[B4 ABT] Sposób na wymianę nagrzewnicy.
Przeczytałeś temat, do którego podałem Ci link?
Klapy masz dwie metalowe i jedną plastikową. Najważniejsza jest ta od strony tuneli powietrznych, która steruje powietrzem ciepło zimno. Ja tylko ją regenerowałem. Pozostałe nie są tak istotne i nie zużywają się tak szybko. Klapa ciepło-zimno ma większe obciążenie, bo nagrzewnica stawia opór dla powietrza.
Ja nie wyjmowałem klap. To całe centrum sterowania nawiewami jest składane i niby można je rozłożyć na dwie części i wyjąć klapy ale ja tego nie robiłem, bo spinki są plastikowe, a jak wiadomo plastik pod wpływem ciepła robi się kruchy i bardzo łatwo połamać te zapięcia, Poza tym dowiedziałem się, że rozłożenie tego jest dosyć trudne, a złożenie tego potem do kupy, to już wyższa szkoła jazdy. Zatem wolałem tego uniknąć.
PS.
Przy rozpinaniu i spinaniu obudowy nagrzewnicy od kanałów powietrznych bez rozszelniania klimy, to można powiedzieć, że regeneracja tych klap to "małe piwo"
Klapy masz dwie metalowe i jedną plastikową. Najważniejsza jest ta od strony tuneli powietrznych, która steruje powietrzem ciepło zimno. Ja tylko ją regenerowałem. Pozostałe nie są tak istotne i nie zużywają się tak szybko. Klapa ciepło-zimno ma większe obciążenie, bo nagrzewnica stawia opór dla powietrza.
Ja nie wyjmowałem klap. To całe centrum sterowania nawiewami jest składane i niby można je rozłożyć na dwie części i wyjąć klapy ale ja tego nie robiłem, bo spinki są plastikowe, a jak wiadomo plastik pod wpływem ciepła robi się kruchy i bardzo łatwo połamać te zapięcia, Poza tym dowiedziałem się, że rozłożenie tego jest dosyć trudne, a złożenie tego potem do kupy, to już wyższa szkoła jazdy. Zatem wolałem tego uniknąć.
PS.
Przy rozpinaniu i spinaniu obudowy nagrzewnicy od kanałów powietrznych bez rozszelniania klimy, to można powiedzieć, że regeneracja tych klap to "małe piwo"
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
tak czytałem - i ponoc jak piszą klubowicze - da sie to zrobić bez rozczelniania klimy
oki jutro kupie kilka rzeczy do wymiany klej i bąpkę - mzoe załatwie taką co pakuje sie płyty główne do kompów .
dzieki za info - cała tą robote chyba przełoze na pozniej - bo samemu i to pierszy raz to zejdzie kilka dni
oki jutro kupie kilka rzeczy do wymiany klej i bąpkę - mzoe załatwie taką co pakuje sie płyty główne do kompów .
dzieki za info - cała tą robote chyba przełoze na pozniej - bo samemu i to pierszy raz to zejdzie kilka dni
nie ponoć, tylko się da. ja tak zrobiłem ale od ściany grodziowej udało mi się spiąć tylko jedną spinkę (tą dolną) ale nic nie gwizda i nie świszcza w aucie. Od razu mówię, że rozpinanie i spinanie tych spinek, to jest niezle wyzwanie i to jest najtrudniejsze w tym wszystkim. Mi na tym właśnie sporo czasu zeszło.hackthemilk pisze:ponoc jak piszą klubowicze - da sie to zrobić bez rozczelniania klimy
Piankę pod panele można kupić na metry. Kosztuje to ok 2 zł/mb więc tania to rzecz. Pamiętaj tylko, żeby nie była grubsza niż 3 mm, bo nie będzie się nadawać. No i sprawdź czy powietrza nie przepuszcza.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 21:11 przez grze, łącznie zmieniany 2 razy.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Spinek łączących obudowę nagrzewnicy z kanałami powietrznymi jest razem 6. Dwie masz od strony kabiny i do nich dostęp jest prosty. Jedną (trzecią) masz od góry (dostęp jest utrudniony ale nie jest taki zły). Jedną (czwartą) spinkę masz też na dole (tam już jest nie najlepszy dostęp).
Kolejne dwie (piątą i szóstą) spinki, masz od strony ściany grodziowej - jedna jest wyżej, a druga niżej. I tu zaczynają się schody, gdyż do tych dwóch ostatnich spinek dostęp jest mega trudny, a do tej wyżej praktycznie niemożliwy. Rozpiąć je mega trudno, a o zapięciu nie wspomnę nawet - tam praktycznie nie ma dostępu.
PS.
Zapomniałem dodać, że lepiej nie demontować tych plastików zimą, bo łatwo je połamać. kokpit również można połamać niechcący jak jest zimno, bo plastik przy niskich temperaturach łatwo się łamie. Dlatego lepiej to robić gdy jest ciepło.
Kolejne dwie (piątą i szóstą) spinki, masz od strony ściany grodziowej - jedna jest wyżej, a druga niżej. I tu zaczynają się schody, gdyż do tych dwóch ostatnich spinek dostęp jest mega trudny, a do tej wyżej praktycznie niemożliwy. Rozpiąć je mega trudno, a o zapięciu nie wspomnę nawet - tam praktycznie nie ma dostępu.
PS.
Zapomniałem dodać, że lepiej nie demontować tych plastików zimą, bo łatwo je połamać. kokpit również można połamać niechcący jak jest zimno, bo plastik przy niskich temperaturach łatwo się łamie. Dlatego lepiej to robić gdy jest ciepło.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Nie ma sprawy. Jak będziesz chciał coś spytać, to pisz.
Ci, którzy nie mają klimy (lub decydują się rozpiąć klimę) mają łatwiej, bo wtedy wyjmują całe te kanału i rozpinają je na podłodze w garażu bez najmniejszego problemu :lol:
Natomiast jeśli ktoś nie chce klimy rozpinać, to musi się nieźle namęczyć
Ci, którzy nie mają klimy (lub decydują się rozpiąć klimę) mają łatwiej, bo wtedy wyjmują całe te kanału i rozpinają je na podłodze w garażu bez najmniejszego problemu :lol:
Natomiast jeśli ktoś nie chce klimy rozpinać, to musi się nieźle namęczyć
Od jakiegos czasu mam nie przyjemny zapach z nawiewu.Czuc go na poczatku puzniej ustaje jest tak po kazdym odpaleniu auta po postoju powiedzmy 20min.Patrzylem nad pedalami i blizej nagrzewnicy jest sucho plyn mi troszeczke ubywa ale male ilosci i wyciek jest z obudowy termostatu co radzicie,bardzo prosze o pomoc.
okręć półkę pod kierownicą. wtedy będziesz mógł wsunąć rękę pod obudowę nagrzewnicy, która jest połączona z nawiewami na nogi i znajduje się nad tunelem środkowym. zobacz czy tam jest sucho. wykładzina pod dywanikiem kierowcy i pasażera sucha? szyby nie parują na tłusto? czy natężenie tego zapachu zmienia się jeśli przełączysz nawiew na zimne?tomek1982 pisze:Od jakiegos czasu mam nie przyjemny zapach z nawiewu.Czuc go na poczatku puzniej ustaje jest tak po kazdym odpaleniu auta po postoju powiedzmy 20min.Patrzylem nad pedalami i blizej nagrzewnicy jest sucho plyn mi troszeczke ubywa ale male ilosci i wyciek jest z obudowy termostatu co radzicie,bardzo prosze o pomoc.
może to spaliny albo opary oleju? tomek1982, było wiele razy o podobnych problemach
Ps.
ten wątek dotyczy wymiany nagrzewnicy. o tym czy jest ona uszkodzona jest sporo innych wątków.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
oki a ktoś może zapodać jakie są wymiary tej nagrzewnicy - bo ponoć - jak pytałem w sklepach - są dwa rozmiary jej - jaka idzie to B4 z 94r 1z TDI avant wersja z klimą manual
i jaka firmy polecacie? w sklepach sa różne dziwa jedynie co znalazłem znanego to Valeo (dosyc droga ok 100zł)
Proszę o rade pozdr
a robote zabieram sie na dniach - gąbka od płyt głównych jest klej klej cyjano-akrylowym tez jest
garaz ogrzewany pzodr
[ Dodano: 2009-11-04, 21:29 ]
Behr, Nixens, Febi znalazłem na forum ze polecacie - są jeszcze jakies?
wymiary : 234x157x42 mm - ktos potwierdzi?
i jaka firmy polecacie? w sklepach sa różne dziwa jedynie co znalazłem znanego to Valeo (dosyc droga ok 100zł)
Proszę o rade pozdr
a robote zabieram sie na dniach - gąbka od płyt głównych jest klej klej cyjano-akrylowym tez jest
garaz ogrzewany pzodr
[ Dodano: 2009-11-04, 21:29 ]
Behr, Nixens, Febi znalazłem na forum ze polecacie - są jeszcze jakies?
wymiary : 234x157x42 mm - ktos potwierdzi?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, mam pytanko. która nagrzewnica będzie bardziej godna zaufania - Febi czy Valeo. Moja obecna przestała grzać parę dni temu. Dokładnie po przejażdżce autostradą z prędkością 140km/h. Czy możliwe, że układ się zapowietrzył, albo pompa wody już nie domaga? Chyba, że to płyn znowu gdzieś wypłukał rdzę i zatkał. Przedtem grzało jakby był kaloryfer za kokpitem 8-) , a tu nagle zonk. Przed poprzednią zimą płukałem nagrzewnicę bo była zatkana rdzą ze starej chłodnicy.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
sprawdź czy Ci płynu nie ubywa i czy nie ma wycieków z nagrzewnicy - czy nic Ci nie wycieka na dywanik pod nogami kierowcy i pasażera z przodu.Patrique pisze:Panowie, mam pytanko. która nagrzewnica będzie bardziej godna zaufania - Febi czy Valeo. Moja obecna przestała grzać parę dni temu. Dokładnie po przejażdżce autostradą z prędkością 140km/h. Czy możliwe, że układ się zapowietrzył, albo pompa wody już nie domaga? Chyba, że to płyn znowu gdzieś wypłukał rdzę i zatkał. Przedtem grzało jakby był kaloryfer za kokpitem 8-) , a tu nagle zonk. Przed poprzednią zimą płukałem nagrzewnicę bo była zatkana rdzą ze starej chłodnicy.
Można też pokusić się o odpowietrzenie układu chłodzenia.
Jeśli nagrzewnica jest zapchana, to może wystarczy ją przepłukać w kierunku odwrotnym niż ten, w którym normalnie krąży płyn?
Valeo to również firmowa nagrzewnica. musisz tylko zwrócić uwagę na kształt jej plastikowych króćców żeby były takie same jak u nagrzewnicy, którą wyjmiesz. Generalnie nagrzewnice Behr, Nixens, Valeo i Febi można brać. Ja u siebie mam Febi zamontowaną.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
To chyba będe musiał pokusić się o ponowne odpowietrzenie. Tylko pozostaje pytanie jak to fachowo zrobić. Wiem, że był taki temat :mrgreen: . Ale ja nie mam odpowietrznika przy kroćcu węża wychodzącego z nagrzewnicy. Pozostaje więc pytanie czy zrobić to tak: po rozgrzaniu silnika poluzować opaskę zaciskową węża wychodzącego z nagrzewnicy i przytrzymać wąż żeby go od ciśnienia nie wywaliło, aż do wypłynięcia płynu? Czy w tym czasie silnik powinien pracować na jałowych obrotach, czy też wręcz przeciwnie, zwiększyć mu obroty, w celu wymuszenia przepływu większej ilości cieczy chłodzącej? Proszę o wasze opinie, oraz ewentualne wskazania tak abym nie trafił na oparzeniówkę :-o Pozdrawiam