Klapy masz dwie metalowe i jedną plastikową. Najważniejsza jest ta od strony tuneli powietrznych, która steruje powietrzem ciepło zimno. Ja tylko ją regenerowałem. Pozostałe nie są tak istotne i nie zużywają się tak szybko. Klapa ciepło-zimno ma większe obciążenie, bo nagrzewnica stawia opór dla powietrza.
Ja nie wyjmowałem klap. To całe centrum sterowania nawiewami jest składane i niby można je rozłożyć na dwie części i wyjąć klapy ale ja tego nie robiłem, bo spinki są plastikowe, a jak wiadomo plastik pod wpływem ciepła robi się kruchy i bardzo łatwo połamać te zapięcia, Poza tym dowiedziałem się, że rozłożenie tego jest dosyć trudne, a złożenie tego potem do kupy, to już wyższa szkoła jazdy. Zatem wolałem tego uniknąć.
PS.
Przy rozpinaniu i spinaniu obudowy nagrzewnicy od kanałów powietrznych bez rozszelniania klimy, to można powiedzieć, że regeneracja tych klap to "małe piwo"
