[All] Żarówki H4
Żarówka 55W przy 14V ma pobór prądu około 4A. Jak chcesz dać jeden przekaźnik na obie strony, to dobrze, żeby był co najmniej 10A (preferowane trochę więcej). Jeden 20A na mijania + jeden 20A na drogowe powinien starczyć. Chyba, że chcesz zrobić instalacje niezależne na obie strony, to wtedy cztery 10A powinny wystarczyć.matrock pisze:a jesli chodzi o instalacje na przekaznikach to jakie najlepiel zastosowac ??? te 20A ??? i jaki kabel to chyba najlepiej 2.5 mm i oczywiscie nowe kostki pod zarowki H4 tak zeby w razie wwww szybko zminic na serieee....
Możesz też poszukać przekaźników, które mają 2 oddzielne styki załączające, wtedy jednym przekaźnikiem wysterujesz obie żarówki. Takich potrzebowałbyś 2 sztuki (każdy ze styków co najmniej 10A dla pewności) oddzielnie dla mijania i drogowych.
Ja właśnie zakończyłem sprawę podłączenia świateł mijania.
Użyłem modułu automatycznego włączania świateł mijania firmy JME - nazywa się to ASM-5. Posiada wbudowany jeden przekaźnik 30A.
Doprowadziłem +12V prosto z zacisku akumulatora (nawet bez bezpiecznika).
Użyłem przewodu 4,5 mm (wiem, że przesadziłem - ale służy on tez za przyłącze do subwoofera). Do świateł poprowadziłem przewody 1,5mm (wpiąłem się bezpośrednio w zaciski we wtyczkach reflektorów).
Napięcie na żarówce przed modem: 11,8V.
Napięcie na żarówce po modzie: 13,9V.
Zwyżka 2,1V.
Różnica w jasności świecenia jest OGROMNA!
Dodam, że mam najtańsze żarówki z hipermarketu.
Użyłem modułu automatycznego włączania świateł mijania firmy JME - nazywa się to ASM-5. Posiada wbudowany jeden przekaźnik 30A.
Doprowadziłem +12V prosto z zacisku akumulatora (nawet bez bezpiecznika).
Użyłem przewodu 4,5 mm (wiem, że przesadziłem - ale służy on tez za przyłącze do subwoofera). Do świateł poprowadziłem przewody 1,5mm (wpiąłem się bezpośrednio w zaciski we wtyczkach reflektorów).
Napięcie na żarówce przed modem: 11,8V.
Napięcie na żarówce po modzie: 13,9V.
Zwyżka 2,1V.
Różnica w jasności świecenia jest OGROMNA!
Dodam, że mam najtańsze żarówki z hipermarketu.
yawor pisze:Easyrider, ale to tylko mijania. Dobrze by było podłączyć również drogowe, żeby odciążyć przełącznik zespolony w czasie włączania długich.
Brak bezpiecznika na plusie od aku jest trochę ryzykowne. Powinieneś dać bezpiecznik na tym kablu jak najbliżej akumulatora.
Wiesz, 95% czasu mojej jazdy to miasto - a i na trasie nie zawsze się jedzie na drogowych. Przełącznik rozbierałem, czyściłem, smarowałem - jest w świetnym stanie więc myślę że na najbliższe 10 lat nie powinno być z nim problemów (zauważyłem, że czyszczenie jest potrzebne po ok. 15 latach od produkcji). Więc na razie drogowych nie robię, bo szkoda roboty.
Co do bezpiecznika to oczywiście masz rację. Wepnę go przy najbliższej okazji.
Chciałem go ominąć (bo przecież chodziło o doprowadzenie jak najwyższego V do świateł), ale bezpieczeństwo to podstawa.
Ciekawe czy jak wepnę bezpiecznik (kawałeczek cieniutkiego drucika w końcu) to napiecie na zaciskach H4 spadnie? Wydaje mi się, że powinno spaść tylko niezauważalnie, bo długość tego drucika to zaledwie ok. 1cm. Co wy na to?
Spadki napiecia w instalacji wystepuja w miejscach laczenia. Mozesz sobie wziasc miernik wyjac pajaka z kierwnicy, i na stykach zmierz sobie napiecie. Najprawdopodobniej bedzie rzedu paru nastu do 200mV. Jesli przeczyscisz styki pilniczkiem, a nie papieram sciernym to powinno przyniesc zamierzony efekt. Ale zawsze w insalacji elektrycznej musi byc bezpiecznik, inaczej samochod Ci sie moze zapalic nawet nie bedziesz wiedzial kiedy. Takze wloz sobie bezpiecznik, mozesz uzyc dwuch zlaczek zenskich i wpiac w nie bezpiecznik zwykly samochodowy, albo po prostu kupic gniazdo. Aby zmniejszyc spadek napiecia na tym polaczeniu mozesz zalutowac przewody do zlaczek. Ja sie nie moge osobiscie zebrac zeby zalozyc sobie przekazniki do mijania co najmniej.
Easyrider, skoro masz na tym przewodzie również wzmaka, to załóż sobie większy bezpiecznik. Są takie fajne obudowy okrągłe, w których kabel przykręcasz w środku grubą śrubką (pewny docisk kabla do gniazda bezpiecznika). Takie oprawki można kupić w działach CA nawet w MediaMarkt . Ja mam taki do wzmaka i jest ok.
które dokładnie założyłeś? napisz jaka jest różnica gdy jedziesz wieczorem w czasie deszczu.GSF pisze:Dzisiaj założyłem Osramy i po pierwszej wieczornej jeździe jestem bardzo zadowolony.Zdjęcie tego nie oddaje ale światło jest bardzo białe.Jeśli się spalą to założe niebieskie TypeR teraz są w śmiesznej cenie 20zł za komplet a w B3 wytrzymały mi półtora roku.
Założyłem Osram Night Breaker H4.W ciągu dnia nie widać różnicy w barwie światła,wieczorem w drodze do domu można było zauważyć różnice.Jedyne co zaobserwowałem in minus to wyraźniejsze odcięcie lini na światłach mijania.Na długich jest super tak jak ktoś wcześniej napisał znaki robią się białegrze pisze:które dokładnie założyłeś? napisz jaka jest różnica gdy jedziesz wieczorem w czasie deszczu.GSF pisze:Dzisiaj założyłem Osramy i po pierwszej wieczornej jeździe jestem bardzo zadowolony.Zdjęcie tego nie oddaje ale światło jest bardzo białe.Jeśli się spalą to założe niebieskie TypeR teraz są w śmiesznej cenie 20zł za komplet a w B3 wytrzymały mi półtora roku.
Ta niebieska chińszczyzna TypeR też nie była zła.Dawały one bardziej niebieską barwę światła i wytrzymały sporo jak na produkt made in china.Jedyne co mi przeszkadzało to jazda albo wcześniej rano albo jak robiło się ciemno.
do jazdy w deszczu, mgle, sniegu szukaj:grze pisze:jaka jest różnica gdy jedziesz wieczorem w czasie deszczu
Philips Allweather
Philips Gold
Osram Allseason
Osram Allseason +30%
swiatlo z zarowki o bialej barwie bedzie odbijac sie od mokrej nawierzchni i nie zobaczysz pasow. Dlatego kiedys, kiedys francuzi montowali żółte klosze na swiatlach p. mgielnych
ogolnie w kwestii oswietlenia polecam krotka lektore
http://felicia.autokacik.pl/pages/zarowki/zarowki.htm