[b4 1.9TDI]drgania na wolnych obrotach
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Koledzy tutaj maja nowsze silniki ode mnie i kultura pracy w nich z pewnością jest lepsza a mimo to nażekacie na jakieś drgania. Mój motorek ma juz nieźle kilometrów za sobą a na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach raczej nie wyczówam żadnych drgań. Nawet kierownica mi nie drży, nawet jak ja mocno zacisne, ostatnio sprawdzalem. Ogólnie to przy właczeniu radi i delikatnym podgłoszeniu to cieżko wyczuć czy silnik chodzi. Raz mi zgasł bo paliwa mi brakło i zjarzyłem sie dopiero (leciałem na luzie) jak kontrolki mi sie zapaliły i wspomaganie przestało działać. Na szczęcie doleciałem na stacje na luzie.
Doradzcie mi co może być u mnie bo przy większych pręd.i obrotach utrudnia to jazdę.
Jak jade powyżej 80km/h to drzy przednia część: deska rozdz. kierownica pedał gazu i sprzęgła oraz lewarek.
Jak wcisne sprzęgło to obroty wiadomo spadaja i wszystko nagle przestaje drgać a jak znów puszcze sprzęgło to od nowa dostaje wibracji.
Podejrzewam jedną rzecz ale prosze o opinie.
Pozdrawiam
Jak jade powyżej 80km/h to drzy przednia część: deska rozdz. kierownica pedał gazu i sprzęgła oraz lewarek.
Jak wcisne sprzęgło to obroty wiadomo spadaja i wszystko nagle przestaje drgać a jak znów puszcze sprzęgło to od nowa dostaje wibracji.
Podejrzewam jedną rzecz ale prosze o opinie.
Pozdrawiam
I wiesz co było powodem mtworus zrywający się pasek alternatora.
Powód rolka napinacza dostała luz poprzeczny i pasek poleciał.
Silnik dostał dodatkowych drgań na rozrywającym się pasku.
Co do sprzęgła to inna historia za jakiś czas też pójdzie kompl. do wymiany wraz z poduszką silnika, bo drga pedał sprzęgła i hamulca na biegu jałowym.
Powód rolka napinacza dostała luz poprzeczny i pasek poleciał.
Silnik dostał dodatkowych drgań na rozrywającym się pasku.
Co do sprzęgła to inna historia za jakiś czas też pójdzie kompl. do wymiany wraz z poduszką silnika, bo drga pedał sprzęgła i hamulca na biegu jałowym.
Witam
moje 1.9 tdi przenosi straszne drgania na kierownicę, karoserję i wszystkie elementy w środku autka. Największe drgania są na wolnych obrotach. Po przekroczeniu ok. 1500 obr/min ustają. Moje podejrzenia padają na zawieszenie silnika. Wydaje mi się, że z poduszki od strony pasażera wylał się olej. W związku z planowaną naprawą mam pytania:
1. Czy poduszka pozbawiona oleju może być przyczyną tak dużych drgań?
2. Czy odbój zawieszenia silnika znajdujący się przy chłodnicy, przy zgaszonym silniku i na wolnych obrotach powinien dotykać którejś ze ścianek gniazda? Jak on powinien być ustawiony?
pozdrawiam
moje 1.9 tdi przenosi straszne drgania na kierownicę, karoserję i wszystkie elementy w środku autka. Największe drgania są na wolnych obrotach. Po przekroczeniu ok. 1500 obr/min ustają. Moje podejrzenia padają na zawieszenie silnika. Wydaje mi się, że z poduszki od strony pasażera wylał się olej. W związku z planowaną naprawą mam pytania:
1. Czy poduszka pozbawiona oleju może być przyczyną tak dużych drgań?
2. Czy odbój zawieszenia silnika znajdujący się przy chłodnicy, przy zgaszonym silniku i na wolnych obrotach powinien dotykać którejś ze ścianek gniazda? Jak on powinien być ustawiony?
pozdrawiam
ad 1 poduszka bez oleju to złomjakop13 pisze:Witam
moje 1.9 tdi przenosi straszne drgania na kierownicę, karoserję i wszystkie elementy w środku autka. Największe drgania są na wolnych obrotach. Po przekroczeniu ok. 1500 obr/min ustają. Moje podejrzenia padają na zawieszenie silnika. Wydaje mi się, że z poduszki od strony pasażera wylał się olej. W związku z planowaną naprawą mam pytania:
1. Czy poduszka pozbawiona oleju może być przyczyną tak dużych drgań?
2. Czy odbój zawieszenia silnika znajdujący się przy chłodnicy, przy zgaszonym silniku i na wolnych obrotach powinien dotykać którejś ze ścianek gniazda? Jak on powinien być ustawiony?
pozdrawiam
ad2 poduszka powinna być tak ustawiona by niwelować podnoszenie sie motoru do góry przy starcie
ad3 umnie przyczyna drgań byly uszkodzone poduszki od skrzyni
Jedno źródło drgań zostało wyeliminowane. Podczas wymiany rozrządu okazało się, że uszkodzony jest napinacz paska wieloklinowego alternatora. Napinacz nie działał, więc ktoś założył krótszy pasek i zniszczyła się rolka napinacza. Łożysko zrobiło się "kwadratowe" i wprowadzało pasek w duże drgania. Było to widać, gdy się gwałtownie zwalniało pedał gazu.
Silnik trochę się uspokoił.
Następnie będę wymieniał poduszki silnika, niestety trudno trafić na dobrą używkę. Zdobyłem jedną, ale po założeniu wyciekł olej .
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i biorę się dalej do roboty
[ Dodano: 2011-10-13, 09:29 ]
Pomijając fakt, że poduszki silnika nie były w najlepszym stanie, głównym winowajcą drgań przenoszonych na kierownicę i do wnętrza auta była lewa poduszka skrzyni biegów. Ktoś nie założył nad poduszkę takiego aluminiowego "grzybka". Jest on prawdopodobnie integralną częścią poduszki. Gumowa część poduszki stykała się bezpośrednio z podłogą auta. Poduszka była ściśnięta na siłę i nie wykonywała ruchów tłumiących drgania. Brak tego "grzybka" dodatkowo powodował, że skrzynia była podciągnięta zbyt wysoko do góry i nie spoczywała na prawej poduszce. Prawa poduszka była rozciągnięta. Ach ci poprzedni właściciele ...
Pozdrawiam wszystkich użytkowników oooo
Silnik trochę się uspokoił.
Następnie będę wymieniał poduszki silnika, niestety trudno trafić na dobrą używkę. Zdobyłem jedną, ale po założeniu wyciekł olej .
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i biorę się dalej do roboty
[ Dodano: 2011-10-13, 09:29 ]
Pomijając fakt, że poduszki silnika nie były w najlepszym stanie, głównym winowajcą drgań przenoszonych na kierownicę i do wnętrza auta była lewa poduszka skrzyni biegów. Ktoś nie założył nad poduszkę takiego aluminiowego "grzybka". Jest on prawdopodobnie integralną częścią poduszki. Gumowa część poduszki stykała się bezpośrednio z podłogą auta. Poduszka była ściśnięta na siłę i nie wykonywała ruchów tłumiących drgania. Brak tego "grzybka" dodatkowo powodował, że skrzynia była podciągnięta zbyt wysoko do góry i nie spoczywała na prawej poduszce. Prawa poduszka była rozciągnięta. Ach ci poprzedni właściciele ...
Pozdrawiam wszystkich użytkowników oooo