszkodzony lub niepodłączony kabel wzbudzenia alternatora, uszkodzony regulator ładowania albo jeszcze coś w alternatorze poszło. Nie wiem czy diody i uzwojenie ma wpływa na świecenie tej kontrolki. W download są książki w nich jest opisane jak sprawdzić miernikiem poszczególne uzwojenia stojana i wirnika.McCoob pisze:Kontrolka nie świeci. Jak przekręcam na zapłon to świeci ta od grzania świec i od oleju.
Tak, ta kontrolka się poprostu nie zapala. Czyli jeśli ta żaróweczka jest spalona to może nie ładować? Kabel wzbudzający to ten niebeski? Mogę sprawdzić tą żarówkę poprzez złączenie kabla wzbudzającego z masą?
EDIT: dobra, kontrolka zapala się po zetknięciu kabla wzbudzającego z masą. Czyli co teraz sprawdzić?
Pierścień po którym chodzą szczotki? Nie znam fachowego nazewnictwa ;]matt1988 pisze:Jak kontrolka nieświeci to może wirnik poszedł, daj na jeden pierścień plusa a na drugi minus i jeśli tak lekko zaiskrzy to jest dobry a jeśli nie to wirnik padł.
EDIT: dobra, kontrolka zapala się po zetknięciu kabla wzbudzającego z masą. Czyli co teraz sprawdzić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jednak lipa, dalej nie ładuje ;/ Nie mówiłem, ale kontrolka od ładowania nie zapala się przy włączaniu zapłonu... Niby wtedy tylko się alternator tylko zablokował i pasek spalił a teraz tyle kłopotów...
Zmieniałem to:
To są szczotki czy regulator? Czy szczotki z regulatorem? Myślałem, że to szczotki, a na allegro jest napisane, że to regulator...
Do czego służy ta mała kostka na alternatorze? Taka mała czarna...
Zmieniałem to:
To są szczotki czy regulator? Czy szczotki z regulatorem? Myślałem, że to szczotki, a na allegro jest napisane, że to regulator...
Do czego służy ta mała kostka na alternatorze? Taka mała czarna...