Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] tuleje sani silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

[B3 1.8] tuleje sani silnika

Post autor: djandres » 13 paź 2009, 12:14

koledzy mam takie pytanie jak wymienic tuleje sanek w audi 80 B3 poniewaz opis ktory znalazlem na forum dotyczy audi 80 B4 a wymiana tuleji sanek w obu tych modelach rozni sie znacznie .prosze o podpowiedzi

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 13 paź 2009, 20:37

Tak samo jak w B4 tylko że w B3 musisz obowiązkowo przed demontażem sanek podwiesić silnik. Np zaczepić linę za uchwyty w głowicy i podwiesić go na podnośniku typu żuraw. Nie radzę podpierać silnika na misce olejowej, jak go nie powiesisz to po odkręceniu sanek silnik wypadnie z budy. Wystarczy trochę popatrzeć i sam dojdziesz jak to zrobić. A i przed wyciągnięciem odkręcasz poduszki silnika od sanek.

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 13 paź 2009, 23:13

wciskać ,wyciskać najlepiej na prasie innymi metodami może być ciężko ..

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2009, 10:46

Można to zrobić robiąc sobie przyrząd z kilku składający się z kilku kawałków rurki o różnej średnicy, kilku podkładek, nakrętek i pręta gwintowanego lub długiej śruby. Na forum gdzieś powinieneś znaleźć opis jak to skonstruować i używać.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 15 paź 2009, 11:07

po pierwsze silnik opiera sie na wzmocnieniu przednim , a po drugie mozna przykrecic spowrotem do budy łape skrzyni biegów . ja podpierałem lewarkiem na łaczeniu silnika ze skrzynią, a poduszki ławy silnika wystarczy delikatnie młotkiem wybić i wbić . Nie na zadnej prasie. Czas roboty około 1 do 1,5 godziny.

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 15 paź 2009, 11:24

bobsley6 pisze:po pierwsze silnik opiera sie na wzmocnieniu przednim , a po drugie mozna przykrecic spowrotem do budy łape skrzyni biegów . ja podpierałem lewarkiem na łaczeniu silnika ze skrzynią, a poduszki ławy silnika wystarczy delikatnie młotkiem wybić i wbić . Nie na zadnej prasie. Czas roboty około 1 do 1,5 godziny.
kolego to one sa tak lekko wlozone w lawe

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 15 paź 2009, 18:15

z rozwalonych gniazd na pewno łatwo je wybić , wbić młotkiem . Ja jednak zdecydowanie polecam prasę

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 paź 2009, 11:00

Najlepiej jakbyś sobie to zrobił na podnośniku jak masz autko nad głową ja zrobiłem na stacji diagnostycznej roboty jest troszkę na ładnych parę godzin aha też podpierałem na łączeniu silnika ze skrzynią ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl