[Audi 80 B4 ABT] Na zimnym piszczy
[Audi 80 B4 ABT] Na zimnym piszczy
Witam
Mam następujący problem, otóż gdy odpalam auto rano po nocnym postoju jak jest zimny silnik z komory silnika dobiega takie piszczenie. To takie jakby popiskiwanie, po rozgrzaniu ustępuje to. Nasłuchiwałem to dokładnie i dźwięk ten wydobywa się gdzieś z okolic aparatu zapłonowego tam gdzie jest kopułka i palec.
Co może wydawać taki dźwięk? Jakieś łożysko?
Szukałem na forum, ale znalazłem tylko tematy o piszczeniu koła dwumasowego w tdi w ABT raczej nie ma takiego koła.
Mam następujący problem, otóż gdy odpalam auto rano po nocnym postoju jak jest zimny silnik z komory silnika dobiega takie piszczenie. To takie jakby popiskiwanie, po rozgrzaniu ustępuje to. Nasłuchiwałem to dokładnie i dźwięk ten wydobywa się gdzieś z okolic aparatu zapłonowego tam gdzie jest kopułka i palec.
Co może wydawać taki dźwięk? Jakieś łożysko?
Szukałem na forum, ale znalazłem tylko tematy o piszczeniu koła dwumasowego w tdi w ABT raczej nie ma takiego koła.
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Tu raczej tego nie ma, po rozgrzaniu już tego dźwięku nie ma. Ale to jest gdzieś w okolicach aparatu zapłonowego jest tam jakieś łożysko? Pamiętam że w tamtą zimę też to miałem jak jest ciepło to tego nie ma.
Sam silnik mam jak zegarek szwajcarski nic nie stuka nic nie puka nawet po kilku dniowym postoju szklanki nie zagrają przy odpalaniu, no chyba że spory mróz.
Ale tylko te piszczenie.
Sam silnik mam jak zegarek szwajcarski nic nie stuka nic nie puka nawet po kilku dniowym postoju szklanki nie zagrają przy odpalaniu, no chyba że spory mróz.
Ale tylko te piszczenie.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Pierwszy raz coś takiego słyszę żeby polużnić pasek rozrządu :mrgreen:sagem pisze:Pasek rozrządu piszczy, potem się trochę nagrzewa i przestaje. <ok>
Możesz go trochę poluźnić.
zobacz w jakim stanie jest pasek alternatora może wystarczy naciągnąć lub wymiana na nowy Najlepszym rozwiązaniem było by jakbyś rano zdjął pasek alternatora i odpalił autko będziesz wiedział czy to wina paska jeśli nie to pasek od pompy wody i znajdziesz przyczynę
Dzisiaj rano ściągałem pasek od alternatora i to na pewno nie to. Niestety nie miałem czasu aby ściągnąć od pompy wody i wspomagania. Dzisiaj to w ogóle za bardzo nie mam czasu aby coś rozbierać w swoim audi. Musze jeszcze tłumik pospawać w samochodzie rodziców mojej dziewczyny (przyszłych teściów), więc moje auto muszę dzisiaj odpuścić.
Ale dziękuje wszystkim za pomoc mam nadzieje że znajdę przyczynę
Pozdrawiam
Ale dziękuje wszystkim za pomoc mam nadzieje że znajdę przyczynę
Pozdrawiam
miałem podobny problem i też sprawdzałem paski i były okej,zanic niemogłem dojść z kąd dochodzą piski,okazało się wkońcu że to łożysko w pompie wodnej,odpal auto jak będzie piszczeć to polej wodą koło przy pompie celuj w miejsce gdzie znajduje się łożysko,jeżeli to będzie to to nachwile przestanie piszczeć,ja tak zrobiłem i usterke znalazłem :->
Koledzy,czytajcie dokładnie co pisze Katana ,przecież wyraznie pisze że slyszy to od strony aparatu zapłonowego a to przeciez daleko od rozrządu!
Aparat zapłonowy ulożyskowany jest tulejką ślizgową wykonaną z materiału samosmarnego(żeliwo,brąz) ale praktycznie smarowany jest oparami oleju z silnika.
Czasami własnie to jest przyczyną delikatnego pisku,wystarczy zdjąc kopułkę,palec,znajdującą się pod nim osłonkę plastikową i posmarować kilkoma kroplami oleju silnikowego wałek ap. zapłonowego.
Radziłbym sprawdzić jeszcze łożysko oporowe sprzęgła,wystarczy w momencie kiedy będziesz słyszal ten pisk,leciutko nacisnąć na sprzęgło , przestanie to właśnie ono jest uszkodzone.
Pozdrawiam Jasiu.
Aparat zapłonowy ulożyskowany jest tulejką ślizgową wykonaną z materiału samosmarnego(żeliwo,brąz) ale praktycznie smarowany jest oparami oleju z silnika.
Czasami własnie to jest przyczyną delikatnego pisku,wystarczy zdjąc kopułkę,palec,znajdującą się pod nim osłonkę plastikową i posmarować kilkoma kroplami oleju silnikowego wałek ap. zapłonowego.
Radziłbym sprawdzić jeszcze łożysko oporowe sprzęgła,wystarczy w momencie kiedy będziesz słyszal ten pisk,leciutko nacisnąć na sprzęgło , przestanie to właśnie ono jest uszkodzone.
Pozdrawiam Jasiu.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
ak troche w obronie kolegi sagema...
dla tych co twierdza ze paskow rozrazdu sie nie popuszcza.. to za malo aut mieliscie lub w za malo autach kreciliscie...
np
porsche 944 pasek rozrzadu i balansu nalezy dostroic po 1000 km. albo w ta albo w druga strone mialczenie silnika to znak o zbyt naprezonych paskach najgorszy do opracowania bazlans jak sie zle ustawi walki dolny i gorny wedlug siebie to od drgan moze nawet kolektor odleciec...
porsche 928 v8 tu jest nawet kontrolka naprezania paskow jak zse zapali to trzeba sie naprawde niezle narobic bo dostep to .h.. wy v8 i ciasno jak ...
porsche 924 mialczylo mi jakkosiarka do trawy po popuszczeniu bylo ok(na marginesie jeden z lepszych silnikuw jakie krecilem bezkolizyjny i niezle sie zbiera)
stary NG gdzie napinalo sie pasek pompa wody zmienilem pasek bez poluzowywania pompy na sile ale wlazl po odpalenu trza bylo pompe poluzowac bo piszczal...
niekonieczne to jest przyczyna w aucie kol. katana moze byc dynamo, servopompa jak zimna to moze piszczec watpie by piszczal ap.zaplonowy
kurn forum okay ale ilu tu fachowcow od krytyki......
dla tych co twierdza ze paskow rozrazdu sie nie popuszcza.. to za malo aut mieliscie lub w za malo autach kreciliscie...
np
porsche 944 pasek rozrzadu i balansu nalezy dostroic po 1000 km. albo w ta albo w druga strone mialczenie silnika to znak o zbyt naprezonych paskach najgorszy do opracowania bazlans jak sie zle ustawi walki dolny i gorny wedlug siebie to od drgan moze nawet kolektor odleciec...
porsche 928 v8 tu jest nawet kontrolka naprezania paskow jak zse zapali to trzeba sie naprawde niezle narobic bo dostep to .h.. wy v8 i ciasno jak ...
porsche 924 mialczylo mi jakkosiarka do trawy po popuszczeniu bylo ok(na marginesie jeden z lepszych silnikuw jakie krecilem bezkolizyjny i niezle sie zbiera)
stary NG gdzie napinalo sie pasek pompa wody zmienilem pasek bez poluzowywania pompy na sile ale wlazl po odpalenu trza bylo pompe poluzowac bo piszczal...
niekonieczne to jest przyczyna w aucie kol. katana moze byc dynamo, servopompa jak zimna to moze piszczec watpie by piszczal ap.zaplonowy
kurn forum okay ale ilu tu fachowcow od krytyki......