Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 AAZ]obrotomierz i prędkościomierz

ODPOWIEDZ
Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

[80 B4 1.9 AAZ]obrotomierz i prędkościomierz

Post autor: Dario152 » 14 paź 2009, 23:07

Witam .Zakupiłem A80 1,9TD sedan z 1994r. Mam pytanie czy w tym typie z grudnia były już : obrotomierz, prędkościomierz i zegarek elektroniczny . Pytam bo nie mam podświetlenia prędkościomierza, jest podświetlenie obrotów jednak obrotomierz nie działa ! nie świeci się kontrolka grzania i wogóle nie świeci się żadna z kontrolek umieszczonych w tym słupku pod kontrolkami :smarowania ładowania itd.Nie ma też dźwieku nie wyłączonych świateł po wyłączeniu zapłonu.

I dodatkowe pytanie brzmi , dlaczego przy energicznym wciśnięciu gazu ,sypie ostro czarnym dymem , po rozgrzaniu silnika ilość czarnego dymu maleje ale nie niknie.?

Jesli nie w tym dziale to sorki
Pozdrawiam Darek

Darku zapoznaj się proszę z regulaminem, nazywaj poprawnie tematy stosując odpowiednie tagi.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 08:33 przez Dario152, łącznie zmieniany 1 raz.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 15 paź 2009, 00:18

W tych modelach obrotomierz był rzadkością ,jak na obrotku masz skalę do 7 tys to prawdopodobnie ktoś przerzucił od benzyny .Będzie działał tylko trzeba trochę porzeżbić ,szczegóły w dziale"warsztat "Kontrolki prawdopodobnie nie działają bo ktoś nie wpiął wtyczki lub nie ma żarówek ,musisz odkręcić i zajrzeć .Co do czarnego dymu to pewnie masz kupę sadzy w wydechu ,mój też zostawia czarny ślad na ziemi jak mu depnę .

Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

Post autor: Dario152 » 15 paź 2009, 14:07

Ok. zrobię jak piszesz ,ale jest jeszcze jedna sprawa ,ubywa dużo oleju a blok pod turbiną jest (zarzygany) olejem. Rano było bardzo zimno i silnik bez grzania świec odpalił od (pół) obrotu ,więc silnik powinien być dobry -przynajmniej ciśnienie . Więc może to turbina ?

I jeszcze jedno , dzisiaj ze dwa razy zapaliła się przed uruchami kontrolka grzania świec , i głośniczek nie zgaszonych świateł jak wysiadałem. odkręcę panel z licznikiem i zobaczę ,a moze to cos innego ?

Darek

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 15 paź 2009, 14:38

Dario152 pisze:Mam pytanie czy w tym typie z grudnia były już : obrotomierz, prędkościomierz i zegarek elektroniczny . Pytam bo nie mam podświetlenia prędkościomierza, jest podświetlenie obrotów jednak obrotomierz nie działa ! nie świeci się kontrolka grzania i wogóle nie świeci się żadna z kontrolek umieszczonych w tym słupku pod kontrolkami :smarowania ładowania itd.Nie ma też dźwieku nie wyłączonych świateł po wyłączeniu zapłonu.
Wyciągnij zegary, sprawdź podłączenie wtyczek i żaróweczki (wykręca się je), później rozkręć zegary i sprawdź ścieżki na płycie drukowanej. Możliwe jest że coś masz z instalacja lub bezpiecznikiem.

Co do obrotomierzy to były stosowane 3 rodzaje dwóch producentów VDO i UN4: do 7tyś (benzyna, dwie odmiany do 4/5 oraz 6 zaworowych), do 6tyś (TDI) i do 5,5tyś (TD) ten ostatni to straszna żadkość, w Polsce ma go tylko Cobra chyba 8-)
Dario152 pisze:I dodatkowe pytanie brzmi , dlaczego przy energicznym wciśnięciu gazu ,sypie ostro czarnym dymem , po rozgrzaniu silnika ilość czarnego dymu maleje ale nie niknie.?
Może masz podkręconą dawkę paliwa i nie spala się do końca, pomaga zwiększenie ciśnienia na turbinie i intercooler lub zmniejszyć ją 8-) . Ale jak widać jadący za Tobą samochód to nie ma co się martwić.
Dario152 pisze:Rano było bardzo zimno i silnik bez grzania świec odpalił od (pół) obrotu ,więc silnik powinien być dobry -przynajmniej ciśnienie . Więc może to turbina ?
W TD grzeje świece zawsze, jeśli nawet tego nie widać. Jak nie grzeje to znaczy że jest coś ze świecami lub instalacją. Ciśnienie na tłokach to zupełnie inna sprawa niż turbo. Jeśli kopci na czarno i jest mułowaty to do sprawdzenia szczelność przewodów od turbo do kolektora. Jak jest dziurka to wymienić wąż i po sprawie. Gorzej jak turbina pada

Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

Post autor: Dario152 » 15 paź 2009, 21:10

dubbler napisał :
pomaga zwiększenie ciśnienia na turbinie i intercooler lub zmniejszyć ją

A jak to zrobić ? podaj link jeśli jest na forum.
Darek

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 15 paź 2009, 21:57

Dario152 pisze:A jak to zrobić ?
Chłopie spokojnie ,najpierw się upewnij że coś nie tak ,dopiero puzniej kręć

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 16 paź 2009, 08:48

muniorek pisze:
Dario152 pisze:A jak to zrobić ?
Chłopie spokojnie ,najpierw się upewnij że coś nie tak ,dopiero puzniej kręć
Co racja to racja. Mój AAZ też dymił dość intensywnie na początku przy gwałtownym dodaniu gazu. Bo poprzedni właściciel podkręcił dawkę. Do tego zmienił pin w pompie na ten z 1,6TD.
Nie warto grzebać jeśli spala ci poniżej 7l/100km, warto się przyzwyczaić do dymka bo to z niego moc.
Polecam tematy:
*obowiązkowa pozycja dla dieslowca
*FAQ jak zwiększyć moc
*AAZ mroozo
*grinch'owy AAZ

Dario152
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 14 paź 2009, 22:50

Post autor: Dario152 » 16 paź 2009, 20:24

Ja może bym i polubił ten dymek ,ale to jest DYM :lol: . No i w dodatku bierze na 100km (dorze piszę sto km.) prawie litr oleju.

Co do obrotomierza to wszystko sie wydało , gość ,,naprawiał" płytę i nie było przejść elektrycznych , zakupiłem za 150 zł. drugie zegary ale od benzyny .Obrotomierz kończy się na 700 i kilka kresek obrotów. Po uruchomieniu brakuje skali na obrotach, ale zabawe jest też to że kontrolka grzania świec zamiast spiralki, jest samochodzik z opuszczanym dachem :lol: . Mnie to nie przeszkadza . Ale napiszcie czy coś się da zrobić żeby obrotomierz pracowal normalnie. Lub podajcie link gdzie jest o tym napisane. Czytam w dziale elektrycznym ale już nie mam siły szukać ,a na karku pięć krzyżyków :mrgreen:
Darek

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 16 paź 2009, 20:48

Tu jest temat o obrotomierzu https://audi80.pl/b4-aaz-obrotomierz ... t14493.htm szczegóły w dziale downland ,mam gdzieś sciagnięty opis z tego działu jak by co to mogę przesłać na meila

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl