Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Żarówki H4

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 20 paź 2009, 21:41

zalezy kto ile lata. Jak ktos robi 10000 rocznie to starcza na rok. Ja robie tyle w 2 miesiace i NightBreaker starczyły mi na 3, a dla mnie wydatek 50 PLN co kwartal to nie wesola sprawa.

W Audi mam Bosch H4 (jakies 25 PLN za komplet) i Tesla H1 (drogowe) i nie narzekam.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 22 paź 2009, 13:30

a jesli chodzi o instalacje na przekaznikach to jakie najlepiel zastosowac ??? te 20A ??? i jaki kabel to chyba najlepiej 2.5 mm i oczywiscie nowe kostki pod zarowki H4 tak zeby w razie wwww szybko zminic na serieee....

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 23 paź 2009, 14:56

matrock pisze:a jesli chodzi o instalacje na przekaznikach to jakie najlepiel zastosowac ??? te 20A ??? i jaki kabel to chyba najlepiej 2.5 mm i oczywiscie nowe kostki pod zarowki H4 tak zeby w razie wwww szybko zminic na serieee....
Żarówka 55W przy 14V ma pobór prądu około 4A. Jak chcesz dać jeden przekaźnik na obie strony, to dobrze, żeby był co najmniej 10A (preferowane trochę więcej). Jeden 20A na mijania + jeden 20A na drogowe powinien starczyć. Chyba, że chcesz zrobić instalacje niezależne na obie strony, to wtedy cztery 10A powinny wystarczyć.

Możesz też poszukać przekaźników, które mają 2 oddzielne styki załączające, wtedy jednym przekaźnikiem wysterujesz obie żarówki. Takich potrzebowałbyś 2 sztuki (każdy ze styków co najmniej 10A dla pewności) oddzielnie dla mijania i drogowych.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 23 paź 2009, 15:37

Ja właśnie zakończyłem sprawę podłączenia świateł mijania.

Użyłem modułu automatycznego włączania świateł mijania firmy JME - nazywa się to ASM-5. Posiada wbudowany jeden przekaźnik 30A.

Doprowadziłem +12V prosto z zacisku akumulatora (nawet bez bezpiecznika).
Użyłem przewodu 4,5 mm (wiem, że przesadziłem - ale służy on tez za przyłącze do subwoofera). Do świateł poprowadziłem przewody 1,5mm (wpiąłem się bezpośrednio w zaciski we wtyczkach reflektorów).

Napięcie na żarówce przed modem: 11,8V.
Napięcie na żarówce po modzie: 13,9V.

Zwyżka 2,1V.

Różnica w jasności świecenia jest OGROMNA!
Dodam, że mam najtańsze żarówki z hipermarketu.

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 23 paź 2009, 20:10

Easyrider, ale to tylko mijania. Dobrze by było podłączyć również drogowe, żeby odciążyć przełącznik zespolony w czasie włączania długich.

Brak bezpiecznika na plusie od aku jest trochę ryzykowne. Powinieneś dać bezpiecznik na tym kablu jak najbliżej akumulatora.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 24 paź 2009, 10:01

a probowal ktos kiedys zarowek 100w ???? na oryginalnej instalacji ??? beda sie kostki topic ????
znalazlem takie 80/100w i sie nad nimi zastanawiam ....

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 paź 2009, 14:45

matrock pisze:a probowal ktos kiedys zarowek 100w ???? na oryginalnej instalacji ??? beda sie kostki topic ????
znalazlem takie 80/100w i sie nad nimi zastanawiam ....
Jak założysz takie żarówki bez przekażnika to pająk przy kierownicy może długo nie wytrzymać :-)

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 26 paź 2009, 09:39

yawor pisze:Easyrider, ale to tylko mijania. Dobrze by było podłączyć również drogowe, żeby odciążyć przełącznik zespolony w czasie włączania długich.

Brak bezpiecznika na plusie od aku jest trochę ryzykowne. Powinieneś dać bezpiecznik na tym kablu jak najbliżej akumulatora.

Wiesz, 95% czasu mojej jazdy to miasto - a i na trasie nie zawsze się jedzie na drogowych. Przełącznik rozbierałem, czyściłem, smarowałem - jest w świetnym stanie więc myślę że na najbliższe 10 lat nie powinno być z nim problemów (zauważyłem, że czyszczenie jest potrzebne po ok. 15 latach od produkcji). Więc na razie drogowych nie robię, bo szkoda roboty.

Co do bezpiecznika to oczywiście masz rację. Wepnę go przy najbliższej okazji.

Chciałem go ominąć (bo przecież chodziło o doprowadzenie jak najwyższego V do świateł), ale bezpieczeństwo to podstawa.

Ciekawe czy jak wepnę bezpiecznik (kawałeczek cieniutkiego drucika w końcu) to napiecie na zaciskach H4 spadnie? Wydaje mi się, że powinno spaść tylko niezauważalnie, bo długość tego drucika to zaledwie ok. 1cm. Co wy na to?

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 26 paź 2009, 10:47

Spadki napiecia w instalacji wystepuja w miejscach laczenia. Mozesz sobie wziasc miernik wyjac pajaka z kierwnicy, i na stykach zmierz sobie napiecie. Najprawdopodobniej bedzie rzedu paru nastu do 200mV. Jesli przeczyscisz styki pilniczkiem, a nie papieram sciernym to powinno przyniesc zamierzony efekt. Ale zawsze w insalacji elektrycznej musi byc bezpiecznik, inaczej samochod Ci sie moze zapalic nawet nie bedziesz wiedzial kiedy. Takze wloz sobie bezpiecznik, mozesz uzyc dwuch zlaczek zenskich i wpiac w nie bezpiecznik zwykly samochodowy, albo po prostu kupic gniazdo. Aby zmniejszyc spadek napiecia na tym polaczeniu mozesz zalutowac przewody do zlaczek. Ja sie nie moge osobiscie zebrac zeby zalozyc sobie przekazniki do mijania co najmniej.

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 26 paź 2009, 21:32

Easyrider, skoro masz na tym przewodzie również wzmaka, to załóż sobie większy bezpiecznik. Są takie fajne obudowy okrągłe, w których kabel przykręcasz w środku grubą śrubką (pewny docisk kabla do gniazda bezpiecznika). Takie oprawki można kupić w działach CA nawet w MediaMarkt :). Ja mam taki do wzmaka i jest ok.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 29 paź 2009, 20:42

Dzisiaj założyłem Osramy i po pierwszej wieczornej jeździe jestem bardzo zadowolony.Zdjęcie tego nie oddaje ale światło jest bardzo białe.Jeśli się spalą to założe niebieskie TypeR teraz są w śmiesznej cenie 20zł za komplet a w B3 wytrzymały mi półtora roku.
Obrazek

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 29 paź 2009, 20:44

GSF pisze:Dzisiaj założyłem Osramy i po pierwszej wieczornej jeździe jestem bardzo zadowolony.Zdjęcie tego nie oddaje ale światło jest bardzo białe.Jeśli się spalą to założe niebieskie TypeR teraz są w śmiesznej cenie 20zł za komplet a w B3 wytrzymały mi półtora roku.
które dokładnie założyłeś? napisz jaka jest różnica gdy jedziesz wieczorem w czasie deszczu.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 29 paź 2009, 21:29

grze pisze:
GSF pisze:Dzisiaj założyłem Osramy i po pierwszej wieczornej jeździe jestem bardzo zadowolony.Zdjęcie tego nie oddaje ale światło jest bardzo białe.Jeśli się spalą to założe niebieskie TypeR teraz są w śmiesznej cenie 20zł za komplet a w B3 wytrzymały mi półtora roku.
które dokładnie założyłeś? napisz jaka jest różnica gdy jedziesz wieczorem w czasie deszczu.
Założyłem Osram Night Breaker H4.W ciągu dnia nie widać różnicy w barwie światła,wieczorem w drodze do domu można było zauważyć różnice.Jedyne co zaobserwowałem in minus to wyraźniejsze odcięcie lini na światłach mijania.Na długich jest super tak jak ktoś wcześniej napisał znaki robią się białe :-)
Ta niebieska chińszczyzna TypeR też nie była zła.Dawały one bardziej niebieską barwę światła i wytrzymały sporo jak na produkt made in china.Jedyne co mi przeszkadzało to jazda albo wcześniej rano albo jak robiło się ciemno.

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 30 paź 2009, 00:35

grze pisze:jaka jest różnica gdy jedziesz wieczorem w czasie deszczu
do jazdy w deszczu, mgle, sniegu szukaj:

Philips Allweather
Philips Gold
Osram Allseason
Osram Allseason +30%

swiatlo z zarowki o bialej barwie bedzie odbijac sie od mokrej nawierzchni i nie zobaczysz pasow. Dlatego kiedys, kiedys francuzi montowali żółte klosze na swiatlach p. mgielnych

ogolnie w kwestii oswietlenia polecam krotka lektore
http://felicia.autokacik.pl/pages/zarowki/zarowki.htm

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 734
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 30 paź 2009, 18:41

Tungsram Mega Light +60% polecem je wczesniej miałem jakies zwykłe i widocznosc po ciemku jest nieporównywalna. 2 dni temu mi sie spaliła jedna wytrzymała 5 mies. Teraz mam zamiar kupić plus 90% tej firmy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl