Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9TDI]drgania na wolnych obrotach

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 15 maja 2007, 20:05

R@FI, to mze byc ktoras z oslon pod spodem albo jak bylo u mnie oslonka bl poduszki skrzyni biegow od strony wydechu(taka blaszka na dwoch srobkach ) ?moze :-/

R@FI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 20 mar 2007, 22:23
Lokalizacja: Lbuskie

Post autor: R@FI » 15 maja 2007, 20:38

osłone pod silnikiem już zdjołem i dajej to samo ale to chyba jakiś plastik

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 maja 2007, 21:37

Koledzy tutaj maja nowsze silniki ode mnie i kultura pracy w nich z pewnością jest lepsza a mimo to nażekacie na jakieś drgania. Mój motorek ma juz nieźle kilometrów za sobą a na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach raczej nie wyczówam żadnych drgań. Nawet kierownica mi nie drży, nawet jak ja mocno zacisne, ostatnio sprawdzalem. Ogólnie to przy właczeniu radi i delikatnym podgłoszeniu to cieżko wyczuć czy silnik chodzi. Raz mi zgasł bo paliwa mi brakło i zjarzyłem sie dopiero (leciałem na luzie) jak kontrolki mi sie zapaliły i wspomaganie przestało działać. Na szczęcie doleciałem na stacje na luzie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 maja 2007, 23:21

R@FI sprawdź jeszcze nadkola.u mnie podczas jazdy było słychać takie stukanie plastiku lub coś podobnego.było to nadkole.było w jednym miejscu popuszczone...

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 17 maja 2007, 10:50

U mnie delikatne drgania są wyczuwale

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 22 maja 2007, 13:16

Doradzcie mi co może być u mnie bo przy większych pręd.i obrotach utrudnia to jazdę.
Jak jade powyżej 80km/h to drzy przednia część: deska rozdz. kierownica pedał gazu i sprzęgła oraz lewarek.
Jak wcisne sprzęgło to obroty wiadomo spadaja i wszystko nagle przestaje drgać a jak znów puszcze sprzęgło to od nowa dostaje wibracji.
Podejrzewam jedną rzecz ale prosze o opinie.
Pozdrawiam :-D

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 21 cze 2007, 14:06

rczopik2......pewno już tarcza sprzęgłowa się kończy....


ale u mnie wóz raz drga a raz nie....jakby się jeden wtryskiwacz zawiesił....

bo ostatnio po uruchomieniu silnika kilka sekund chodzi normalnie a potem wchodzi sam na obroty rzędu 1300-1500....

nie wiem co to moze być......macie pomysły

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 22 cze 2007, 15:45

I wiesz co było powodem mtworus zrywający się pasek alternatora.
Powód rolka napinacza dostała luz poprzeczny i pasek poleciał.
Silnik dostał dodatkowych drgań na rozrywającym się pasku.
Co do sprzęgła to inna historia za jakiś czas też pójdzie kompl. do wymiany wraz z poduszką silnika, bo drga pedał sprzęgła i hamulca na biegu jałowym.

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 30 sie 2011, 12:43

Witam

moje 1.9 tdi przenosi straszne drgania na kierownicę, karoserję i wszystkie elementy w środku autka. Największe drgania są na wolnych obrotach. Po przekroczeniu ok. 1500 obr/min ustają. Moje podejrzenia padają na zawieszenie silnika. Wydaje mi się, że z poduszki od strony pasażera wylał się olej. W związku z planowaną naprawą mam pytania:
1. Czy poduszka pozbawiona oleju może być przyczyną tak dużych drgań?
2. Czy odbój zawieszenia silnika znajdujący się przy chłodnicy, przy zgaszonym silniku i na wolnych obrotach powinien dotykać którejś ze ścianek gniazda? Jak on powinien być ustawiony?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 30 sie 2011, 12:54

jakop13, Typowy objaw padniętych poduszek silnika :!:

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 30 sie 2011, 14:13

Może ktoś wie, jak ustawić ten odbój silnika?
U mnie leży on na dolnej ściance gniazda. Może przez to są aż tak duże drgania całego auta?
To, że poduszka silnika jest do wymiany nie podlega żadnej wątpliwości.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 sie 2011, 19:17

z tego co kiedyś czytałem to guma odboju powinna być na górze osłony która nad nią jest.przynajmniej ja mam tak ustawione.ale ten odbój jest chyba tylko potrzebny podczas gaszenia samochodu a drgania pojawiają się gdy poduszki silnika są walnięte...

hemp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 15 cze 2007, 16:25
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: hemp » 30 sie 2011, 21:22

jakop13 pisze:Witam

moje 1.9 tdi przenosi straszne drgania na kierownicę, karoserję i wszystkie elementy w środku autka. Największe drgania są na wolnych obrotach. Po przekroczeniu ok. 1500 obr/min ustają. Moje podejrzenia padają na zawieszenie silnika. Wydaje mi się, że z poduszki od strony pasażera wylał się olej. W związku z planowaną naprawą mam pytania:
1. Czy poduszka pozbawiona oleju może być przyczyną tak dużych drgań?
2. Czy odbój zawieszenia silnika znajdujący się przy chłodnicy, przy zgaszonym silniku i na wolnych obrotach powinien dotykać którejś ze ścianek gniazda? Jak on powinien być ustawiony?

pozdrawiam
ad 1 poduszka bez oleju to złom
ad2 poduszka powinna być tak ustawiona by niwelować podnoszenie sie motoru do góry przy starcie

ad3 umnie przyczyna drgań byly uszkodzone poduszki od skrzyni

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 02 wrz 2011, 08:10

Jedno źródło drgań zostało wyeliminowane. Podczas wymiany rozrządu okazało się, że uszkodzony jest napinacz paska wieloklinowego alternatora. Napinacz nie działał, więc ktoś założył krótszy pasek i zniszczyła się rolka napinacza. Łożysko zrobiło się "kwadratowe" i wprowadzało pasek w duże drgania. Było to widać, gdy się gwałtownie zwalniało pedał gazu.
Silnik trochę się uspokoił.
Następnie będę wymieniał poduszki silnika, niestety trudno trafić na dobrą używkę. Zdobyłem jedną, ale po założeniu wyciekł olej :-( .

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i biorę się dalej do roboty ;-)

[ Dodano: 2011-10-13, 09:29 ]
Pomijając fakt, że poduszki silnika nie były w najlepszym stanie, głównym winowajcą drgań przenoszonych na kierownicę i do wnętrza auta była lewa poduszka skrzyni biegów. Ktoś nie założył nad poduszkę takiego aluminiowego "grzybka". Jest on prawdopodobnie integralną częścią poduszki. Gumowa część poduszki stykała się bezpośrednio z podłogą auta. Poduszka była ściśnięta na siłę i nie wykonywała ruchów tłumiących drgania. Brak tego "grzybka" dodatkowo powodował, że skrzynia była podciągnięta zbyt wysoko do góry i nie spoczywała na prawej poduszce. Prawa poduszka była rozciągnięta. Ach ci poprzedni właściciele ...

Pozdrawiam wszystkich użytkowników oooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl