Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 b4 1.9TD AAZ] ciezko pali na zimnym silniku

kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

[Audi 80 b4 1.9TD AAZ] ciezko pali na zimnym silniku

Post autor: kita69 » 15 paź 2009, 19:45

Witam wszystkich, zakładam temat poniewaz nigdzie nie moge znalesc rozwiazania mojego problemu.
Na zimnym silniku moja audi bardzo slabo pali, grzeje swiece 2 razy krece kece krece i tak czasem minute sie mecze, gdy zaskoczy z wydechu widobywa sie smuga bialo siwego dymu i auto zaczyna chodzic. Gdy zgasze go po ok 2 minutach pali normalnie. Caly czas uzywam przyspieszacza, natomiast latem bez przyspieszacza tez palil jakos dziwnie trzeslo silnikiem tak okolo 3sek na przyspieszaczu bylo ok. W aucie swiece sa wymienione filtr paliwa, na listwie jest prad 11.5A podczas grzania swiec, wiec swiece grzeja. Auto zachowuje sie tak jagby bylo zapowietrzone ale paliwko jest w przewodach i układ wydaje sie szczelny. niewiem co mam poczac a zima idzie i co bedzie jak pojawia sie duze mrozy? PROSZE O POMOC!!!!!!
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 20:00 przez kita69, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 paź 2009, 19:48

do skontrolowania kat wtrysku,

kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

Post autor: kita69 » 15 paź 2009, 19:55

a przy cieplym silniku przy przestawionym kacie bedzie palił ok?????

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 paź 2009, 20:02

Podepnij autko pod vaga i się wszystkiego dowiesz. A objawów wydmuchanej uszczelki nie ma??

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 paź 2009, 20:21

niki gdzie on w AAZ'ecie vaga podepnie?
Jak jest chodz troche rozgrzany to przy opoznionym kacie wtrysku bedzie palil, ale zimnego z ranca z wielka trudnoscia, na 100% wymieniles swiece? Bo ja wczoraj u siebie tez mialem problem z paleniem, a winowajcami byly 2 spalone swiece zarowe...
Kolego na listwie powinienes miec okolo ~40A , a mowisz ze masz 11,5 czy aby napewno masz sprawne swiece zarowe? Od tego bym zaczal od wykrecenia swiec zarowych i ich kontroli...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 paź 2009, 20:29

mrozoo pisze:niki gdzie on w AAZ'ecie vaga podepnie?
:oops: Wychodzi brak kontaktu z AAZ.
Nom świeczki to sprawdzić najlepiej kablem do plusa na aku i do świecy?? Dobrze tym razem mówię? ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 paź 2009, 20:32

Dobrze <piwo> Aczkolwiek ja u siebie tak sprawdzalem i miernikiem, to wychodzilo ze swieca jest dobra mimo ze w polowie spalona <rotfl> A druga spalona normalnie tym sposobem namierzylem:P I caly komplet do wymiany poszedl :roll:

kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

Post autor: kita69 » 15 paź 2009, 20:34

swiece wymieniałem ok miesiaca temu na listwie mam 11.5 dzisiaj mierzyłem poprzednie swiece były wszystkie dobre???? jezeli mówisz ze powinno byc 40A i jestes pewien to one moze sie nie dogrzewaja????? i tak sie dzieje i moze winny iest przekaznik swiec zarowych gdzies czytałem ze powinien byc oznaczony 211 ja mam jakis inny czy ktos wie jak go sprawdzic moze to jest przyczyna????

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 paź 2009, 20:40

niestety nie pomoge ci juz bardziej bo elektryk ze mnie zaden, ale zeby 40A zmierzyc to musialbys miec dobryyy miernik;]

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 15 paź 2009, 20:54

kita69 pisze:na listwie jest prad 11.5A podczas grzania swiec, wiec swiece grzeja.
Chciałeś chyba napisać 11,5 volta .To że jest tam takie napięcie świadczy tylko o tym że świece są prawidłowo zasilane .Nie świadczy to wcale o tym że świece są dobre .Pomimo że wymieniałeś ,kiepskiej jakości swiece potrafią paść czasem po jednym grzaniu.Świece najlepiej sprawdzić odkręcając listwę zasilającą od przynajmniej trzech swiec i jeden biegun próbnika z żarówką do plusa aku a drugi do końca świecy .Jak świeci to ok.Chociaż zdarzają się (rzadko)przypadki że świeca ma obwód a nie grzeje.Drugi sposób jest prostrzy ale wymaga posiadania amperomierza o skali przynajmniej 50 amper .Odkręcamy przewód zasilający swiece i podłączamy szeregowo amperomierz .Jedna swieca pobiera ok.10-12 amper prądu .Jak łatwo obliczyć 4x10=40 amper.Jest też trzeci sposób wykrecasz świece i podłączasz na krótko do aku ,jak dobra widać od razu.Jak upewnisz się co do świec ,sprawdż kąt wtrysku jak radzi mrozoona moje oko to będą jednak świece .
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 21:11 przez muniorek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 paź 2009, 20:56

muniorek pisze:
kita69 pisze:na listwie jest prad 11.5A podczas grzania swiec, wiec swiece grzeja.
Chciałeś chyba napisać 11,5 volta .To że jest tam takie napięcie świadczy tylko o tym że świece są prawidłowo zasilane .Nie świadczy to wcale o tym że świece są dobre .Pomimo że wymieniałeś ,kiepskiej jakości swiece potrafią paść czasem po jednym grzaniu.Świece najlepiej sprawdzić odkręcając listwę zasilającą od przynajmniej trzech swiec i jeden biegun próbnika z żarówką do plusa aku a drugi do końca świecy .Jak świeci to ok.Chociaż zdarzają się (rzadko)przypadki że świeca ma obwód a nie grzeje.Drugi sposób jest prostrzy ale wymaga posiadania amperomierza o skali przynajmniej 50 amper .Odkręcamy przewód zasilający swiece i podłączamy szeregowo amperomierz .Jedna swieca pobiera ok.10-12 amper prądu .Jak łatwo obliczyć 4x10=40 amper.Jest też trzeci sposób wykrecasz świece i podłączasz na krótko do aku ,jak dobra widać od razu.Jak upewnisz się co do świec ,sprawdż kąt wtrysku jak radzi mrozoona moje oko to będą jednak świece .
nic dodac nic ujac <piwo> Mialem ten sam objaw i 2 spalone swiece..

kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

Post autor: kita69 » 15 paź 2009, 21:00

jasne ze volta pomyłka ale wracajac do swiec byly wymieniane na beru wiec to sa dobre swiece te wymienione wczesniej były wszystkie ok i raczej nie mogły sie spalic ale sprawdze dla pewnosci

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 15 paź 2009, 21:12

Kąt wtrysku możesz sobie przyspieszyć w prosty sposób .Zaznaczasz sobie pierwotne położenie pompy ,najlepiej punktakiem pomiedzy kołnierzem pompy i blokiem silnika .Luzujesz lekko mocowanie pompy :trzy sruby dostepne od strony koła pasowego pompy czwarta z tyłu pompy ,dajesz lekko 1-1,5mm pompę w stronę silnika ,dokrecasz mocowanie i sprawdzasz .Jak po odpaleniu chodzi zbyt twardo(metalicznie )to za wczesny kąt wtrysku.Niestety tą metodą nie ustawisz dokładnie bo do tego potrzebny jest zegar ale będziesz miał odniesienie czy jest lepiej czy gorzej.No i oczywiście zawsze możesz wrócić do pierwotnego ustawienia które wcześniej sobie zaznaczyłeś

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 16 paź 2009, 08:37

CO do sprawdzania świeć to jedynie sprawdzenie ich poi wyjęciu daje pełny obraz jak grzeją. Sam sprawdzalem sposobem opisanym powyżej i niby wszytko mialo być ok. ale jak wykręciłem świece to okazało się że jedna grzała tylko do połowy, a druga zaczynała grzac i po 2-3 sek już nie grzała.

kita69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:51

Post autor: kita69 » 16 paź 2009, 19:46

sprawa rozwiazana okazalo sie ze po miesiacu jazdy na nowych swiecach 3 sa spalone smiech na sali niby beru???? z neta a to pewnie jakas chinszczyzna bo normalne swieczki raczej tak szybko sie nie padaja????? dzieki za pomoc panowie pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl