[80 B4 TDI 1Z] Pompa wodna.
to ze na zegarku masz niecale 90 moze nie miec zwiazku z tym ze nie grzeje. z jednej strony uklad moze byc zapowietrzony (po wymianie plynu, nagrzewnicy, etc mogl sie nie odpowietrzyc, skutkiem czego zapowietrzona nagrzewnica nie odadje ciepla tyle ile powinna). Z drugiej strony mozesz miec walniety czujnik temperatury dajacy sygnal na zegary i zegarek zle ci pokazuje mimo ze temp plynu/silnika jest OK (ja mialem walniety ten czujnik, wymienilem sobie na nowy i jest dobrze... no prawie dobrze teraz pokazuje lekko za duzo).
jednym slowem:
1) odpowietrz uklad, mechanik powinien wiedziec jak to sie robi, zreszta poszukaj na forum o odpowietrzaniu ukladu chlodniczego w A80
2) sprawdz czujnik (podmien na inny sprawny i zobacz co pokaze na zagrzanym silniku)
jednym slowem:
1) odpowietrz uklad, mechanik powinien wiedziec jak to sie robi, zreszta poszukaj na forum o odpowietrzaniu ukladu chlodniczego w A80
2) sprawdz czujnik (podmien na inny sprawny i zobacz co pokaze na zagrzanym silniku)
Witam
Pozwolę sobie podpiąć się pod temacik.
Wymieniłem dziś rozrząd + pompa wody i termostat ( WAHLER)
wszystko ok. silnik normalnie złapał temperature jednak ogrzewanie w kabinie jest ciepłe lub letnie. dodatkowo bardzo nie dziwi że po dojechaniu do domu od mechanika (około 25 km. ) sprawdziłem węże i dolny był zimny, co świadczy o złym termostacie. Może się mylę może po prostu jest jeszcze zapowietrzony układ. Mechanik mówi że dolał po wymianie termostatu 1 litr płynu. panowie poradzcie coś zanim się zrobi zimnooooo!!! :roll:
Pozdrawiam
szkodnik
Pozwolę sobie podpiąć się pod temacik.
Wymieniłem dziś rozrząd + pompa wody i termostat ( WAHLER)
wszystko ok. silnik normalnie złapał temperature jednak ogrzewanie w kabinie jest ciepłe lub letnie. dodatkowo bardzo nie dziwi że po dojechaniu do domu od mechanika (około 25 km. ) sprawdziłem węże i dolny był zimny, co świadczy o złym termostacie. Może się mylę może po prostu jest jeszcze zapowietrzony układ. Mechanik mówi że dolał po wymianie termostatu 1 litr płynu. panowie poradzcie coś zanim się zrobi zimnooooo!!! :roll:
Pozdrawiam
szkodnik
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Spróbuj go dokładnie odpowietrzyć z drugiej strony po przejechaniu około 25 km termostat powinien puścić, a jeśli chodzi o termostat Wahler - Wahlerowi nie równy, może tutaj należy szukać przyczyny. W każdym razie po:
1. Zalej płynem;
2. Uruchom temperatura na maxa
3. Odpowietrz dokładnie (poprzez śrubkę w wężu który wchodzi do nagrzewnicy)
4. Sprawdzaj dolny wąż
5. Na koniec pozostaje termostat
Powodzenia
Pozdrawiam
1. Zalej płynem;
2. Uruchom temperatura na maxa
3. Odpowietrz dokładnie (poprzez śrubkę w wężu który wchodzi do nagrzewnicy)
4. Sprawdzaj dolny wąż
5. Na koniec pozostaje termostat
Powodzenia
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 105
- Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wałbrzych
Panowie przy takiej pogodzie jak jest teraz termostat w zetorach uchyla sie na chwile na pelny obieg.
Ja kiedys walnolem 500 km po niemcowni i waz dolny oraz chlodnica byly lodowate, chociaz na blacie prawie 90 stopni bylo.
A co do ogrzewania to bylo ok.
Zerknijcie jeszcze czy wam przypadkiem cisnienie z ukladu nie zwiewa,audi ma uklad cisnieniowy i jak go nie bedzie moga byc problemy z odpowietrzeniem calosci no i z grzaniem w srodku.
Ja kiedys walnolem 500 km po niemcowni i waz dolny oraz chlodnica byly lodowate, chociaz na blacie prawie 90 stopni bylo.
A co do ogrzewania to bylo ok.
Zerknijcie jeszcze czy wam przypadkiem cisnienie z ukladu nie zwiewa,audi ma uklad cisnieniowy i jak go nie bedzie moga byc problemy z odpowietrzeniem calosci no i z grzaniem w srodku.
poprostu troche mu ubyło przy wymianie termostatu!!!Niki20 pisze: Do tej ilości która była przed wymianą czy jak?? :roll:
dolałem wczoraj płynu i weszło jeszcze ponad 0,5 l dziś ponownie przejechałem 25 km do pracy i wąż dolny był letni. z fotek wynika że odpowietrzyć autka nie mogłem.
Czy jest jeszcze jakaś inna rada.
Troche lipna jakość choć jak na forum to styknie hyhy:
Pozdrawiam
szkodnik
Witam! przyłączam się do tematu nagrzewnicy i odpowietrzania. Wymieniłem nagrzewnice i część przewodów gumowych odpowietrzyłem układ, jeżdżę już 3 tygodnie i jest tak ze na ciepłym silniku na 3 biegu dmuchawy leci letnie powietrze ale jak prze gazuję to czuć te 90 stopni i zaraz znowu chłodny wiatr chyba ze mam 3tys na obrotku. Co mam zrobić? A może moja nagrzewnica jest wykonana ze słabych materiałów? P.s podpowiem ze jeśli wasze auta nie łapią temperatury w chłodne dni to proponuje zasłonić kartonem chłodnicę (ew. jej część) i wloty powietrza ale to dopiero jak już zaczną się mrozy bo w korku podskoczy do 100 i wtedy na pewno otworzy się termostat i dolna rura będzie gorąca.
ale po co wymieniać wąż??? za dużo kasy w portfelu?:) Albo odpowietrzasz sobie przy opasce zaciskowej, albo w miejsce odpowietrznika wkręcasz grubą śrubę - u mnie się sprawdza:)
Swoją drogą trzeba przyznać że w tym dieslu strasznie ciężko odpowietrzyć układ a jak się to źle zrobi to właśnie są potem takie objawy że z nawiewu leci letnie powietrze.... Oczywiście termostaty też bywają różne (a wahler o czym sam się przekonałem nic nie gwarantuje...). Pozostaje walczyć:)
Tęsknie za moją starą audiczką, 1,8 benzyna, zagazowana gdzie odpowietrzenie układu to było jakieś 15 minut pracy na biegu jałowym bez kombinowania, odkręcania, odpowietrzników, etc.
Swoją drogą trzeba przyznać że w tym dieslu strasznie ciężko odpowietrzyć układ a jak się to źle zrobi to właśnie są potem takie objawy że z nawiewu leci letnie powietrze.... Oczywiście termostaty też bywają różne (a wahler o czym sam się przekonałem nic nie gwarantuje...). Pozostaje walczyć:)
Tęsknie za moją starą audiczką, 1,8 benzyna, zagazowana gdzie odpowietrzenie układu to było jakieś 15 minut pracy na biegu jałowym bez kombinowania, odkręcania, odpowietrzników, etc.