Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
krzyh11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:35

Post autor: krzyh11 » 18 paź 2009, 17:49

witam!!! wymieniłem amorki na nowe cayaby olejowe bo tylko one pasowały w kolumne,reszta miała straszne luzy i niestety stuki które tu opisujecie doprowadzaja mnie do furii.nadmienie że wymieniłem wszystkie elementy zawiechy i własnie po tym zabiegu zaczeły sie kłopoty.czy to prawda że do ori amorów mozna dolac olej i je wstawic na nowo?bo jeszcze ich nie wywaliłem i moze jest szansa.pomózcie i pozdrawiam fanów audi

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 19 paź 2009, 13:59

krzyh11 pisze:witam!!! wymieniłem amorki na nowe cayaby olejowe bo tylko one pasowały w kolumne,reszta miała straszne luzy i niestety stuki które tu opisujecie doprowadzaja mnie do furii.nadmienie że wymieniłem wszystkie elementy zawiechy i własnie po tym zabiegu zaczeły sie kłopoty.czy to prawda że do ori amorów mozna dolac olej i je wstawic na nowo?bo jeszcze ich nie wywaliłem i moze jest szansa.pomózcie i pozdrawiam fanów audi
ciekawe pytanie czy pianka montażowa by załatfiła sprawę tych stuków amorów w kolumnie mcphersona

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 19 paź 2009, 14:24

wydaje mi się że lepszy jednak jest olej - idealnie wypełnia przestrzeń i jest bardziej odporny na zmianę objętości niż piana montażowa, a co za tym idzie na ponowne zrobienie się luzu - ale z drugiej strony jeśli nie spróbujesz to się nie dowiesz... no i demontaż z takiego pianowego uszczelnienia może być nieco utrudniony...

polus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:57
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: polus » 23 paź 2009, 20:09

Witam miałem dziwne stuki w przednim kole co się okazało po wielu sprawdzaniach myślałem że to coś jest w przednim prawym kole. Po zmianie opon wraz z felgami problem zniknił wielu mechaników twierdziło co innego.
Teraz cieszę sie z jazdy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marcin6666n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 cze 2009, 16:25
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: marcin6666n » 24 paź 2009, 16:59

A co może być w QUATTRO w tylnym zawieszeniu, że jak jadę na drodze o gęstych poprzecznych wybojach strasznie chodzi tył na boki.
Żeby zachować tor jazdy muszę kierownicą manewrować.

To tak jakby tył miał straszne luzy gdzieś ale jak podniosłem autko nie były wyczuwalne.

Jedynie mały luzik jest na sworzniu wachacza tylniego ale nie sądzę że to jego wina bo tył sprawia wrażenie jakby przeskakiwał o 30 cm na boki.

polus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:57
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: polus » 24 paź 2009, 17:09

Sprawdz powietrze w oponach a jak nie jedz do mechanika i niech sprawdzi na szarpakach

Awatar użytkownika
marcin6666n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 cze 2009, 16:25
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: marcin6666n » 24 paź 2009, 22:35

Powietrze jest w normie.

Dziwi mnie bo niedawno miałem przegląd i sprawdzał na szarpakach i jedynie wykazał luz na jednej tulei wahacza. Wymieniłem więc tuleje na obu tylnych wahaczach.

Myślę że po wymianie tych tulejek się właśnie pogorszyło.

Jak będę miał czas to wjadę jeszcze na szarpaki do innej stacji bo to niebezpiecznie tak jeździć.


Problem zażegnany. Powodem noszenia tyłu po drodze była zła zbieżność kół tylnych.
Koła były zbyt zbieżne.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2009, 18:28 przez marcin6666n, łącznie zmieniany 1 raz.

polus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 13 cze 2009, 12:57
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: polus » 30 paź 2009, 23:13

Wiesz są mechanicy i mechanicy jeden zrobi dobrze inny tylko rozbabrze ja zawsze staram sie sprawdzać przynajmniej u 2 mechaników jak są rozbierzności czyli wtedy jest problem który ma rację.

vito_82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: vito_82 » 31 paź 2009, 10:01

Panowie będę wymieniał tuleje wachaczy, sanek, końcówki drążków i swożnie. Powiedzcie jaką firmę wybrać... FEBI czy RUVILLE? Ceny po jakich mogę nabyć jedną firmę i drugą są niemalże takie same. Z góry dzięki za odpowiedz <piwo>

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 31 paź 2009, 20:45

Ja bym brał Ruville. Chociaż w dzisiejszych czasach to nie wiadomo kto i gdzie produkuje te części? Kiedyś to była naprawdę dobra firma.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 01 lis 2009, 21:20

witam Panowie

no cóż jestem z Wami już jakiś czas...
wymieniłem w tym roku sporo, bo:
amorki sachsa olejowe
łączniki stabilizatora Lemfordera
poduchy McPersona Lemforedra
końcówki drązków kierowniczych Lemfordera
osłony i odboje na amorki sachsa
gumy dwie sztuki na stabilizatorze
pierwsze wymieniłem poduchy na McPersonie i bez różnicy, potem wymieniłem resztę i jest różnica jest cisza oprócz mojej strony ( kierowcy), głuche pukanie nawet na najmniejszych nierównościach.... :shock: naprawde to denerwuje...

dziś tam zaglądałem i wszytskie nakrętki dokrecałem i sprawdzałem... jest ok

czy jest możliwość popuszczenie tej kontry na maglownicy ( ta środkowa pionowa śruba na klucz 10) ? pytam z ciekawości bo piszecie o spokojnym i powolnym dokręcaniu... musze to jutro zrobić zeby sie upewnić co do tego...

przy podniesionym aucie i przykreconym kole jak kołem ruszałem tak jak ono skreca czyli do środka wyczułem takie dziwne stukanie.... ale tylko w jedną strone - jakbym skrecał kołami w lewo... czy to jest luz na amorku? tzw poprzeczny? czy to amor ma luz w McPersonie? oleju nie dawałem tam...
a może poduchy na McPersonie już sie wywaliły? one były pierwsze wymieniane ale też nie mają wielkiego przebiegu...
biore pod uwagę że nowe nie znaczy pomoże ale licze sie z nadzieją ze coś sie zużyło...

do mechaników sie zraziłem apropo zawieszenia... chyba ze znajde innego...

nakretka rowkowa nie odkreca mi sie, nakretka na amorku również dokrecona z kontra imbusa (nr 6)

jedyne co jeszcze mnie zastanawia ( co Słonik napisał m.in.) że prawidłowo wygląda jak kielich wystaje nad błotnik... u mnie tak nie jest.... i wydaje mi sie ok.... bo ta plastikowa osłona wtedy ładnie sie układa na całości...

ocencie to Panowie, z góry dzieki <piwo>

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 02 lis 2009, 09:22

Podepnę się pod temat, bo ostatnio remontowałem zawiechę w moim B4 Avant.

Wymieniano:
- Poduchy amorków
- Tuleje wahaczy
- Tuleje wózka
- Tuleje tylnej belki

Zapłaciłem ponad 1000 zł za wszystko (z geometrią) i szlag mnie trafia.
Zanim pojadę z reklamacją (bo chyba pojadę):

1. Przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające słychać trzeszczenie, które przypomina trzeszczenie starego łóżka (!) Co to może być?
2. Słychać tłuczenie w prawego przedniego koła - nawet na bardzo małych wybojach. Czyżby nie dokręcono czegoś?

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 02 lis 2009, 12:42

dziś spróbowałem dokrecic kontre na maglownicy jednak nawet nie dygła, choć podeszłem z kluczem małym oczkowym 10 ale wydaje mi sie ze jesli luz by wystepował to powinna bez oporów dać sie wkręcić troszkę... chyba że trzeba sie zaprzec porzadnie...?

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 05 lis 2009, 15:56

Easyrider co do trzeszczenia miałem tak po wymianie przez około 1kkm było to straszne ale widocznie samo się spasowało i jest ok teraz tylko przy skręconych kolach jakby coś przeskakiwało;] i nieraz na dziurach słychać głuche pukanie a gdzie sprawdzić ta śrubę od maglownicy muszę jechać na diagnostyke ale nie mam kiedy;/

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 05 lis 2009, 18:20

śrubę sam możesz sprawdzić kluczem płaskim 10-tką

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl