[Audi 80 b4 1.9TD AAZ] ciezko pali na zimnym silniku
[Audi 80 b4 1.9TD AAZ] ciezko pali na zimnym silniku
Witam wszystkich, zakładam temat poniewaz nigdzie nie moge znalesc rozwiazania mojego problemu.
Na zimnym silniku moja audi bardzo slabo pali, grzeje swiece 2 razy krece kece krece i tak czasem minute sie mecze, gdy zaskoczy z wydechu widobywa sie smuga bialo siwego dymu i auto zaczyna chodzic. Gdy zgasze go po ok 2 minutach pali normalnie. Caly czas uzywam przyspieszacza, natomiast latem bez przyspieszacza tez palil jakos dziwnie trzeslo silnikiem tak okolo 3sek na przyspieszaczu bylo ok. W aucie swiece sa wymienione filtr paliwa, na listwie jest prad 11.5A podczas grzania swiec, wiec swiece grzeja. Auto zachowuje sie tak jagby bylo zapowietrzone ale paliwko jest w przewodach i układ wydaje sie szczelny. niewiem co mam poczac a zima idzie i co bedzie jak pojawia sie duze mrozy? PROSZE O POMOC!!!!!!
Na zimnym silniku moja audi bardzo slabo pali, grzeje swiece 2 razy krece kece krece i tak czasem minute sie mecze, gdy zaskoczy z wydechu widobywa sie smuga bialo siwego dymu i auto zaczyna chodzic. Gdy zgasze go po ok 2 minutach pali normalnie. Caly czas uzywam przyspieszacza, natomiast latem bez przyspieszacza tez palil jakos dziwnie trzeslo silnikiem tak okolo 3sek na przyspieszaczu bylo ok. W aucie swiece sa wymienione filtr paliwa, na listwie jest prad 11.5A podczas grzania swiec, wiec swiece grzeja. Auto zachowuje sie tak jagby bylo zapowietrzone ale paliwko jest w przewodach i układ wydaje sie szczelny. niewiem co mam poczac a zima idzie i co bedzie jak pojawia sie duze mrozy? PROSZE O POMOC!!!!!!
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 20:00 przez kita69, łącznie zmieniany 1 raz.
niki gdzie on w AAZ'ecie vaga podepnie?
Jak jest chodz troche rozgrzany to przy opoznionym kacie wtrysku bedzie palil, ale zimnego z ranca z wielka trudnoscia, na 100% wymieniles swiece? Bo ja wczoraj u siebie tez mialem problem z paleniem, a winowajcami byly 2 spalone swiece zarowe...
Kolego na listwie powinienes miec okolo ~40A , a mowisz ze masz 11,5 czy aby napewno masz sprawne swiece zarowe? Od tego bym zaczal od wykrecenia swiec zarowych i ich kontroli...
Jak jest chodz troche rozgrzany to przy opoznionym kacie wtrysku bedzie palil, ale zimnego z ranca z wielka trudnoscia, na 100% wymieniles swiece? Bo ja wczoraj u siebie tez mialem problem z paleniem, a winowajcami byly 2 spalone swiece zarowe...
Kolego na listwie powinienes miec okolo ~40A , a mowisz ze masz 11,5 czy aby napewno masz sprawne swiece zarowe? Od tego bym zaczal od wykrecenia swiec zarowych i ich kontroli...
swiece wymieniałem ok miesiaca temu na listwie mam 11.5 dzisiaj mierzyłem poprzednie swiece były wszystkie dobre???? jezeli mówisz ze powinno byc 40A i jestes pewien to one moze sie nie dogrzewaja????? i tak sie dzieje i moze winny iest przekaznik swiec zarowych gdzies czytałem ze powinien byc oznaczony 211 ja mam jakis inny czy ktos wie jak go sprawdzic moze to jest przyczyna????
Chciałeś chyba napisać 11,5 volta .To że jest tam takie napięcie świadczy tylko o tym że świece są prawidłowo zasilane .Nie świadczy to wcale o tym że świece są dobre .Pomimo że wymieniałeś ,kiepskiej jakości swiece potrafią paść czasem po jednym grzaniu.Świece najlepiej sprawdzić odkręcając listwę zasilającą od przynajmniej trzech swiec i jeden biegun próbnika z żarówką do plusa aku a drugi do końca świecy .Jak świeci to ok.Chociaż zdarzają się (rzadko)przypadki że świeca ma obwód a nie grzeje.Drugi sposób jest prostrzy ale wymaga posiadania amperomierza o skali przynajmniej 50 amper .Odkręcamy przewód zasilający swiece i podłączamy szeregowo amperomierz .Jedna swieca pobiera ok.10-12 amper prądu .Jak łatwo obliczyć 4x10=40 amper.Jest też trzeci sposób wykrecasz świece i podłączasz na krótko do aku ,jak dobra widać od razu.Jak upewnisz się co do świec ,sprawdż kąt wtrysku jak radzi mrozoona moje oko to będą jednak świece .kita69 pisze:na listwie jest prad 11.5A podczas grzania swiec, wiec swiece grzeja.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 21:11 przez muniorek, łącznie zmieniany 2 razy.
nic dodac nic ujac Mialem ten sam objaw i 2 spalone swiece..muniorek pisze:Chciałeś chyba napisać 11,5 volta .To że jest tam takie napięcie świadczy tylko o tym że świece są prawidłowo zasilane .Nie świadczy to wcale o tym że świece są dobre .Pomimo że wymieniałeś ,kiepskiej jakości swiece potrafią paść czasem po jednym grzaniu.Świece najlepiej sprawdzić odkręcając listwę zasilającą od przynajmniej trzech swiec i jeden biegun próbnika z żarówką do plusa aku a drugi do końca świecy .Jak świeci to ok.Chociaż zdarzają się (rzadko)przypadki że świeca ma obwód a nie grzeje.Drugi sposób jest prostrzy ale wymaga posiadania amperomierza o skali przynajmniej 50 amper .Odkręcamy przewód zasilający swiece i podłączamy szeregowo amperomierz .Jedna swieca pobiera ok.10-12 amper prądu .Jak łatwo obliczyć 4x10=40 amper.Jest też trzeci sposób wykrecasz świece i podłączasz na krótko do aku ,jak dobra widać od razu.Jak upewnisz się co do świec ,sprawdż kąt wtrysku jak radzi mrozoona moje oko to będą jednak świece .kita69 pisze:na listwie jest prad 11.5A podczas grzania swiec, wiec swiece grzeja.
Kąt wtrysku możesz sobie przyspieszyć w prosty sposób .Zaznaczasz sobie pierwotne położenie pompy ,najlepiej punktakiem pomiedzy kołnierzem pompy i blokiem silnika .Luzujesz lekko mocowanie pompy :trzy sruby dostepne od strony koła pasowego pompy czwarta z tyłu pompy ,dajesz lekko 1-1,5mm pompę w stronę silnika ,dokrecasz mocowanie i sprawdzasz .Jak po odpaleniu chodzi zbyt twardo(metalicznie )to za wczesny kąt wtrysku.Niestety tą metodą nie ustawisz dokładnie bo do tego potrzebny jest zegar ale będziesz miał odniesienie czy jest lepiej czy gorzej.No i oczywiście zawsze możesz wrócić do pierwotnego ustawienia które wcześniej sobie zaznaczyłeś