Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI 1Z] Pompa wodna.

daniel20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 wrz 2007, 20:29

Post autor: daniel20 » 06 sty 2008, 23:31

nagrzewnice wymieniłem bo tamta miała dziury już. usługa była za darmo wiec ok. wymieniłem pompe wodna i dalej to samo grzeje takie ciepłe a powinno byc gorące, skoro nowy termostat, nowa nagrzewnica i pompa wodna. A samochód dalej nie łapie 90 C tylko jakies 80-83 C nie wiem nie mam już sił.

xavier

Post autor: xavier » 07 sty 2008, 00:05

to ze na zegarku masz niecale 90 moze nie miec zwiazku z tym ze nie grzeje. z jednej strony uklad moze byc zapowietrzony (po wymianie plynu, nagrzewnicy, etc mogl sie nie odpowietrzyc, skutkiem czego zapowietrzona nagrzewnica nie odadje ciepla tyle ile powinna). Z drugiej strony mozesz miec walniety czujnik temperatury dajacy sygnal na zegary i zegarek zle ci pokazuje mimo ze temp plynu/silnika jest OK (ja mialem walniety ten czujnik, wymienilem sobie na nowy i jest dobrze... no prawie dobrze ;) teraz pokazuje lekko za duzo).


jednym slowem:
1) odpowietrz uklad, mechanik powinien wiedziec jak to sie robi, zreszta poszukaj na forum o odpowietrzaniu ukladu chlodniczego w A80
2) sprawdz czujnik (podmien na inny sprawny i zobacz co pokaze na zagrzanym silniku)

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 14 paź 2009, 19:54

Witam

Pozwolę sobie podpiąć się pod temacik.

Wymieniłem dziś rozrząd + pompa wody i termostat ( WAHLER)
wszystko ok. silnik normalnie złapał temperature jednak ogrzewanie w kabinie jest ciepłe lub letnie. dodatkowo bardzo nie dziwi że po dojechaniu do domu od mechanika (około 25 km. ) sprawdziłem węże i dolny był zimny, co świadczy o złym termostacie. Może się mylę może po prostu jest jeszcze zapowietrzony układ. Mechanik mówi że dolał po wymianie termostatu 1 litr płynu. panowie poradzcie coś zanim się zrobi zimnooooo!!! :roll:

Pozdrawiam
szkodnik

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 14 paź 2009, 20:20

Spróbuj go dokładnie odpowietrzyć z drugiej strony po przejechaniu około 25 km termostat powinien puścić, a jeśli chodzi o termostat Wahler - Wahlerowi nie równy, może tutaj należy szukać przyczyny. W każdym razie po:
1. Zalej płynem;
2. Uruchom temperatura na maxa
3. Odpowietrz dokładnie (poprzez śrubkę w wężu który wchodzi do nagrzewnicy)
4. Sprawdzaj dolny wąż
5. Na koniec pozostaje termostat
Powodzenia
Pozdrawiam

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 15 paź 2009, 08:09

Panowie przy takiej pogodzie jak jest teraz termostat w zetorach uchyla sie na chwile na pelny obieg.

Ja kiedys walnolem 500 km po niemcowni i waz dolny oraz chlodnica byly lodowate, chociaz na blacie prawie 90 stopni bylo.

A co do ogrzewania to bylo ok.

Zerknijcie jeszcze czy wam przypadkiem cisnienie z ukladu nie zwiewa,audi ma uklad cisnieniowy i jak go nie bedzie moga byc problemy z odpowietrzeniem calosci no i z grzaniem w srodku.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 paź 2009, 20:11

szkodnik, najpierw odpowietrz układ jak radzi kolega wyżej. Jeżeli to nie pomoże to termostat (mało prawdopodobne).
szkodnik pisze:Mechanik mówi że dolał po wymianie termostatu 1 litr płynu.
Do tej ilości która była przed wymianą czy jak?? :roll:

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 16 paź 2009, 15:14

Niki20 pisze: Do tej ilości która była przed wymianą czy jak?? :roll:
poprostu troche mu ubyło przy wymianie termostatu!!!

dolałem wczoraj płynu i weszło jeszcze ponad 0,5 l dziś ponownie przejechałem 25 km do pracy i wąż dolny był letni. z fotek wynika że odpowietrzyć autka nie mogłem.
Czy jest jeszcze jakaś inna rada.

Troche lipna jakość choć jak na forum to styknie hyhy:

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
szkodnik

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 16 paź 2009, 17:05

szkodnik pisze:wąż dolny był letni
W tej temperaturze i to jeszcze w dieslu możesz mieć kłopot żeby otworzył Ci się całkowicie termostat, ale jeśli się otworzy to powinien się sam odpowietrzyć. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 paź 2009, 18:18

No niestety nie mogłeś bo odpowietrznik urwany :-/ Skąd ja to znam. :evil:

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 16 paź 2009, 18:36

Niki20 pisze:No niestety nie mogłeś bo odpowietrznik urwany :-/ Skąd ja to znam. :evil:
he nie ja żem to uczynił jednak co mi po tym. czeka mnie wymiana węża!!!

Awatar użytkownika
nitro46
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 23 lip 2007, 20:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: nitro46 » 01 lis 2009, 20:09

Witam! przyłączam się do tematu nagrzewnicy i odpowietrzania. Wymieniłem nagrzewnice i część przewodów gumowych odpowietrzyłem układ, jeżdżę już 3 tygodnie i jest tak ze na ciepłym silniku na 3 biegu dmuchawy leci letnie powietrze ale jak prze gazuję to czuć te 90 stopni i zaraz znowu chłodny wiatr chyba ze mam 3tys na obrotku. Co mam zrobić? A może moja nagrzewnica jest wykonana ze słabych materiałów? P.s podpowiem ze jeśli wasze auta nie łapią temperatury w chłodne dni to proponuje zasłonić kartonem chłodnicę (ew. jej część) i wloty powietrza ale to dopiero jak już zaczną się mrozy bo w korku podskoczy do 100 i wtedy na pewno otworzy się termostat i dolna rura będzie gorąca.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 01 lis 2009, 20:44

ale po co wymieniać wąż??? za dużo kasy w portfelu?:) Albo odpowietrzasz sobie przy opasce zaciskowej, albo w miejsce odpowietrznika wkręcasz grubą śrubę - u mnie się sprawdza:)

Swoją drogą trzeba przyznać że w tym dieslu strasznie ciężko odpowietrzyć układ a jak się to źle zrobi to właśnie są potem takie objawy że z nawiewu leci letnie powietrze.... Oczywiście termostaty też bywają różne (a wahler o czym sam się przekonałem nic nie gwarantuje...). Pozostaje walczyć:)
Tęsknie za moją starą audiczką, 1,8 benzyna, zagazowana gdzie odpowietrzenie układu to było jakieś 15 minut pracy na biegu jałowym bez kombinowania, odkręcania, odpowietrzników, etc.:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl